تبیان، دستیار زندگی
است رییس‌جمهور گفت: قبول دارم كه دولت نهم از ظرفیت رسانه‌ها به نحو احسن استفاده نكرده و باید این امر را جبران كند. شاید به دلیل وقت كم یا نداشتن سلیقه از این فرصت‌ها استفاده نكرده ولی در كل اذعان دارم كه دولت در است...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس‌جمهور: چشم جهانیان به هنرمندان ماست

رییس‌جمهور گفت: قبول دارم كه دولت نهم از ظرفیت رسانه‌ها به نحو احسن استفاده نكرده و باید این امر را جبران كند. شاید به دلیل وقت كم یا نداشتن سلیقه از این فرصت‌ها استفاده نكرده ولی در كل اذعان دارم كه دولت در استفاده از ظرفیت رسانه‌ها موفق نبوده است.

به گزارش خبرنگار ایسنا دكتر محمود احمدی‌نژاد عصر روز سه شنبه در دیدار تعدادی از اصحاب قلم و فرهنگ و شنیدن دغدغه‌های آن‌ها در ارتباط با حوزه‌ی كاری‌شان افزود: معتقدم كه ما وارد عرصه‌ی جدیدی شده‌ایم و باید برنامه‌های خود را بر اساس تغییر و تحولات رخ داده تنظیم كنیم.ایران منشا و كانون تحولات بزرگ است.

وی در بخشی از سخنان خود با اشاره به اهمیت نقش هنرمندان در جامعه گفت: هنرمندان در حال حاضر نقش و رسالت بزرگی را در جامعه بر عهده دارند. در حال حاضر چشم جهانیان به هنرمندان ماست.

احمدی‌نژاد در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌كه هنرمندان در تبیین هویت، آرمان، پیشرفت و تعالی یك كشور نقش سازنده‌ای دارند، اظهار داشت: تقریبا بسیاری از كشورها چشم به ما دوخته‌اند؛ آن‌ها از ما الگو می‌خواهند. آن‌ها به ما می‌گویند كه بایستید، مقاومت كنید. در كلمه‌ی ایستادنی كه آن‌ها به كار می‌برند هزاران معنی و مفهوم نهفته است. در حال حاضر تقریبا تمامی ملت‌ها از ما می‌خواهند كه ما به آن‌ها الگو بدهیم و بگوییم كه چه‌كار كنند.

رییس‌جمهور ادامه داد: برآوردن مطالبات ملت‌ها وظیفه‌ی ماست. ما انسان هستیم و مسلمان و باید به این نیازها پاسخ دهیم.

وی تصریح كرد: در حال حاضر افق وسیعی در برابر ماست. البته مشكلاتی هست ولی می‌توان این مشكلات را رفع كرد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به دغدغه‌های هنرمندان گفت: در این جلسه آقای راد از تئاتر و مشكلات آن گفتند. آقای جوزانی از سینما و مشكلات آن. آقای شریعتمداری در مورد روزنامه‌ها و مطبوعات.من معتقدم كه ما باید در این عرصه‌ها حرف اول را بزنیم. البته امكانات نیز لازم است و دولت وظیفه دارد تا آن‌جا كه می‌تواند این امكانات را فراهم كند.

احمدی‌نژاد خاطرنشان كرد: انسان‌ها طبیعتا تمایل به توقف دارند و دست‌هایی هست كه می‌خواهد ما را محصور كند، ولی معتقدم استعداد، توانمندی و انرژی‌ای كه در این سرزمین وجود دارد، مافوق نیازهای كشور است.

وی تاكید كرد: هنرمندان در جامعه دارای منزلت زیادی هستند. حرف آن‌ها خریدار دارد؛ چراكه همیشه حرف آرمانی و انقلابی دارای خریدار است. هنر در رشد و تعالی یك كشور می‌تواند بسیار تاثیرگذار باشد. البته من منظورم هنری نیست كه برای فلان جشنواره كه تحت نظام سلطه است. البته همه‌ی جشنواره‌ها و همه‌ی فیلم‌ها این‌گونه نیستند ولی در نظر بگیرید كه مشخص است جایزه‌ی نوبل به چه كسانی تعلق می‌گیرد؛ اسحاق رابین و آریل شارون جایزه‌ی صلح نوبل دریافت می‌كنند.

وی گفت: البته ما ممكن است نقدهایی به یكدیگر داشته باشیم، ولی همه باید برادرانه حرف‌های خود را بزنیم. ممكن است كه در این حرف‌ها تندی هم وجود داشته باشد ولی اصلاح می‌شود. ممكن است دو برادر داد بكشند ولی برای یكدیگر نیز جان بدهند. ما همه یك ماموریت داریم. ببینید! من فضا را روشن می‌بینم. البته محكم شدن پیچ و مهره‌ها در تمام امور زمان می‌برد. وقتی كه ما مثلا می‌خواهیم یك بندر را بسازیم چند سالی طول می‌كشد كه مجوز آن گرفته شود و اقدامات زیربنایی آن صورت بگیرد، ولی وقتی كلید اول خورده می‌شود تمام امور به سرعت پیش می‌رود. دیگر امور نیز این‌چنین است.

رییس‌جمهور در بخش دیگری از اظهارتش خاطرنشان كرد: هنرمند باید شجاعت داشته باشد و به فضای موجود خود راضی نباشد، دائم باید به دنبال ایجاد وضعی جدیدتر و بهتر باشد. هنرمندان باید شجاعت، خلاقیت و لطافت داشته باشند.

پیش از سخنان رییس‌جمهور، كلهر نماینده‌ی رییس‌جمهور در شورای عالی نظارت بر صدا و سیما، ایرج راد به عنوان نماینده‌ی تئاتر، استاد سریر به عنوان نماینده‌ی موسیقی‌دانان، خانم تجار به عنوان نویسنده، حسین شریعتمداری به عنوان نماینده‌ی مطبوعات، جوزانی به عنوان نماینده‌ی سینما، حیدری نماینده‌ی هنرهای تجسمی، و نوری‌زاده سخنرانی كردند.

گفتنی است در این مراسم تعدادی از اهالی هنر و قلم و مدیران عامل برخی خبرگزاری‌ها و مدیران مسوول برخی از روزنامه‌ها، چمران رییس شورای شهر و الهام سخنگوی دولت، صفارهرندی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، شمقدری مشاور هنری رییس‌جمهور حضور داشتند.