تبیان، دستیار زندگی
داشتن یک رژیم غذایی سرشار از منیزیم احتمال ابتلا به بیماری فشار خون بالا را نیز کاهش می‌دهد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مقابله با سکته‌ی قلبی با منیزیم


داشتن یک رژیم غذایی سرشار از منیزیم احتمال ابتلا به بیماری فشار خون بالا را نیز کاهش می‌دهد.

منیزیم

منیزیم از خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی عروقی پیشگیری می‌کند. نتایج پژوهش محققان دانشگاه هاروارد که در  American Journal of Clinical Nutrition به چاپ رسید نشان می‌دهد که میزان بالای منیزیم در بدن خطر بیماری‌های قلبی و قلبی عروقی به ویژه بیماری ایسکمیک قلبی را کاهش می‌دهد. این بیماری یک بیماری قلبی است که به دلیل گرفته شدن عروق کورونری بروز می‌کند. این مشکل خود را با آنژین سینه یا انفارکتوس میوکارد نشان می‌دهد. متاسفانه در بیش‌تر کشورها بیماری‌های قلبی و عروقی دلیل بیشتر مرگ و میر افراد است.

محققان آمریکایی حدود 16 پژوهش انجام شده روی منیزیم و بیماری‌های قلبی عروقی را مورد بررسی قرار دادند. در این پژوهش‌ها بیش از 310000 نفر حضور داشتند که حدود 12000 نفر از یک بیماری قلبی عروقی و 7500 نفر از بیماری ایسکمیک قلب رنج می‌برده‌اند.

محققان مشاهده کردند افزایش جذب منیزیم باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. دقیق‌تر این که هر افزایش 200 میلی‌گرمی این ماده‌ی معدنی خطر بیماری ایسکمیک قلب را به میزان 22 درصد کاهش می‌دهد.

افزایش جذب منیزیم باعث کاهش خطر بیماری‌های قلبی عروقی می‌شود. دقیق‌تر این که هر افزایش 200 میلی‌گرمی این ماده‌ی معدنی خطر بیماری ایسکمیک قلب را به میزان 22 درصد کاهش می‌دهد

باید بدانید که منیزیم به عنوان یک ماده‌ی معدنی به خصوص در استخوان‌ها و سلول‌ها وجود دارد. این ماده‌ی معدنی در تثبیت کلسیم و همچنین بیش‌تر عملکردهای آنزیمی بدن شرکت دارد. داشتن یک رژیم غذایی سرشار از منیزیم احتمال ابتلا به بیماری فشار خون بالا را نیز کاهش می‌دهد.

میزان منیزم مورد نیاز بدن را 300 میلی گرم در روز تخمین زده‌اند. سبزیجات سبز، غلات کامل، میوه‌های تازه و خشک، شکلات و حبوبات سرشار از منیزیم می‌باشند.

ترجمه: فاطمه مهدی پور

بخش تغذیه و آشپزی تبیان


منبع: lanutrition

مطالب مرتبط:

منیزیم به اندازه‌ی کلسیم برای استخوان‌ها مفید است

سلامت جسم و روان با منیزیم

منیزیم و نقش آن در بدن

استرس، خستگی: شاید کمبود منیزیم دارید!

منیزیم؛ ضد سرطان طبیعی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.