تبیان، دستیار زندگی
آری جهان و دنیای پر مخاطره و همراه سردرگمی و پریشانی به سر خواهد آمد . مصلحی بزرگ از تبار علی و فاطمه علیهماالسلام ظهور نموده و جان، جامعه و جهان را اصلاح خواهد کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

توسل به امام زمان (علیه السلام)

دعا

جهان و دنیای پر مخاطره و همراه سردرگمی و پریشانی به سر خواهد آمد. مصلحی بزرگ از تبار علی و فاطمه علیهماالسلام ظهور نموده و جان، جامعه و جهان را اصلاح خواهد کرد.

او فرزند امام حسن عسگری علیه السلام از عترت پیامبر و مظهر عدل کامل الهی است. عدالت مهدوی چنان گسترده، و فراگیر و دقیق است که هیچ جای زمین باقی نماند مگر اینکه به برکت عدل و احسان او فیض برده و زنده شود؛ حتی جانوران و گیاهان نیز از برکت عدالت و دادگری او بهره مند خواهند شد.

عصر ظهور او دورانی شیرین و جذاب همراه با مهر و برادری خواهد بود. او منادی ارزش های ناب اسلامی است بشر طعم شیرین معارف عبودیت، بندگی، آزادی و آزادگی را در عصر او خواهد چشید. بشریت روزی را شاهد خواهد بود که پرچم صلح، صفا، ایثار، ایمان، کرامت، عدالت، سخاوت... هدایت الهی و رحمانی به اهتراز درآمده است. انشاالله

یاری امام زمان ـ علیه السلام ـ با امر به معروف و نهی ‌از منكر

از جمله طرق یاری وجود مبارك امام زمان ـ علیه السلام ـ امربه‌معروف و نهی ‌از منكر است، زیرا هرگاه امر به‌ معروف و نهی ‌از منكر با شرایط آن انجام شود،‌ آثار زیادی از نظر ظاهری و باطنی به دنبال دارد.

آثار ظاهری امر به‌ معروف و نهی ‌از منكر

به وسیله امر به‌ معروف كسانی كه واجبات و كارهای نیكو را ترك كرده‌اند، آن‌ها را به جا می‌آورند، ‌و با نهی‌ از منكر كسانی كه اهل معصیت و گناه هستند یا كلاً آن گناه را ترك می‌كنند، یا كمتر انجام می‌دهند، و یا موجب كمی جرأت آنان می‌شود.

و فایده دیگر آن این است كه دیگران تحت تأثیر قرارگرفته و بر ارتكاب گناهان و ترك واجبات جرأت پیدا نمی‌كنند.

و این دو جهت موجب برقراری احكام و اقامه‌ واجبات می‌شود، و وسیله نشر آن‌ها میان مردم می‌گردد.

همانگونه كه هر عبدی اگر مبتلا به مشكلی شود به مولایش پناه می برد و رفع شداید ومشكلات را از او می طلبد ، مخصوصاً اگر آن مولا توان رفع مشكل را داشته باشد، شیعه نیز باید در همه حالات به ویژه در هنگام شداید و تهاجم دشمن، به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) متوسل شود و رفع مشكل را از مولای خود بخواهد

زیرا هرگاه عده‌ای كارهای نیكو و پسندیده را انجام دهند و بر آن مواظبت داشته باشند، عده‌ای دیگر هم فوراً و نا خودآگاه الگو گرفته و پیروی می‌كنند و برای عده‌ای دیگر هم یادآوری می‌شود.

و در این آثار ظاهری نوعی نصرت و یاری امام زمان ـ علیه السلام ـ نهفته است. زیرا این‌ها از اموری است كه راجع به وجود مبارك امام ـ علیه السلام ـ است، پس هركس موفق در جهتی از آن جهات گردد، البته ایشان را نصرت و یاری نموده‌است.

آثار باطنی امر به معروف و نهی از منكر

این امر موجب نزول بركات و فیوضات الهی می‌شود، و سبب برطرف شدن بلاها و گرفتاری‌ها می‌گردد.

كه در این آثار باطنی نیز نوعی نصرت و یاری امام زمان ـ علیه السلام ـ نهفته است،‌ زیرا بركات و فیوضات الهی به یمن وجود مبارك امام ـ علیه السلام ـ به بندگان می‌رسد، پس هركس باعث برطرف شدن موانع آن و سبب ظهور آن‌ها گردید، آن حضرت را در ظهور آثار وجود مباركش نصرت و یاری كرده ‌است، و این كه منسوبین و شیعیان آن حضرت از آن بركات بهره‌مند می‌شوند،‌ نوعی نصرت امام ـ علیه السلام ـ است.

عصر ظهور او دورانی شیرین و جذاب همراه با مهر و برادری خواهد بود. او منادی ارزش های ناب اسلامی است بشر طعم شیرین معارف عبودیت، بندگی، آزادی و آزادگی را در عصر او خواهد چشید. بشریت روزی را شاهد خواهد بود که پرچم صلح، صفا، ایثار، ایمان، کرامت، عدالت، سخاوت... هدایت الهی و رحمانی به اهتراز درآمده است

توسل به امام زمان (علیه السلام)

همانگونه كه هر عبدی اگر مبتلا به مشكلی شود به مولایش پناه می برد و رفع شداید ومشكلات را از او می طلبد ، مخصوصاً اگر آن مولا توان رفع مشكل را داشته باشد، شیعه نیز باید در همه حالات به ویژه در هنگام شداید و تهاجم دشمن، به امام زمان (عجل الله تعالی فرجه) متوسل شود و رفع مشكل را از مولای خود بخواهد.

در طول تاریخ شیعه از صدر غیبت تاكنون مواردی كه مۆمنان به آن امام همام متوسل شده و نتیجه گرفته اند ، قابل احصا نیست. شفا یافتگان درگاه او و نجات یافتگان پناهجویان او بسیارند كه در كتابهای متعدد به آنها اشاره شده است. كسانی كه در مسجد جمكران قم با توسل به امام زمان (علیه السلام) شفا گرفته و یا از آنان رفع مشكل شده ، تعداد بی شماری هستند كه ما در اینجا بنای نقل آنها را نداریم .

گرچه همه ائمه سرور و مولای ما هستند و همگان صاحب كرامات و معجزات اند و تمامی آنان در درگاه پروردگار صاحب عزت و جاه و جلالند و انسان به هر كدام كه متوسل شود به پناهندگان خود، پناه می دهند. لكن طبق قاعده امروزه هر كاری كه بخواهد انجام گیرد و هر مشكلی كه بخواهد رفع شود و هر بلیه ای كه بخواهد از میان برداشته شود و سرانجام ، هر عزت و ذلتی باید زیر نظر ولی عصر (عجل الله تعالی فرجه) باشد و با صلاح دید آن حضرت انجام گیرد. شاید معصومین دیگر كارها را به آن حضرت ارجاع دهند، چرا كه فعلاً دوران حكومت و حكمروایی اوست ، لذا توسل به او لازم است .

فرآوری: آمنه اسفندیاری

بخش مهدویت تبیان   


منابع:

شیوه های یاری امام زمان ـ میرزا محمد باقر فقیه ایمانی

امام مهدی ذخیره امامت ـ صفر فلاحی

سایت آوینی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.