تبیان، دستیار زندگی
هند کشوری پر از رمز و راز و مرتاض است که نمی توان سر از آن در آورد. غنی و فقیر در کنار هم زندگی می کنند و آب از آب تکان نمی خورد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

راهنمای سفری متفاوت به هند
هند


هند کشوری پر از رمز و راز و مرتاض است که نمی توان سر از آن در آورد. غنی و فقیر در کنار هم زندگی می کنند و آب از آب تکان نمی خورد. با اینکه مردمان کثیفی دارد اما طبیعت این کشور مثال زدنی است. در این کشور علاوه بر چشم اندازهای طبیعی همچون هیمالیا می توانید از دیدن آثار تاریخی و فرهنگی قدیمی نیز نهایت لذت راببرید.


از جمله مکان های پربازدید هند، مثلت طلایی است که شامل دهلی، آگرا و جیپور است. شهرهای پرجمعیت هند همچون بمبئی و کلکته زرق و برق بسیار دارند و شهرهای مذهبی و مقدس همچون واراناسی و معبدهایی همچون آنهایی که در تامیل نادو هستند برای زیارت مناسب هستند.

کجا بگردیم؟

در سفر به هند، معمولا بیشتر وقت گردشگران در معابد و بازارها می گذرد اما بد نیست نگاهی هم به این فهرست داشته باشید تا از دیدنی های کمترشناخته شده هند دیدن کنید.

هند

کی سفر کنیم؟

بهترین معیار برای سفر به هندوستان آب و هوای آن است که البته موسم بارندگی توصیه نمی شود. همچنین بهتر است در زمان اوج سفر در ماه های زمستانی مانند نوامبر و مارس به عنوان توریست به این کشور نروید. همچنین از دسامبر تا ژانویه جمعیتی زیاد از محلی ها و دیگر توریست ها به مناطق جنوبی تر مانند سواحل گوا می روند.

اما اگر در هر زمان از سال بخواهید به این کشور سفر کنید، با چهره متفاوتی رو به رو می شوید چون آب و هوای هند دارای تنوع بسیار قابل توجهی است و از کوهستان‌های همیشه پوشیده از برف هیمالیا تا منطقه حاره و گرمسیری میانه و جنوب و کویر خشک غرب این کشور را دربر می‌گیرد.

چهار فصل هند شامل: سرد وخشک از ماه دسامبر تا فوریه، گرم و خشک از ماه مارس تا مه، فصل بارش از ماه ژوئن تا سپتامبر و معتدل در ماههای اکتبر و نوامبر است. به طور میانگین 1000 تا1500 میلمتر باران در سال، تقریباً سراسر هند را دربر می‌گیرد که این مقدار به 2500 میلیمتر در سواحل و ناحیه شمال شرقی هند می‌رسد.

بالیوود و بمبئی

صرف نظر از کلیشه های رایج در شهر بمبئی، پایتخت استان ماهاراشترا، جایی که مرکز تجاری کشور است مملو از آسمان خراش های بلند، بازارهای شلوغ و درهم و مرکز صنعت فیلم سازی در هند است.

هند

بالیوود در بمبئی واقع شده است و می توانید در سفر خود به این کشور عجیب از نزدیک شاهد این شهرک باشید.

بیابان های بی آب و علف هند را سوار بر شترها تجربه کنید. برای بیشتر لذت بردن بهتر است شب را در بیابان اقامت کنید تا ستاره هایی که به زمین نزدیک هستند را تماشا کنید

سافاری شتر

بیابان های بی آب و علف هند را سوار بر شترها تجربه کنید. برای بیشتر لذت بردن بهتر است شب را در بیابان اقامت کنید تا ستاره هایی که به زمین نزدیک هستند را تماشا کنید.

هند

اگر بتوانید برنامه سفر خود را طوری تنظیم کنید تا با فستیوال بیابانی جایساملر (ژانویه/فوریه) و نمایشگاه بسیار زیبای شتر (اکتبر) همزمان شود بسیار عالی است.

دهلی

دهلی دو بخش دارد: دهلی نو، شهری مدرن است و معماری های شیک و زیبا دارد.

هند

دهلی قدیم نیز همان طور که از نامش مشخص است، چندین قرن قدمت، خیابان های باریک، بازارهای درهم و شلوغ، بناهای تاریخی و باستانی و برج بلند کوتاب مینار دارد.

دورگا پوجا

سعی کنید در دورگا پوجا که در ماه های سپتامبر تا اکتبر در شهر کلکته برگزار می شود، شرکت کنید.

هند

این یکی از بزرگ ترین جشنواره های مذهبی هندوها در هند و مملو از رنگ، هیاهو و احترام به خدای دورگا است.

معابد مقدس

ایالت اریسا برای معبدهایش شهرت جهانی دارد. بهابانِسوار، معبدهای مشهوری همچون لینگاراج، پوری و مکان مقدس هندوها برای سفر زیارتی را شامل می شود.

هند

در ماه های ژوئن یا جولای، خدایان این معابد با کالسکه های مزین نمایش داده می شود. کوناراک از معبدهای مشهور هند است که با نام معبد خورشید نیز شناخته می شود.

کشمیر

کشمیر مناظز طبیعی بسیار زیبا همچون کوه های برف گرفته، دشت های پر از گل و رودخانه هایی با آب های شفاف دارد. جامو مسیر قطار به سمت سنگاپور و پایتخت سابق مغول ها بوده است.

هند

مرکز قایق های رودخانه دال  به قدری زیبا است که گردشگران آن را بهشت روی زمین نامیده اند.

کرالا

برای دور شدن از فضای شهری هند بد نیست سری هم به روستای بسیار زیبای کرالا بزنید که مملو از مناظر و چشم اندازهای زیبای طبیعی و مکان های دیدنی است.

هند

یکی از مشهورترین غذاهایی که در این روستا می توانید صرف کنید، غذای دریایی با طعم کاری و نارگیل است.

کلکته

کلکته در شرق هند و بنگال غربی واقع شده است. این شهر مرکز تجارت هند به شمار می رود و شامل بازار، مراکز خرید و خانه های سازمانی مستعمراتی است.

هند

مرکز شهر کلکته مکانی به نام میدان دارد که زمین بازی و تفریح است.

استان راجستان

در سفر به هند حتما از شهر رمانتیک راجستان هم دیدن کنید. این شهر به نام «ونیز شرق» شهرت دارد و رودخانه پیچولا در آن جریان دارد. این شهر و رودخانه برای هتل های بسیار شیک و مدرن کنار ساحل شهرت جهانی دارد. یکی از لوکیشن های اصلی فیلم جیمز باند نیز بوده است. از دیگر موارد شهرت راجستان، لباس های بسیار رنگارنگ مردم آن و قلعه ها و دژهای باستانی است.

تاج محل و مثلث طلایی

باید در سفر به هند حتما از مکانی که به نام مثلت طلایی شهرت دارد، دیدن کنید. این مکان جاذبه های بسیاری دارد. در قلب این مکان آگرا و در جنوب شرقی آن تاج محل واقع شده اند.

هند

در جنوب غربی آن در راجستان نیز جیپور، شهر صورتی زیبا قرار دارد. از قلعه آمبر و هوا محل  هم دیدن کنید. در جنوب شرقی این مثلت نیز خاجوراهو قرار گرفته است.

معابد آجانتا

سراسر کشور هند مملو از معبدهای گوناگون است اما برای بازدید خوب است به معابد غارمانند بودایی ها در آجانتا بروید که قدمت دوهزار ساله دارند. این غارها در الورا داستان های مذهبی بیشماری در خود دارند و به مذهب های بودایی، هندو و جین گرایی تعلق دارند.

فراوری: الهام مرادی

بخش گردشگری تبیان


برگرفته از برترین ها، next holiday