تبیان، دستیار زندگی
پرسپولیس پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران سالهاست دستش از رسیدن به جام قهرمانی در لیگ برتر بازمانده است. با این که قرمزها دوبار سابقه قهرمانی در لیگ حرفه ای را در کارنامه دارند اما عقب ماندن آنها از سپاهان و استقلال بدجوری تماشاگران قرمز را دلخور کرده است. س
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

پرسپولیس و سالی سرنوشت ساز


پرسپولیس پرطرفدارترین تیم فوتبال ایران سالهاست دستش از رسیدن به جام قهرمانی در لیگ برتر بازمانده است. با این که قرمزها دوبار سابقه قهرمانی در لیگ حرفه ای را در کارنامه دارند اما عقب ماندن آنها از سپاهان و استقلال بدجوری تماشاگران قرمز را دلخور کرده است. سال پیش پرسپولیس با از دست دادن جام حذفی این دلخوری را تشدید کرد.

سرخ های پایتخت که با خریدهای کلان فصل قبل به قهرمانی امیدواربودند خیلی زود قافیه را باختند. یک فصل سخت و ناامیدکننده باعث شد تا طرفداران این تیم فصل را دمغ پشت سربگذارند.

یکی از دلایل عمده ناکامی پرسپولیس طی سالهای اخیر جابه جایی فراوان بوده است. این جا به جایی ها از بازیکنان و مربی گرفته تا مسئولان اجرایی این باشگاه را به محله بروبیا تبدیل کرده است! آیا با چنین شرایطی می توان از پرسپولیس انتظار قهرمانی داشت. در این صورت با اصل لزوم ثبات برای موفقیت چه باید کرد؟

پرسپولیس

همین پرسپولیس فعلی با تیمی که سال قبل بازی می کرد چقدر تفاوت دارد؟ کار در پرسپولیس به جایی رسیده که بازیکن در اولین فصل حضورش صاحب بازوبند کاپیتانی می شود! به هر تقدیر قرمزها در پی این تغییر و تحول فصل سخت و دشواری پیش رو دارند. به عبارتی از امروز نقشه کشیدن برای قهرمانی احتمالی قرمزها را باید سرابی بیش ندانست.

باور کارشناسان براین است که قدرتمندی پرسپولیس و استقلال باعث تقویت تیم ملی می شود. تیمی که قرار است سال بعد در جام جهانی برزیل به میدان برود. از این رو باید عملکرد امسال پرسپولیس را سرنوشت ساز دانست.

بدون هیچ شک و تردیدی حضور قدرتمندانه این تیم در لیگ برتر مزایای بسیاری برای فوتبال ما در بر خواهد داشت. ابتدا این چنین حالتی باعث حضور پرتعداد تماشاگر در ورزشگاه ها می شود. رقابت در لیگ باعث بالا رفتن کیفیت کار خواهد شد. بازیکنان کارآمد برای حضور در تیم ملی تعدادشان بالا می رود و ...

آیا چنین اتفاقات خجسته ای هم باعث نمی شود تا مسئولان امر به تیم دایی کمک کنند؟ آیا حاشیه سازی های امروز باعث از دست رفتن تمرکز سرمربی قرمزها نمی شود؟ امیدواریم برای شنیدن چنین حرف هایی گوش شنوا وجود داشته باشد.

پرسپولیسی ها با گذر از فصل نقل و انتقالات تمرینات جدی خود را آغاز کرده اند. اینان از این لحاظ از بسیاری تیم ها جلوترند . باید دید قرمزها از این مزیت بهره لازم را خواهند برد یا نه.

برتری پرسپولیس برابرصنعتی ها

تیم فوتبال پرسپولیس در دیداری تدارکاتی ، در حالی با گل‌های محمد نوری تیم صنعتی خوزستان را شکست داد که در جریان این بازی سیدجلال حسینی از ناحیه سر دچار آسیب‌دیدگی شد و برای درمان به بیمارستان انتقال یافت.

همین پرسپولیس فعلی با تیمی که سال قبل بازی می کرد چقدر تفاوت دارد؟ کار در پرسپولیس به جایی رسیده که بازیکن در اولین فصل حضورش صاحب بازوبند کاپیتانی می شود! به هر تقدیر قرمزها در پی این تغییر و تحول فصل سخت و دشواری پیش رو دارند. به عبارتی از امروز نقشه کشیدن برای قهرمانی احتمالی قرمزها را باید سرابی بیش ندانست

تیم‌های فوتبال پرسپولیس در دیداری تدارکانی که در ورزشگاه درفشی‌فر برگزار شد مقابل تیم استقلال صنعتی خوزستان به میدان رفت و در نهایت موفق شد با 2 گل محمد نوری که در دقایق 50 و 55 به ثمر رسید، مقابل حریف اهوازی خود به پیروزی دست یابد. در این بازی که در حضور بیش از 300 تماشاگر برگزار شد، علی دایی در نیمه نخست رضا محمدی، علیرضا نورمحمدی، محمدرضا خانزاده، سیدجلال حسینی، میلاد کهندانی، پیام صادقیان، مارکو سپانوویچ، حمیدرضا علی عسگری، مهرداد کفشگری، یونس شاکری و غلامرضا رضایی را به میدان فرستاد. در دقیقه 20 این نیمه سیدجلال حسینی در برخورد با یکی از مهاجمان حریف از ناحیه دچار آسیب‌دیدگی شد و کادر پزشکی در کنار زمین اقدام به بخیه زدن سر حسینی کردند. علی دایی پس از مصدومیت حسینی، محمدحسین کنعانی را به میدان فرستاد و حسینی هم در پایان نیمه نخست و برای درمان راهی بیمارستان شد.

در نیمه دوم علی دایی تیمش را کاملا متحول کرده و برای نخستین مرتبه از قاسم دهنوی در ترکیب تیمش استفاده کرد. در این نیمه نیلسون جونیور، محسن بنگر، رضا نورمحمدی، حسین ماهینی، میثم حسینی، رضا حقیقی، محمد نوری، قاسم دهنوی، میلاد غریبی، هادی نوروزی و سیدمهدی سیدصالحی برای پرسپولیس به میدان رفتند.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان