تبیان، دستیار زندگی
اكران و تولید فیلم سینمایی «جنگ جهانی زد»(ورلد وار زد) به عنوان جدیدترین ساخته شش كمپانی هالیوودی در راستای «اسلام هراسی»، نشان دهنده بازی خطرناك سرمایه داران صهیونیست - مسیحی و ماشین رویاپردازی غربی ها در رو در رو قرار دادن پیروان ادیان مختلف جهان است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بازی جدید هالیوود در زمین اسلام هراسی

درباره فیلم «جنگ جهانی زد»


اكران و تولید فیلم سینمایی «جنگ جهانی زد»(ورلد وار زد) به عنوان جدیدترین ساخته شش كمپانی هالیوودی در راستای «اسلام هراسی»، نشان دهنده بازی خطرناك سرمایه داران صهیونیست - مسیحی و ماشین رویاپردازی غربی ها در رو در رو قرار دادن پیروان ادیان مختلف جهان است.

جنگ جهانی زد

فیلم سینمایی «جنگ جهانی زد» به كارگردانی «مارك فورستر» كه كمتر از دو هفته اكران جهانی خود را آغاز كرده، نام شش كمپانی هالیوودی شامل «همیسفیر مدیا»، «جی كی فیلمز»، «آپاراتوس پروداكشنز»، «پلان بی اینترتینمنت» و «كاپتال لاتینا پیكچرز» و «پارامونت پیكچرز» را به عنوان تهیه كننده پشت سر خود می بیند.

این اثر سینمایی كه به خاطر صحنه های بیش از حد خشن، تماشای آن برای افراد زیر 18 ممنوع شده، با بودجه 190 میلیون دلاری و 70 میلیون دلار تبلیغات (در مجموع 260 میلیون دلار هزینه تولید) طی 14 روز اكران جهان به فروشی معادل 136 میلیون دلار تا به امروز دست یافته است.

این فیلم در گونه «وحشت» و با بهره بردن از شخصیت «زامبی» ها - مرده های متحرك آدم خوار - در گام نخست چیزی بیشتر از یك فیلم تجاری در گونه مهیج نیست، اما با روند پیگیری داستان، ماجرا از آنچه در سطح روایت می شود فراتر می رود.

استحاله فلسطینی ها به «زامبی» ها و مساله ای به نام دیوار حائل

در این فیلم نشان داده می شود كه ویروس «زامبی» ها از یك كودك چینی به یك فرد فلسطینی منتقل می شود و در فاصله كوتاهی(آنچنانكه در ذات خط روایی داستان این آثار محتمل است) تعداد زیادی از فلسطینی ها به «زامبی» بدل می شوند و در ادامه برای پیدا كردن طعمه های انسانی به علت كم شدن فلسطینی ها به سمت دیوار حائل و مرز جدا كننده اراضی اشغالی و سرزمین غصب شده فلسطینی ها (بیت المقدس) حمله می برند.

در این لحظه دوربین با یك نمای «هلی شات» (نمای وسیعی كه توسط هلی كوپتر در حال پرواز گرفته می شود) نشان می دهد كه اسراییلی ها (صهیونیست ها) در پشت دیوار حائل مشغول دعا خواندن برای دور شدن از این آسیب هستند و در آن سو فلسطینی های «زامبی» شده برای كشتار وخوردن اسراییلی ها در صدد عبور از دیوار حائل هستند.

در حقیقت این فیلم در یك روایت ساده، اسراییلی های غاصب را مردمانی بی گناه نشان می دهد كه در «اورشلیم» امنیت جانی ندارند و حیات آنها در خطر حمله فلسطینیانی است كه بدل به «زامبی» شده اند.

نگاه اسلام هراسی در تولیدات سینمای هالیوود بیش از دو دهه است كه با جدیت تمام در حال پیگیری و توسعه یافتن است و در این زمینه مساله مهم آنكه اسلامی كه فیلم های غربی به بازتاب آن می پردازد نه تنها كوچكترین قرابتی به مبانی متعالی و ناب این دین مبین، هدایتگر، جوینده صلح و آرامش ندارد كه در مقابل این تعریف ها قرار می گیرد

ناگفته پیداست این روایت داستانی بار دیگر نشان دهنده موج جدید تولید آثار سینمایی در راستای سیاست «اسلام هراسی» غربی ها و زبان مروج این فرهنگ نادرست یا همان ماشین عظیم رویاپردازی هالیوود است.

مساله مهمتر آنكه ناجی اسراییلی ها در این فیلم ضد قهرمان پرور(آنتاگونیستی)، قهرمانی (پروتاگونیستی) سفید پوست، چشم آبی با چهره ای جذاب (از حیث ریختارشناسی) است كه ایفای این نقش برعهده «براد پیت» سوپراستار سینمای هالیوود واگذار شده؛ هر چند او در این زمینه موفق می شود اما فیلم در ادامه نشان می دهد كه فلسطینیان زامبی شده برای پیدا كردن طعمه های خود به مسلمانان پاكستان و در ادامه به ایران حمله می كنند.

این فیلم در انتها با حركت فوج فوج زامبی های فلسطینی، پاكستانی و ایرانی به سمت جلو به پایان می رسد و نشان می دهد كه علاوه بر آنكه این فیلم از گونه آثار دنباله سازی شده خواهد بود، با این شعار كه موج خطر مسلمان برای نابودی جهان در حال حركت هستند به پایان قسمت نخست خود می رسد.

بازی دو سر باخت هالیوود و ورود به مساله آخرالزمانی

نگاه اسلام هراسی در تولیدات سینمای هالیوود بیش از دو دهه است كه با جدیت تمام در حال پیگیری و توسعه یافتن است و در این زمینه مساله مهم آنكه اسلامی كه فیلم های غربی به بازتاب آن می پردازد نه تنها كوچكترین قرابتی به مبانی متعالی و ناب این دین مبین، هدایتگر، جوینده صلح و آرامش ندارد كه در مقابل این تعریف ها قرار می گیرد و در این میان هالیوود را وارد بازی خطرناكی می كند كه این بار در آن قصد دارد تا پیروان ادیان الهی را به عنوان نیروهای متخاصم رو در روی یكدیگر قرار دهد.

جنگ جهانی زد

رویكرد صهیونیست - مسیحیت جاری در تفكر كمپانی های هالیوودی كه مستقیما بودجه خود را از لابی های پرقدرت صهیونیستی فعال در كاخ سفید دریافت می كنند و در حقیقت ابزاری برای به عینیت رساندن اتاق فكر سران آمریكا و رژیم صهیونیستی در مواجه با كشورهای پیرو فلسفه مقاوت و ایستادگی در برابر ظالمان، چپاولگران و استعمارگران هستند، مساله ای است كه طی 20 سال اخیر با سرعت و شدت فراوانی رو به حركت است و در این میان جنس تولیدات سینمایی آمریكا برای بازتاب تفكرات اربابان صهیونیستی خود با شتاب بالایی در حال توسعه است.

رو در رو قرار دادن ادیان و پیروان آنها جدیدترین اهرم معاندان و مخالفت با افرادی است كه با مقاومت و پیام ایستادگی در برابر مطامع غربی ها و نیات سودجویانه و چپاولگرانه آنها قرار گرفته اند كه اینبار تجلی این جنس از تولیدات سینمای را در «جنگ جهانی زد» شاهد هستیم.

تبدیل كردن مسلمانان به «زامبی» ها اولین بار نیست كه در سینمای هالیوود صورت می گیرد، چه آنكه درست یك سال بعد از كشته شدن «اسامه بن لادن» رهبر گروه تروریستی القاعده توسط ارتش آمریكا و سپردن جسد سوخته وی به اقیانوس، فیلمی به نام «اوسامبی» (Osombie) ساخته شد كه در عنوان آن دو لغت «اسامه» و «زامبی» به عاریت گرفته شده است.

در ذیل این فیلم كه در آن نشان داده می شد «بن لادن» این بار در قامت یك زامبی از بطن اقیانوس دوباره زنده می شود و به جهان باز می گردد تا اعمال تروریستی خود را از سر گیرد عبارتی با این عنوان «د اكسس آف اویل دد» (The Axis of Evil Dead) به معنای «مرگ محور شرارت» نوشته شده بود كه با محتوای اصلی این فیلم 180 درجه مغایرت داشت.

در این فیلم نه تنها نشان داده نمی شد كه «محور شرارت» - بن لادن - مرده است بلكه نشان می دهد وی با قدرت بیشتر باز می گردد و با تبدیل كردن مسلمانان به «زامبی» ها، ارتش بزرگی را برای نابودی آمریكا و اسراییل تشكیل می دهد.

جنگ جهانی زد

سكوت مسلمانان در قبال تولید این آثار

در میان این شكل آشكار توهین مستقیم بنگاه های امر بر هالیوودی از ازبابان صهیونیست خود، متاسفانه كشورهای مسلمان نیز سكوت اختیار كرده اند و كمتر به شكل مستقیم در برابر رویكرد «اسلام هراسی» صرف آمریكایی ها واكنش نشان داده اند.

نكته حائز اهمیت آنكه در این بین شاهد تولید آثار فاخر و مبتنی بر استاندارهای جهانی برای اكران عمومی در شكل بین المللی از سوی كشورهای مسلمان و صاحب سینمای نیز نیستیم تا بتوانیم حقیقت و واقعیت اسلام ناب را به آنها معرفی كنیم و دست آمریكا و اربابان صهیونیستی آنها را درباره مخاطبان جهانی این دست از فیلم ها رو كنیم.

هرچند طی چند سال اخیر شاهد تولید پروژه های فاخر سینمایی در كشور بوده ایم، اما سووال اصلی اینجاست در این شرایط كه فیلم هایی چون «جنگ جهانی زد» و «300 شماره دو» اكران شده اند و یا در صف اكران قرار دارند، آیا تولید آثاری چون «لاله» برای نشان دادن زندگی دختر راننده ایرانی تا چه حد می تواند در تقابل با «جنگ نرم» حائز اهمیت باشد؟

بخش سینما و تلویزیون تبیان


منبع: ایرنا