تبیان، دستیار زندگی
یک نمایشنامه نویس با انتقاد از سریال‌های پخش شده در ماه مبارک رمضان گفت: اهالی هنر مراقب باشند که با تطهیر و توجیه فقر مردم، منفور آنان نگردند. محمود ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اضافه کرد: به نظر می‌رسد به دلیل ناکارآ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

عده‌ای درصددند که به مردم بقبولانند فقر چیز خوبی است!

یک نمایشنامه نویس با انتقاد از سریال‌های پخش شده در ماه مبارک رمضان گفت: اهالی هنر مراقب باشند که با تطهیر و توجیه فقر مردم، منفور آنان نگردند.

محمود ناظری در گفت‌وگو با خبرنگار ایسنا اضافه کرد: به نظر می‌رسد به دلیل ناکارآمدی در توزیع عادلانه ثروت و عظیم شدن شکاف طبقاتی، اینک عده‌ای درصدد این هستند که به مردم بقبولانند فقر چیز خوبی ست و نداری همراه با آرامش و دارا بودن توأم با گرفتاری و غم و غصه است.

نویسنده نمایشنامه «زنان بدون حضور مردان» با انتقاد از تم کلیشه یی سریال‌های تلویزیونی ادامه داد: متأسفانه در چند سریال تلویزیونی شاهد این هستیم که آدم های پولدار و ثروتمند همیشه دچار گرفتاری و دغدغه هستند و یا عاقبت بدبخت می‌شوند و زمین می خورند یا حسرت آرامش آدم های فقیر را می خورند!

وی افزود: معلوم نیست ایجادگره ها ومشکلات تصادفی و خنده آور برای آنها در راستای تلطیف، حضور و افزایش تحمل وجود مال مردم خوارهاست، یا این که صرفاً برای طنز و مضحکه است. اما واقعیت این است که سرپوش نهادن شکاف های طبقاتی و نادیده گرفتن رنج و نداری های مردم و تلطیف و توجیه فقر با این عنوان که دل خوش مهم تر است و افراد پولدار غصه دار هستند، دهن کجی به درد مردم است.

نویسنده «ناخوانده» به جامعه هنرمندان هشدار داد: اهالی هنر باید مراقب باشند که رو دست نخورند و در کنار کسانی قرار نگیرند که به این نقطه رسیده اند که نمی توان فاصله‌ها را کم کرد و بهتر است به جای توزیع عادلانه ثروت، روی این نکته کار کرد که فقر و نداری چیز خوبی ست و کاری به کار آدم های پولدار نداشته باشید! چراکه آن ها اصلاً دلشان خوش نیست، یا تصادف می کنند و کمرشان می شکند، یا زنشان می رود خارج و ولشان می کند یا دخترشان شوهر پیدا نمی کند.

لینک :

كارگردان سریال «زیرزمین» ؛ اصلاً پشیمان نیستم!

نگاهی به تصویر ماه رمضان در سینما

نگاهی به کیفیت سریالهای ویژه ماه رمضان