تبیان، دستیار زندگی
هكرها ادعا می‌كنند 30 نقص در فایرفاكس وجود دارد که اصلاح نشده اند . مرورگر وب OPEN-SOURCE فایرفاكس دچار نقایصی بحرانی در برنامه‌ی JAVASCRIPT خود شده است. حمله كنندگان می‌توانند كنترل كامپیوترهایی را كه از این مرورگر استفاده م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

30 نقص فاش نشده در مرورگر فایرفاكس

هكرها ادعا می‌كنند 30 نقص در فایرفاكس وجود دارد که اصلاح نشده اند .

مرورگر وب OPEN-SOURCE فایرفاكس دچار نقایصی بحرانی در برنامه‌ی JAVASCRIPT خود شده است. حمله كنندگان می‌توانند كنترل كامپیوترهایی را كه از این مرورگر استفاده می‌كنند، به آسانی و با ایجاد صفحه‌ی وبی حاوی كد مخرب JAVASCRIPT در اختیار گیرند.

این نقص بر روی فایرفاكس كامپیوترهای ویندوز، MAC OS X اپل و لینوكس تأثیر می‌گذارد.

به نظر می‌رسد كه مشكل JAVASCRIPT یك آسیب پذیری واقعی و جدی باشد كه كاربران را در معرض خطر قرار داده و هكرها را به هدفشان نزدیك‌تر كرده است.

به این دلیل كه نقص یاد شده در بخش JAVASCRIPT این مرورگر قرار دارد، بنابراین PATCH كردن آن كار ساده‌ای نخواهد بود و نمی‌توان به سرعت برنامه‌ای برای برطرف ساختن آن ارایه داد.

هكرهای این نقص ادعا می‌كنند كه از وجود 30 نقص PATCH نشده در فایرفاكس اطلاع دارند، اما آن‌ها را فاش نخواهند كرد.

كارشناسان امنیتی موزیلا سعی كردند این دو هكر را به فاش كردن نقایص فایرفاكس تشویق كرده و از بهره برداری از آن‌ها برای سرقت اطلاعات كامپیوترها باز دارند.

آن‌ها به این هكرها پیشنهاد كرده‌اند كه در صورت آشكار كردن حفره‌های امنیتی فایرفاكس، مبلغ 500 دلار در ازای هر آسیب پذیری به آن‌ها پرداخت خواهند كرد، اما هكرها این پیشنهاد را نپذیرفته‌اند.


مطالب مرتبط :

باز هم IE در خطر است!