تبیان، دستیار زندگی
عنوان پژوهش خانم ها هدی حسینی توسل، زینب صابری فرد، نگین کریمیان، فاطمه موسوی با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم رشیدی، ساخت رنگ موی 100 درصد طبیعی می باشد.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دستاوردهای پژوهشی دبیرستان مشعر

در هفتمین جشنواره پروژه‌های دانش آموزی

غرفه های دانش آموزی

پژوهشگران جوان دبیرستان مشعر به مدیریت سرکارخانم پروین خاوری در بخش غرفه و مسابقه های علمی هفتمین دوره جشنواره پروژه‌های دانش آموزی تبیان حضور داشتند. که در زیر شرح فعالیت‌های صورت گرفته را مشاهده می‌نمایید.

غرفه ها

عنوان پژوهش خانم ها هدی حسینی توسل، زینب صابری فرد، نگین کریمیان، فاطمه موسوی با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم رشیدی، ساخت رنگ موی 100 درصد طبیعی می باشد.

رنگ کردن موها

به گفته این پژوهشگران :

هدف ما در این پروژه ساخت رنگ موی طبیعی و کاهش آسیب های رنگ های شیمایی به مو است ما در این پروژه از رنگ دانه های طبیعی برای ساخت رنگ موی طبیعی استفاده کردیم و موهایی که با استفاده از رنگ های شیمایی رنگ شده بودند ما توسط میکروسکوپ آسیب شناس کردیم در این پروژه ابتدا رنگ مو تهیه کردیم و بعد از مشاهده نتیجه گرفتیم که چون رنگ موها گیاهی هستند توأم با رنگ بری نتیجه ی خونی حاصل نمی کنند چون مواد گیاهی منجر به بسته شدن دریچه های مو می گردد به همین علت پیش از رنگ کردن مو یک لوسیون روشن ساز ساختیم و بعد رنگ موی گیاهی را روی آن زدیم و سپس شروع به ساخت لوسیون هایی کردیم که به عنوان ماسک مو جهت حفاظت از مو عمل می کند.

در طی آزمایش های خود بر روی رنگ موهای طبیعی چند نمونه رژ لب گیاهی نیز تهیه کردیم که حاوی عصاره های گیاهی و مواد کاملاً طبیعی است.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

رنگ موهای طبیعی که باعث تقویت و براق مو می شوند و هم چنین رژ لب گیاهی که استفاده آن ها به مرابت بیشتر موجب تقویت می شوند و همان کارایی را دارند.

استفاده از رنگ موی گیاهی موجب کاهش آسیب های ممکن در اثر استفاده از رنگ های شیمایی می شود مو را تقویت می کند و موجب جوانی مو می گردد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

عنوان پژوهشخانم ها زینب عطاران، فاطمه شعرباف، شکوفه صمیعی، مهسا شیرمحمد کریمی با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم فائزه زمانی، ساخت ماکت محله دوستدار نوجوان می باشد.

دستاوردهای پژوهشی دبیرستان مشعر، غرفه

به گفته این پژوهشگران :

کودک و نوجوانان سرمایه هایی هستند که برای تحت تأثیر قرار دادن جهان خارج از خانواده هایشان امکانات بسیار  ناچیزی در اختیار دارند بزرگسالان به ندرت می دانند که یک سوم جمعیت جهان به نحوه ی بی سر و صدا در معرض تبعیض قرار دارند و نادیده انگاشته می شوند. کودکان و نوجوانان در فضای شهری با افراد مختلف باهم سن هایشان و افراد گوناگونی که از نظر سطح فرهنگی اجتماعی، شرایط یکسانی ندارند مواجه می شوند. اگر به درستی هدایت شوند محدودیتی برای آموزش آنان در این فضاها وجود ندارد چنان چه فضاهای شهری نقش هدایت گری درستی داشته باشند بستر بسیار مناسبی برای آموزش نوجوانان خواهند بود.

نتایج به دست آمده از این پژوهش:

شهر خوب برای نوجوان ها باید دارای شرایط زیر باشند:

1-     فرصت مشاهده مردم بزرگسال و نوجوان ها در فعالیت ها و مشاغل مختلف بر جاذبه های اجتماعی نوجوانان می افزایند.

2-     بزرگسالان باید علاوه بر فرزندان خود باید نسبت به سایر نوجوان های محله احساس مسۆلیت کنند.

3-     یک محیط شهری شفاف، سالم و قابل درکت برای نوجوان ها جایی است هک بشود به راحتی به صورت پیاده در آن تردد کرد ( امنیت )

4-     در خیابان ها و فضاهای عمومی شهر باید به ایجاد عناصری که برای نوجوان ها باعث سرگرمی و شعف شود پرداخت.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

عنوان پژوهش خانم ها زهرا پاینده، نرگس یوسف پور، سارا دلخموش، صبا عبیدی با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم فاطمه صالحی، ساخت ماشین های کمیکار می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

عنوان پژوهشخانم ها فاطمه نوید، زینب نظرزاده، مهدیه مومنی صدر با راهنمایی مسئول پژوهش سرکار خانم فائزه علیزاده فرد، ساخت گلایدر می باشد.

جهت کسب اطلاعات بیشتر اینجا کلیک کنید.

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه : علیرضا سرمدی

تنظیم: نسرین صادقی