تبیان، دستیار زندگی
در جمع خبرنگاران: بیش از330 اثر در جشنواره فیلم های ورزشی نمایش داده می شوند. برترین های جشنواره به " حج عمره" اعزام می شوند. رییس آكادمی ملی المپیك گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ، دومین جشنواره فیلم های ورزشی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رییس آكادمی ملی المپیك در جمع خبرنگاران:

بیش از330 اثر در جشنواره فیلم های ورزشی نمایش داده می شوند.

برترین های جشنواره به " حج عمره" اعزام می شوند.

رییس آكادمی ملی المپیك گفت: با برنامه ریزی های انجام شده ، دومین جشنواره فیلم های ورزشی - تلویزیونی با حضور بیش از 330 اثر از هنرمندان داخلی و خارجی، بهتر از دوره قبل برگزار خواهد شد.

در جلسه ای كه به منظور برگزاری دومین جشنواره بین المللی فیلم های ورزشی - تلویزیونی در آكادمی ملی المپیك برگزار شد، امیرحسینی، با اشاره به اقدامات انجام شده برای این جشنواره تصریح كرد: از سوی كمیته بین المللی المپیك ، ایران به عنوان میزبان این جشنواره در جنوب و غرب آسیا انتخاب شده است كه این باعث افتخار ماست. 20 كشور منطقه  جنوب و غرب آسیا در صورتی می توانند در بیست و یكمین جشنواری بین المللی، میلان شركت كنند كه ازسوی داوران جشنواره تهران مورد تایید قرار گیرند. درواقع تنها كانال ورود این كشورها به جشنواره بین المللی انتخاب در جشنواره بین المللی تهران است.

وی در ارتباط با انتخاب و داوری فیلم های جشنواره ادامه داد: در جشنواره امسال یك هیأت 3 نفره برای انتخاب و گزینش  فیلم ها در نظر گرفته شده اند كه در كنار هیأت داوری متشكل از 5 تن از كارگردانان و فیلم سازان ایرانی، فیلم های جشنواره را ارزیابی خواهند كرد. ضمن اینكه از كارشناسان ورزشی دعوت كرده ایم تا به عنوان مشاور درامر داوری ما را یاری كنند.

امیرحسینی خاطرنشان كرد: علاوه بر تكنیك های خلاق كارگردانی و نوآوری های موجود در فیلم ها، محتویات فیلم ها از لحاظ ارزشمندی و تاثیر پیام در مخاطب و همچنین تحقیق و پژوهش انجام شده برای فیلم ملاك ارزیابی آثار خواهد بود.

فیلم های این دوره از جشنواره در قالب مستند، داستانی، تبلیغات ورزشی و انیمیشن ارایه خواهد شد.

دهقان پور، رییس كمیته داوران جشنواره نیز گفت: برای اینكه علاقه مندان بتوانند فیلم های این دوره از جشنواره را بهتر دنبال كنند از یك تا پنج تیرماه با همكاری سازمان فرهنگی، هنری شهرداری تهران، فیلم های جشنواره در فرهنگسراهای ورزش، خاوران، سرو دانشجو، طبیعت و اندیشه به صورت رایگان پخش خواهد شد.

وی ادامه داد:علاوه بر 20 كشور شركت كننده در بخش مسابقه، آثار 4 كشور سوئد، یونان، بلژیك و سنگاپور كه مهمان این جشنواره هستند به نمایش در می آید.

ضمن اینكه این جشنواره در 9 منطقه جهان در حال اجرا است تا در هر منطقه آثار برتر را برای جشنواره بین المللی میلان كه 7 تا 12 ماه آبانماه برگزار می شود، مشخص نمایید.

رییس آكادمی ملی المپیك ، خاطر نشان كرد: علاوه بر تندیس و دیپلم افتخار، از سوی ستاد اجرایی جشنواره جوایزی نقدی برای برگزیدگان در نظر گرفته شده است. علاوه بر این از سوی فدراسیون ورزش كشورهای اسلامی، 12 نفر از برترین های این جشنواره به " حج عمره" اعزام خواهند شد.