تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری عوامل برنامه‌ساز «عموپورنگ» با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن آمفی تئاتر شبکه دو سیما برگزار شد. در این نشست عوامل برنامه درباره ی برنامه ی جدید عموپورنگ که در فضایی شبیه کتابخانه اجرا می شود توضیحاتی دادند.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پهلوان پنبه، ممنون و سلطان در کتابخانه ی عموپورنگ


نشست خبری عوامل برنامه‌ساز «عموپورنگ» با حضور جمعی از خبرنگاران در سالن آمفی تئاتر شبکه دو سیما برگزار شد. در این نشست عوامل برنامه درباره ی برنامه ی جدید عموپورنگ که در فضایی شبیه کتابخانه اجرا می شود توضیحاتی دادند. کتابخانه ی عمو پورنگ از اول ماه رمضان ساعت 18 تا 30/19 از شبکه دو پخش خواهد شد.

آقاجان‌زاده تهیه‌کننده برنامه «عمو پورنگ» در این نشست با اشاره به سری جدید برنامه که پس از 4 ماه وقفه از ابتدای ماه مبارک رمضان روی آنتن می رود، گفت: همانطور که مخاطبان حرفه ای ما می دانند ما هر بار با فضای جدیدی برنامه مان را ادامه می دهیم. این بار نیز پس از تجربه برنامه "هزار و شصت و شانزده" که فضای بازی در آن حکمفرما بود امسال کتابخانه عموپورنگ را خواهیم داشت و فضای دکورمان یک کتابخانه است.

تهیه‌کننده برنامه «عمو پورنگ» با اشاره به حضور شخصیت‌های جدید در سری جدید برنامه خاطرنشان کرد: شخصیت سلطان در سری جدید عموپورنگ حفظ می‌شود، ضمن اینکه با همان ویژگی‌های عموپورنگ بودنش حفظ خواهد شد. یک شخصیت جدید با عنوان «ممنون» که امیر محمد قرار است نقش آن را ایفا کند به برنامه اضافه شده است و در کنارش یک شخصیت دیگر با عنوان پهلوان پنبه با حضور ابراهیم شفیعی به کار اضافه شده است؛ ضمن اینکه شخصیت گلدون خان در سری جدید دیگر نیست.

ما در آستانه 13 ساله شدن هستیم و طی این مدتی که برنامه عموپورنگ به روی آنتن رفت، بسیاری از بچه‌ها بزرگ شدند و خوشحالیم از اینکه این برنامه به محبوبیت رسید

آقاجان‌زاده با اشاره به حضور ابراهیم شفیعی،‌بازیگر نقش عمو قناد در خنده بازار به خبرنگاران گفت: پیش از این هم با آقای شفیعی در برنامه «عمو پورنگ» همکاری داشتیم ولی قصد داریم در سری جدید به شکل جدی‌تر با وی همکاری داشته باشیم تا انتقام اینکه همیشه بدل مجریان برنامه کودک مثل عمو قناد را اجرا می‌کند، از وی بگیریم.

او در پایان صحبت‌های خود توضیح داد: در سری جدید برنامه عمو پورنگ تمام سعی‌مان این است که یک تایم خوبی را برای بینندگان داشته باشیم؛ ضمن اینکه در سری جدید به غیر از بچه‌ها خانواده‌ها را هم نیز مدنظر قرار دادیم. ما در آستانه 13 ساله شدن هستیم و طی این مدتی که برنامه عموپورنگ به روی آنتن رفت، بسیاری از بچه‌ها بزرگ شدند و خوشحالیم از اینکه این برنامه به محبوبیت رسید.

عموپورنگ

عموپورنگ: امکان دارد با یک کار غلط به ته چاه برویم

داریوش فرضیایی با ابراز خوشحالی از شروع برنامه ی عموپورنگ گفت: در سری جدید ما سعی کردیم برنامه نسبت به گذشته تنوع داشته باشد و در رابطه با حفظ شخصیت خودم به عنوان عمو پورنگ باید بگویم فکر می‌کنم حفظ همان شخصیت زیباتر است؛ من این فضا را حفظ کردم و به واسطه همکاری با امیر محمد در سری جدید، برنامه متنوع‌تری را به روی آنتن خواهیم برد و همچنین در سری جدید خوشحالیم که لوکیشن ما در فضای کتابخانه قرار دارد و قرار است به مساله کتاب و کتابخوانی جدی بپردازیم و این مساله دست مرا خیلی باز می‌گذارد.

باید گفت در فضاهای سینمایی خیلی پیشنهاد داشته‌ام اما به شخصه آنها را قبول نکردم چرا که احساس می‌کنم سینمای کودک ما فعلا ضعف فیلمنامه دارد حتی اکیپ خودمان در برنامه عمو پورنگ درصدد هستند که یک کار کودک سینمایی انجام دهند اما همچنان منتظر یک فیلمنامه خوب و قوی هستیم که با مشاوره دوستان انجام بگیرد. لذا احساس می‌شود این مساله نیاز به یک برنامه‌ریزی دقیق دارد. چرا که هرچه ما تاثیرگذارتر هستیم باز هم روی لبه تیغ قرار گرفته‌ایم و امکان دارد با یک کار غلط به ته چاه برویم و دیگر نتوانیم گذشته خوبمان را تکرار کنیم.

در راستای محبوبیت برنامه «عمو پورنگ» باید بگویم اگر حمایت‌های آقای زارعان مدیر گروه کودک و خردسال شبکه دو سیما نبود جای عموپورنگ ته جاده‌ها بود.

اجرا در فضای کتابخانه شاید دست و بالمان را ببندد

حمید سهیلی، بازیگر کاراکتر دوست داشتنی سلطان در برنامه عمو پورنگ گفت: اینکه در سری جدید برنامه عمو پورنگ قرار است در فضای کتابخانه برنامه را اجرا کنیم شاید این مساله دست و بال ما را ببندد و برای ما سخت باشد ولی خیلی خوشحالیم که این اتفاق می‌افتد چون بازخوردی که در جامعه با اشاره به مساله کتاب‌خوانی می‌بینیم خوب است. کودکان ما با شکل کتاب و کتابخانه مأنوس نیستند.

وی در ادامه گفت: دلم نمی‌خواهد خیلی از ویژگی‌های جدیدم را در برنامه بگویم چرا که طراوت داشتن در کار ما اهمیت بسیاری دارد و تفکرم بر این است که درباره کاراکتر سلطان در سری جدید عموپورنگ تا لحظه‌ای که به روی آنتن نرفته توضیح زیادی داده نشود.

سلطان محبوب عمو پورنگ ادامه داد: با توجه به اینکه چندین سال است برنامه عمو پورنگ به روی آنتن می‌رود اما گروه همچنان استرس دارند چرا که کار کردن برای کودک خیلی دشوار است.

عموپورنگ

پهلوان پنبه در کتابخانه ی عموپورنگ

ابراهیم شفیعی‌ یکی از کاراکترهای سری جدید عمو پورنگ است، او ابراز خوشحالی کرد که با تیم «عمو پورنگ» همکاری می‌کند.

وی گفت: خوشحالم از اینکه با یک گروه دوست داشتنی همکاری می‌کنم و امیدوارم نقش من به عنوان پهلوان پنبه به نحو احسن انجام شود تا مورد توجه بینندگان قرار گیرد. پهلوان پنبه یکی از شخصیت‌های کهن ایرانی است که یک کاراکتر بامزه‌ و خوش شانسی است، آرزو می‌کنم این کاراکتر خوب از آب دربیاید.

همکاری 9ساله ی امیرمحمد با عموپورنگ

امیر محمد متقیان که به همراه عموپورنگ در برنامه حضور داشت، گفت: اسم شخصیت جدیدی که در سری جدید «عمو پورنگ» دارم ممنون است امیدوارم مردم از شخصیتم خوششان بیاید. این شخصیت در کتابخانه عمو پورنگ فرد زحمت کشی است که برای اهالی کتابخانه چای می‌آورد اما برخلاف کارش خیلی باسواد است چرا که کتاب‌های کتابخانه را مطالعه می‌کند.

در ادامه ی صحبت های امیرمحمد، تهیه‌کننده برنامه «عمو پورنگ» گفت: امسال نهمین سال است که امیر محمد با ما همراه است که امیر محمد در جواب گفت: خدا بیشترش کند.

با پرداختن به بحث کتاب و کتابخوانی در سری جدید «عمو پورنگ» سعی داریم فرهنگ کتابخوانی را در میان جامعه به ویژه کودکان جا بیاندازیم

مخاطب بزرگسال را نیز درگیر برنامه می‌کنیم

در ادامه ی این نشست خبری نویسنده برنامه ی عموپورنگ گفت: در سری جدید برنامه «عمو پورنگ» که اسم آن به عنوان کتابخانه عموپورنگ است، سعی کردیم وارد سوژه‌های جدید شویم. با توجه به اینکه تعداد موضوع در برنامه‌های کودک محدود است اما در سری جدید عمو پورنگ سعی کردیم نگاه جدیدی داشته باشیم و همچنان طنز را چاشنی قرار دهیم و سطح شوخی‌ها را در برنامه حفظ کنیم تا مخاطب بزرگسال را نیز درگیر برنامه کنیم.

او ادامه داد: "سلطان" از جمله کاراکترهایی است که به محبوبیت برنامه عمو پورنگ کمک کرده و امیدواریم در سری جدید همین‌طور باشد؛ ضمن اینکه در سری جدید دو کاراکتر به برنامه اضافه کردیم که امیدواریم دیده شوند.

از زمانی که خودم صاحب فرزند شدم کار کردن برای کودک برایم شیرین تر شده

علیپور کارگردان برنامه عمو پورنگ معتقد است طی 13 سالی که کار کودک انجام داده از زمانی که خودش صاحب فرزند شده کار کردن برای کودک هم برایش شیرین تر شده است. او ادامه داد: همه انسان‌ها دغدغه بهتر شدن دارند و باید توضیح دهم گروه برنامه‌سازی ما هم از این مساله مستثنی نیست. دلمان می‌خواهد هر سال برنامه‌های ما بهتر از قبل برگزار شود؛ ضمن اینکه کار کردن برای کودکان شیرین است.

وی با برنامه با اشاره به فضای سری جدید برنامه عمو پورنگ توضیح داد: همه ما می‌دانیم میانگین سطح مطالعه در جامعه در سال آمار جالبی ندارد؛ بنابراین با پرداختن به بحث کتاب و کتابخوانی در سری جدید «عمو پورنگ» سعی داریم فرهنگ کتابخوانی را در میان جامعه به ویژه کودکان جا بیاندازیم.

مصاحبه: زهرا فرآورده

بخش کودک و نوجوان تبیان


مطالب مرتبط:

محمد مسلمی عموی مهربان جمعه ها در تبیان (مصاحبه اختصاصی)‌

گفت و گو باعلی خاکبازان،کارشناس ادبیات کودک و نوجوان

عمو پورنگ و هفت‌سین دوست‌داشتنی

شوخی خیلی باحال تر از جدی است!

گفت و گو با کوروش پارسانژاد

مرضیه طلوع اصل، ویراستار کتاب‌های کودک و نوجوان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.