تبیان، دستیار زندگی
سه شنبه 25/7/85 دینامو كى یف اوكراین - المپیك لیون فرانسه استوا بخارست رومانى - رئال مادرید اسپانیا سلتیك گلاسكو اسكاتلند- بنفیكا پرتغال منچستر یونایتد انگلیس - كپنهاگن دانمارك زسكا مسكو روسیه - آرسنال انگلیس پورتو پرتغال - ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

برنامه امشب لیگ قهرمانان اروپا



سه شنبه 25/7/85

دینامو كى یف اوكراین - المپیك لیون فرانسه

استوا بخارست رومانى - رئال مادرید اسپانیا

سلتیك گلاسكو اسكاتلند- بنفیكا پرتغال

منچستر یونایتد انگلیس - كپنهاگن دانمارك

زسكا مسكو روسیه - آرسنال انگلیس

پورتو پرتغال - هامبورگ آلمان

اندرلشت بلژیك - آث میلان ایتالیا

لیل فرانسه - آاك آتن یونان

پس از گذشت چند هفته از لیگ هاى داخلى و مسابقه هایى در سطح ملى با فراز و نشیب هاى خاص خودشان، امشب آخرین هفته دور رفت گروهى رقابت هاى لیگ قهرمانان اروپا آغاز مى شود. تیم هاى حاضر در گروه هاى E تا H امشب به مصاف رقباى خود مى روند تا بدین ترتیب پرونده دور رفت گروهى مسابقه ها بسته شود. در گروه E، المپیك لیون كه گویا عادتى جز پیروزى ندارد در اوكراین به مصاف دینامو خواهد رفت و رئال كه مى رفت احیا شود پس از شكست ناباورانه مقابل ختافه در روز شنبه در بخارست میهمان استوا خواهد بود. در گروه F هم منچستر میزبان كپنهاگن است و به نظر نمى رسد كار چندان دشوارى داشته باشد اما بازى سلتیك و بنفیكا با توجه به اینكه بنفیكا از 2 بازى گذشته خود تنها یك امتیاز دارد جذابیت بیشترى خواهد داشت.

در گروه G آرسنال با 6 امتیاز از 2 بازى گذشته خود در مسكو، زودتر از دیگر تیم ها (از نظر زمانى) به مصاف زسكا خواهد رفت و پورتو میزبان هامبورگ بحران زده خواهد بود. این بازى براى 2 تیم حیاتى خواهد بود چرا كه پورتو از 2 بازى تنها یك امتیاز دارد و هامبورگى ها حتى همین تك امتیاز را ندارند و این شاید آخرین امید 2 تیم باشد. در گروه H اختلاف امتیازات از بقیه گروه ها كمتر است. میلان برخلاف آغاز فصل این روزها حال و روز خوشى ندارد. باید اندرلخت را در بلژیك ببیند و آن طرف هم در فرانسه لیل از آاك آتن پذیرایى كند.


استوا بخارست ـ رئال مادرید

2 تیم استوا بخارست و رئال مادرید هر كدام موفق شده اند دیناموكى یف را شكست دهند ولى از طرفى هر 2 تیم مغلوب لیون شده اند. 2 تیم 3 امتیازى به دلیل تفاضل گل در رده هاى دوم و سوم حضور دارند. فابیوكاپلو و سرمربى رئال مادرید معتقد است این بازى هرگز راحت نخواهد بود و مى گوید: ما چند روز پیش شكست بدى خوردیم ولى به این بازى خیلى امیدواریم. استوا در خانه خود تیم سختى دارد و بازى امشب هرگز آسان نخواهد بود. آخرین بارى كه رئال مادرید به رومانى رفته بود برمى گردد به فصل 65 - 1964 كه در آن بازى قوهاى سپید توانستند دینامو بخارست را شكست دهند. در بازى امشب خوزه آنتونیو ریس، ستاره این فصل رئال مادرید به دلیل مصدومیت عضله و همچنین میشل سالگادو به دلیل ناراحتى شانه غایب خواهند بود.

رائول نیز احتمال دارد نتواند بازى كند چرا كه ناراحتى كوچكى از ناحیه مچ پا احساس مى كند اما احتمالاً فابیوكاناوارو كه به خاطر مصدومیتى كه در بازى ایتالیا با اوكراین برایش رقم خورد بازى ختافه را از دست داد به احتمال قوى امشب در زمین حاضر خواهد بود اما شرایط استوا به نظر حتى سخت تر هم مى رسد. میرل رادوى هافبك باهوش این تیم و ویكتوراس یاكوب، مهاجم استوا كه در جام یوفاى فصل گذشته 9 گل براى تیمش به ثمر رسانده بود امشب غایب هستند. از طرفى واسیلیسا كریستوسیا، بازیساز این تیم هم به دلیل مصدومیتى كه در تمرینات برایش رقم خورد نمى تواند به بازى امشب برسد.

كاسمین اولاریو، سرمربى استوا در مورد بازى امشب مقابل رئال مى گوید: بازیكنان من كه به خاطر شكست 3 ـ صفر مقابل لیون از نظر روحى شرایط مناسبى نداشتند آن شكست را فراموش كرده و در صدد جبران هستند. ما چیزى براى از دست دادن مقابل رئال مادرید نداریم.

به نظر مى رسد رونالدو از ابتدا براى كهكشانى ها بازى كند و در كنار فان نیستلروى هلندى قرار بگیرد.


منچستریونایتد - كپنهاگن

منچستریونایتد در حالى امشب میزبان كپنهاگن است كه فصل را چه در لیگ برتر و چه در لیگ قهرمانان اروپا بسیار خوب آغاز كرده است. شیاطین سرخ شنبه شب توانستند در خانه ویگان این تیم را شكست دهند و تنها دغدغه آنها عدم گلزنى رونى است. آن هم در حالى كه ساها و سولشر به خوبى از عهده این كار برمى آیند. یونایتدى ها در 28 بازى اخیر و پیاپى خود در اولدترافورد تنها یك بار شكست خورده اند. از طرفى كپنهاگن هم در 10 بازى اخیر خارج از خانه اروپایى خود تنها یك بازى را از دست داده است اما آنها هنوز در لیگ قهرمانان اروپا هیچ گلى نزده اند.


زسكا مسكو - آرسنال

به نظر مى رسد آرسنال همان تیم فصل گذشته با همان قدرت را امسال هم به میادین مى فرستد. آنها با خریدهاى خوبى كه در تابستان انجام داده اند تیمى بسیار منسجم ساخته اند اما امشب در مسكو كارى پس دشوار خواهند داشت. زسكا در 9 بازى اخیر خانگى اروپایى خود در اروپا 8 پیروزى به دست آورده كه این كار را براى توپچى ها سخت خواهد كرد اما مسأله امیدواركننده آن است كه آن یك شكست هم 2 فصل قبل توسط چلسى، همشهرى آرسنال رقم خورده است. آرسن ونگر در مورد بازى امشب مى گوید: تیم ها با خیالى آسوده به میدان خواهند رفت. كار ما راحت نخواهد بود ولى من به بازیكنانم اطمینان دارم.

وى در مورد درخشش تئو والكات در بازى با واتفورد گفت: هنوز تصمیمى در مورد او نگرفته ام. تئو جوانى فوق العاده است و هركس كه خوب تمرین كند بازى خواهد كرد.


اندرلشت - میلان

این سومین بارى است كه 2 تیم میلان و اندرلشت به مصاف هم خواهند رفت و نكته جالب آنكه 2 بازى اخیر به تساوى بدون گل رسیده است. میلان كه چند هفته اى است خوب نتیجه نمى گیرد بى شك بازى دشوارى در بلژیك خواهد داشت اما اندرلشتى ها در 7 بازى اخیر خانگى خود در رقابت هاى اروپایى ? بار شكست خورده اند و یك مساوى به دست آورده اند. روسونرى ها هم در 7 بازى اخیر خود مقابل تیم هاى بلژیكى گلى دریافت نكرده اند.


محرومان روز سوم لیگ قهرمانان اروپا

گروه E:

الكساندر شفكفسكى (دینامو كى یف)

سرجیو راموس (رئال مادرید) در صورت دریافت كارت زرد محروم مى شوند.

گروه F:

محرومى ندارد.

گروه G:

بنیامین لاوت (هامبورگ)

گروه H:

محرومى ندارد.

برونو سیریلو (آ اك آتن)، یوهان كابایه (لیل) و بارت گور (اندرلشت) در صورت دریافت كارت زرد محروم مى شوند.

آغاز هفته دوم لیگ قهرمانان اروپا