تبیان، دستیار زندگی
معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برنامه های تابستانی برای دانش آموزان اصفهانی را اعلام کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه های تابستانی دانش آموزان در استان اصفهان اعلام شد

برنامه های تابستانی دانش آموزان در استان اصفهان اعلام شد


معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برنامه های تابستانی برای دانش آموزان اصفهانی را اعلام کرد.


سیدجواد پورحسینی در جمع خبرنگاران درخصوص اوقات فراغت و برنامه های آموزش و پرورش اظهار کرد: یکی از برنامه ها اردوهای طرح هجرت است که این طرح جهت ترمیم و بازسازی ،زیبا سازی مدارس با هدف پرکردن اوقات فراغت دانش آموزان بصورت سالم وبهینه و آموزش و تعلیم عملی فعالیت کاری و همچنین با اهداف تربیتی ایجاد حس نودوستی و کمک به همنوعان،و جدا شدن از خانواده و ایجاد استقلال در فضای مناسب برگزارمی شود.

وی در ادامه افزود: این طرح با همکاری اداره کل نو‌سازی مدارس، بسیج دانش‌آموزی و بسیج سازندگی در قالب اردو‌های یک تا هفت روزه برگزار می‌شود.

پور حسینی در ادامه از برگزاری اردو‌های بنیاد علوی خبر داد و افزود: از جمله برنامه‌های دیگر برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اردوهای علوی است که مربوط به دانش آموزان بی بضاعت ،کم بضاعتی است که تا به حال به مشهد مقدس سفر نکرده اند.

از جمله برنامه‌های دیگر برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان اردوهای علوی است که مربوط به دانش آموزان بی بضاعت ،کم بضاعتی است که تا به حال به مشهد مقدس سفر نکرده اند.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش وپرورش در ادامه به سهمیه‌ ی اختصاصی استان اصفهان اشاره کرد و افزود: سهمیه استان اصفهان 408 دانش آموز بی‌بضاعتی است که تاکنون به مشهد سفر نکرده‌اند ،که این دانش آموزان در تابستان امسال به مشهدمقدس اعزام می‌شوند.

وی در ادامه به راه‌اندازی یک‌هزار و 400 پایگاه تابستانه برای غنی‌سازی اوقات فراغت دانش‌آموزان در سطح استان اصفهان اشاره کرد و افزود: این پایگاه‌ها در سراسر استان در 86 کانون فرهنگی و هنری مستقر شده‌است و در 50 رشته فرهنگی، هنری، ورزش و معارف اسلامی به ثبت نام پرداخته است.

پور حسینی در ادامه به برگزاری کلاس‌های مهدویت و انتظار به صورت رایگان در پایگاهای تابستانی اشاره کرد و افزود: این برنامه جهت آشنا‌سازی دانش‌آموزان با مباحث مهدویت و انتظار برگزار می شود.


منبع : خبرگزاری پانا

بخش سفیران تبیان