تبیان، دستیار زندگی
تب و تاب اولیه به لحاظ صعود ایران به جام جهانی فروکش کرد اما تا چشم برهم زنیم با برگزاری مراسم قرعه کشی این رقابت ها بازهم شاهد شور و شوقی مجدد خواهیم بود. ایران با صعود مستقیم به جام جهانی خیال علاقه مندانش را راحت کرد اما ناگفته پیداست که این تازه اول ر
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کی روش و تیم ملی فرصت را از دست ندهند


تب و تاب اولیه به لحاظ صعود ایران به جام جهانی فروکش کرد اما تا چشم برهم زنیم با برگزاری مراسم قرعه کشی این رقابت ها بازهم شاهد شور و شوقی مجدد خواهیم بود. ایران با صعود مستقیم به جام جهانی خیال علاقه مندانش را راحت کرد اما ناگفته پیداست که این تازه اول راه است.

این چهارمین حضور ایران در جام جهانی است و علاقه مندان به فوتبال منتظرند تا شاهد درخشش ملی پوشان فوتبال در برزیل باشند. این توقع در پی موفقیت والیبالیست ها در لیگ جهانی ابعاد گسترده تری هم یافته است. از این رو کی روش و تیم ملی فوتبال نباید زمان را از دست بدهند.

کی روش

خوشبختانه کارلوس کی روش با تثبیت قرارداد خود و نیز بازدید از کمپ های تمرینی برزیل نشان داد که جدیت و علاقه لازم را دارد. اگرچه انجام چنین کاری از سوی او با سوالاتی روبروست اما وقتی فدراسیون فوتبال را در این باره در خواب می بینیم خیلی نباید نگران هم باشیم. به هر روی حضور ایران در جام جهانی ضمن ایجاد شور و شوق ملی باعث شده تا بازیکنان مطرح فوتبال ایران برای رسیدن به پیراهن ملی خواب و خوراک نداشته باشند. اگر ما با برنامه ریزی خوب بتوانیم بستر مناسبی برای این گروه از بازیکنان به وجود آوریم و بهترین ها برگزینیم بودن شک برزیل می تواند محلی برای روزهای خوب فوتبال ایران باشد. برای اطلاع از چند و چون شرایط تیم ملی بد نیست این چند خبر را با هم مرور کنیم. با آرزوی موفقیت برای تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی برزیل...

تیمی مطرح در پرتغال با ایران بازی می‌کند

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران برای حضور قدرتمند در مسابقات جام جهانی نام چند کشور را برای برگزاری بازی تدارکاتی به فدراسیون فوتبال تحویل داده است که نام دو کشور آمریکای لاتین هم در آن دیده می‌شود. "کارلوس کی‌روش" پس از صعود تیم ملی فوتبال ایران به جام جهانی تمام تلاش خود را انجام داده تا ملی پوشان در مسابقات جام جهانی برزیل زنگ تفریح نباشند و به همین دلیل برنامه‌ریزی گسترده‌ای را برای حضور پرقدرت در برزیل تدارک دیده است. کی‌روش علاوه بر اینکه بیش از 100 روز اردو برای تیم ملی در نظر گرفته و از هشت کمپ تمرینی در برزیل بازدید کرده، نام چند کشور را به فدراسیون فوتبال داده و درخواست داشته است تا فدراسیون زمینه برگزاری بازی تدارکاتی با این تیم‌ها را فراهم کند. ونزوئلا یکی از کشورهای مد نظر کی‌روش است که با نظر سرمربی تیم ملی، بازی با این تیم در هر تاریخی بلامانع است. البته کی‌روش تمایل داشت با تیم ملی فوتبال شیلی هم بازی تدارکاتی برگزار کند ولی پس از رایزنی مسئولان فدراسیون فوتبال ایران، فدراسیون شیلی اعلام کرد که آنها برنامه دیگری دارند و نمی‌توانند با ایران بازی کنند. همچنین تیم ملی قرار است اردویی را در کشور پرتغال برگزار کند. همزمان با اردوی تیم ملی در پرتغال، یک تیم مطرح آفریقایی هم در پرتغال اردوی آماده‌سازی دارد. طبق هماهنگی‌های انجام شده، قرار است تیم ملی در جریان اردوی پرتغال، دیدار دوستانه‌ای را هم با این کشور آفریقایی برگزار کند.

بازدید از "گویانیا"

"کارلوس کی‌روش" در ادامه جستجو برای پیدا کردن کمپ تمرینی مناسب برای تیم ملی فوتبال ایران، از گویانیا بازدید کرد. سرمربی تیم ملی فوتبال ایران روز پنجشنبه از ورزشگاه "آتلتیکو پاراننسه" بازدید کرده و امکانات این ورزشگاه را مثبت ارزیابی کرده بود. "کارلوس کی‌روش" به همراه هیئتی از فدراسیون فوتبال ایران در گویانیا حضور پیدا کرد و از دو زمین تمرین آنجا بازدید به عمل آورد. مربی پرتغالی ایران از مجموعه تمرینی "سرینیا" که در خلال برگزاری رقابتهای جام کنفدراسیون‌ها از سوی برزیل مورد استفاده واقع می‌شد، بازدید کرد.

خوشبختانه کارلوس کی روش با تثبیت قرارداد خود و نیز بازدید از کمپ های تمرینی برزیل نشان داد که جدیت و علاقه لازم را دارد. اگرچه انجام چنین کاری از سوی او با سوالاتی روبروست اما وقتی فدراسیون فوتبال را در این باره در خواب می بینیم خیلی نباید نگران هم باشیم. به هر روی حضور ایران در جام جهانی ضمن ایجاد شور و شوق ملی باعث شده تا بازیکنان مطرح فوتبال ایران برای رسیدن به پیراهن ملی خواب و خوراک نداشته باشند

بررسی وضعیت هشت کمپ

دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران با بیان اینکه تیم ملی بزرگسالان در پرتغال اردوی آماده‌سازی خود را برگزار می‌کند، گفت: کارلوس کی‌روش در برزیل هشت کمپ را از نزدیک دیده و به احتمال زیاد یک کمپ دیگر را هم ارزیابی کند. کارلوس کی‌روش چند روزی در کشور برزیل به سر ‌برد و خبر بازدید او از کمپ‌های آماده سازی فوتبال این کشور رسانه‌ای شده است. سرمربی تیم ملی ایران به دنبال این است تا پس از مشخص شدن قرعه تیم ملی، یکی از این کمپ‌ها را برای برگزاری اردوی آماده‌سازی قبل از مسابقات جام جهانی رزرو کند.

مهدی محمدنبی در این خصوص اظهار داشت: کی‌روش تاکنون از هشت کمپ در برزیل بازدید کرده است. او بعد از ایران حتی به خانواده خودش هم سر نزد و مستقیم به برزیل رفت تا کمپ‌های مختلف را ارزیابی کند. وی همچنین افزود: قرار است کی‌روش یک کمپ دیگر را هم از نزدیک ببیند. او پس از این به پرتغال می‌رود تا در کنار خانواده‌اش باشد. دبیرکل فدراسیون فوتبال ایران در پاسخ به این پرسش که بازدید از کمپ‌های برزیل در صورتی که هنوز قرعه‌کشی جام جهانی برگزار نشده، اصولی است؟، اظهار داشت: به علت اینکه بعد از قرعه‌کشی زمان نداریم، کی‌روش کمپ‌های شهرهای محل برگزاری مسابقات جام جهانی را بطور کامل بررسی کرده تا پس از انجام قرعه‌کشی، بلافاصله بهترین محل را برای برپایی اردوی تیم ملی در برزیل رزو کنیم.

کی روش

امکانات باشگاه آتلتیکو پاراننسه

سرمربی تیم ملی فوتبال ایران با حضور در ورزشگاه "آتلتیکو پاراننسه" از امکانات کمپ تمرینی "کاشی‌یو" دیدن کرد. "کارلوس کی‌روش" با حضور در برزیل ضمن ملاقات بادوست قدیمی خود "آنتونیو لوپس" از امکانات باشگاه آتلتیکو پاراننسه که به احتمال فراوان محل اقامت تیم ملی ایران در برزیل خواهد بود، دیدن کرد.

بر پایه گزارش رسانه های برزیلی، سرمربی تیم ملی ایران در این بازدید از سوی "دومینیک هورش"، هماهنگ کننده فیفا و کاملیو گونزالس"، یکی از مسئولان برگزاری جام جهانی 2014 برزیل همراهی می‌شد. کی‌روش با ابراز رضایت از کمپ تمرینی آتلتیکو پاراننسه اظهار داشت: می‌خواستم از شرایط کمپ دیدن کنم. ما باید در تمرینات خود روی شرایط مسابقات، استقلال تیم و تغذیه خوب اعضا تمرکز داشته باشیم.

کی‌روش خواستار بازی با تیم‌های قدرتمند است

رئیس فدراسیون فوتبال با تاکید بر اینکه نباید عملکرد فوتبال تنها با صعود به جام جهانی ارزیابی شود، گفت: کارلوس کی‌روش تاکید دارد تیم ملی فوتبال ایران باید با تیم‌های قدرتمند بازی کند تا ترسی از باخت نداشته باشد.

کفاشیان همچنین تصریح کرد: همانطور که می‌دانیم، فوتبال ما یک بیستم فوتبال امکانات کره‌جنوبی و ژاپن را ندارد و در قیاس با فوتبال کشورهای عربی زیر ساخت‌های ما همچنان با آنها برابر نیست اما می‌بینید که بازیکنان باغیرت ما در رده‌های مختلف سنی از آنها پیشی گرفتند.

وی همچنین در جمع خبرنگاران با بیان اینکه کارلوس کی‌روش در حال حاضر برنامه‌ریزی برای تیم ملی ایران است، اظهار داشت: کی‌‎روش قرار بود به ایران باز گردد اما با هماهنگی انجام گرفته، مرخصی‌ خود را یک هفته دیگر تمدید کرد.

کفاشیان با تاکید بر اینکه کی‌روش به زودی برنامه‌هایش را به فدراسیون فوتبال ارائه می دهد، اذعان داشت: سرمربی تیم ملی درخواست چندین بازی دوستانه را داشته است که ما پس از بررسی این برنامه‌ها و در صورتی که امکان برگزاری آنها وجود داشته باشد، این برنامه‌ها را اجرایی خواهیم کرد. ضمن اینکه کی‌روش در برزیل ملاقات‌هایی با نمایندگان فیفا و برخی کشورها داشته و شاید کارهایی را انجام داده باشد که پس از بازگشت به ایران در خصوص آنها صحبت خواهیم کرد.

وی با اشاره به اینکه کی‌روش تاکید دارد تیم ملی باید با تیم‌های قدرتمند بازی کند تا ترسی از باخت نداشته باشد، تصریح کرد: پیشنهادهای مختلفی برای برگزاری بازی‌های دوستانه به کشورهای مختلف داده‌ایم. این کشورها دو بخش هستند، آنهایی که به جام‌جهانی صعود نکرده‌اند و کشورهایی که وضعیتی مشخص دارند.

رئیس فدراسیون فوتبال در پایان گفت: در این شرایط باید تا آبان‌ماه که قرعه‌کشی جام جهانی برگزار می‌شود، منتظر بمانیم و آن زمان می‌توانیم آسان‌تر حریفان تدارکاتی‌مان را انتخاب کنیم. البته در حال حاضر هم چند کشور پیشنهادات خود را مطرح کردند که در صورت توافق کی‌روش دیدار تدارکاتی با آنها برگزار خواهد شد.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان