تبیان، دستیار زندگی
پژوهشگران جوان دبیرستان پیام زهرا به مدیریت سرکار خانم زهره فرشچیان در بخش غرفه های علمی هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.....
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای پژوهشی دبیرستان پیام زهرا، اصفهان

در هفتمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی

غرفه های دانش آموزی

پژوهشگران جوان دبیرستان پیام زهرا به مدیریت سرکار خانم زهره فرشچیان در بخش غرفه های علمی هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.

غرفه ها

عنوان پژوهش خانم ها مهسا تراب آذری، مهتاب سرانی اصل، الهام وفایی تبار، المیرا شعبانی با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم زهرا نجفی، ساخت بی سیم لیزری می باشد.

دستاوردهای پژوهشی دبیرستان پیام زهرا، اصفهان

به گفته این پژوهشگران:

در این پروژه دانش آموز، آشنایی با مفاهیم اولیه ی الکترونیک و مخابرات به تحقیق در این زمینه ها می پردازد. در این پروژه دانش آموز سعی در طراحی مدارهای فرستنده و گیرنده نمود و با سعی و خطای بسیار این مدار را ساخت و توانست انتقال اطلاعات را انجام دهد.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

در این پژوهش کاربرد های بی سیم لیزری و تفاوت هایی که می تواند با بی سیم رادیویی داشته باشد پی برده شد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

سمینار ها

عنوان پژوهش خانم ها مریم مشایخی، معصومه طهماسبی، غزاله دهقانی، هدیه حیدری  با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم زهرا نجفی، بیماری های شایع دوران نوجوانی می باشد.

به گفته این پژوهشگران:

در این پروژه دانش آموزان ضمن تحقیقات میدانی در بین دانش آموزان مدرسه و بررسی نیایج آمار به این نتیجه رسیدند که دو بیماری چاقی و بیماری های پوستی بیشترین نتایج را دارد و به تحقیق در این دو موضوع پرداختند.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

در این پژوهش دانش آموزان عوامل، درمان، پیشگیری و عوارض بیماری ها را شناسایی کردن و به نتایج خوبی در این زمینه ها رسیدند.

عنوان پژوهشخانم ها عاطفه خانی، مبینا پشمی، پگاه شاهین، زهرا عسکری با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم زهرا نجفی، پرنده شناسی می باشد.

دستاوردهای پژوهشی دبیرستان پیام زهرا، اصفهان

به گفته این پژوهشگران:

در این پژوهش دانش آموزان ضمن بازدید از باغ پرندگان و مطالعه ی منابع مختلف در زمینه های زیادی به بررسی پرداختند و با دسته بندی پرندگاه از جهت پرواز و مهاجرت و اندازه و .... آشنا شدند.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

دانش آموزان در این پژوهش ضمن آشنایی با شاهکار های خلقت با موارد استثنایی در گونه های پرندگان آشنا شدند و به سوالات جالبی در این زمینه استثنا در هر گونه از پرندگان پاسخ گفتند.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

عنوان پژوهش خانم ها پریسا رضاخانی، مائده محمد پور، فائزه گوگونانی، منصوره طاعات با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم زهرا نجفی، فرقه های مذهبی  می باشد.

به گفته این پژوهشگران:

آخر الزمان به معنای پایان زمان است و در اصطلاح به معنای پایان یک دوره از زندگی بشری و ظهور منجی که افراد را از کفر و شرک و ستم نجات می دهد.

آخر الزمان در دین های مختلف

  • دین اسلام عقیده دارد که شخصی با نام محمد و لقب مهدی منتظر ظهور می کند.
  • دین مسیحیت عقیده دارد که الیاس یا حضرت مسیح خواهند آمد.
  • در دین یهود معتقدند که یک پادشاه عروج یم کند و جهان را از زشتی و پلیدی نجات دهد و عدل و احسان را گسترش دهد و در پایان در مورد دجال که شخصی است که امام زمان او را به قتل می رساند.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

1-     آخرالزمان در دین های مختلف بزرگ و کوچک متفاوت است ولی همه به ظهور یک نفر اعتقاد دارند.

2-     هر شخص اگر به خداوند ایمان واقعی و قلبی داشته باشد و در هر دینی که می خواهد باشد اگر واقعا به خداوند اعتقاد داشته باشد هیچ گاه وارد گروه هایی مثل شیطان پرستی نمی شوند و از نمادهای آن ها استفاده نمی کنند.

مسابقه

عنوان پژوهش خانم ها غزاله پیشگر، زهرا صادقیان، الهه مهرآموز، فاطمه ولی پور با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم زهرا نجفی، ساخت ابر حباب  می باشد.

به گفته این پژوهشگران:

تحقیق در مورد پیوستگی و چسبندگی مایعات و مواد در مورد چگونگی ساخت مایع با چسبندگی بسیار بالا بیشتر کار به صورت عملی برای ساخت مایع و قالب انجام گردید.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

به صورت تجربی تأثیرات شیمیایی مواد در ابروی مایع دریافتند.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم: نسرین صادقی