تبیان، دستیار زندگی
از این پس نرخ ارز برای تعیین قیمت بلیت پروازهای خارجی دو بار در هفته اعلام می‌شود. از هفته گذشته تصمیم جدیدی برای تعیین نرخ بلیت پروازهای خارجی بر مبنای نرخ ارز و به صورت شناور گرفته شده است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نرخ بلیت پروازهای خارجی 2 بار در هفته تغییر می‌کند!


از این پس نرخ ارز برای تعیین قیمت بلیت پروازهای خارجی دو بار در هفته اعلام می‌شود. از هفته گذشته تصمیم جدیدی برای تعیین نرخ بلیت پروازهای خارجی بر مبنای نرخ ارز و به صورت شناور گرفته شده است.

پرواز، هواپیما

بر این اساس دو بار در هفته ( روزهای یکشنبه و چهارشنبه) نرخ ارز برای محاسبه قیمت بلیت پروازهای خارجی ایرلاین‌های داخلی و خارجی اعلام می‌شود تا بر مبنای آن نرخ بلیت مشخص و فروخته شود.

چهارشنبه هفته گذشته نرخ ارز برای تعیین نرخ بلیت پروازهای خارجی 3390 تومان اعلام شد و از آن روز تا صبح روز یکشنبه  بلیت پروازهای خارجی برمبنای این نرخ محاسبه و فروخته شد اما از روز گذشته شاهد کاهش نرخ ارز در این زمینه بودیم.

از دیروز نرخ ارز برای محاسبه قیمت بلیت پروازهای خارجی ایرلاین‌های ایرانی و خارجی 3340 تومان اعلام شده است که کاهش 50 تومانی نسبت به قیمت پیش از این نشان می‌دهد.

از یکشنبه تا صبح چهارشنبه این هفته نرخ بلیت پروازهای خارجی بر مبنای دلار 3340 تومانی محاسبه می‌شود. به گفته مسئولان فروش بلیت پروازهای خارجی در آژانس‌های هواپیمایی این تصمیم برای آن گرفته شده تا ایرلاین‌ها بتوانند در صورت لزوم با توجه به نوسان نرخ ارز در بازار دو بار در هفته قیمت‌های خود را به روز کنند و به این ترتیب ضرر کمتری متحمل شوند.

از یکشنبه تا صبح چهارشنبه این هفته نرخ بلیت پروازهای خارجی بر مبنای دلار 3340 تومانی محاسبه می‌شود. به گفته مسئولان فروش بلیت پروازهای خارجی در آژانس‌های هواپیمایی این تصمیم برای آن گرفته شده تا ایرلاین‌ها بتوانند در صورت لزوم با توجه به نوسان نرخ ارز در بازار دو بار در هفته قیمت‌های خود را به روز کنند و به این ترتیب ضرر کمتری متحمل شوند

کمتر از 70 درصد پروازهای خارجی هما و آسمان پر می‌شود با توجه به آغاز فصل تابستان که در سال‌های گذشته به عنوان رونق سفرها به ویژه با هواپیما به کشورهای دیگر شناخته می‌شد امسال به دلیل افزایش نرخ ارز و اجرای شناورسازی نرخ بلیت پروازهای خارجی، به اعتراف فروشندگان بلیت پروازهای خارجی در آژانس‌های هواپیمایی شاهد کاهش مسافر در این بخش هستیم. این قشر از فعالان عرصه حمل و نقل هوایی می‌گویند به جز آن عده که بنا به دلایلی مجبور به سفر با هواپیما هستند، بسیاری از مسافران تابستانی که شاید پیش از این هواپیما را به عنوان وسیله حمل و نقل برای خروج از مرزهای کشور انتخاب می‌کردند، کاهش یافته‌اند زیرا با افزایش نرخ ارز بسیاری قید سفرهای خارجی را زده‌اند.

پرواز، هواپیما

به گفته دست‌اندرکاران، کسانی که برای از دست ندادن گیرین کارت مجبور به سفر هستند، همچنان پرواز را برای رسیدن به مقصد و البته به اجبار انتخاب می‌کنند؛ هر چند شاید این بخش از مسافران مشکل چندانی برای تهیه بلیت هواپیما با نرخ افزایش یافته کنونی نداشته باشند. فروشندگان بلیت در آژانس‌های هواپیمایی همچنین معتقدند عده‌ای دیگر که مجبور به سفر هستند دانش‌آموزان و دانشجویان محصل در کشورهای دیگرند که باید با توجه به بالا بودن قیمت‌ها به اجبار با هواپیما سفر کنند. خانواده این افراد نیز مجبورند با هواپیما سفر کنند. بنابراین می توان نتیجه گرفت پروازهای خارجی همچنان مسافران ثابتی دارد. به گفته مسئولان آژانس‌های هواپیمایی پروازهای خطوط هوایی بین‌المللی همچون لوفتهانزا و ایرلاین‌های عربی به دلیل ترانزیتی بودن همواره پر هستند اما شرکت‌های هواپیمایی آسمان و هما تقریبا بین 60 تا 70 درصد ظرفیت پروازی خود را پر کرده و پرواز می‌کنند.

بخش اقتصاد تبیان


منبع: ایسنا