تبیان، دستیار زندگی
د هاشمیان در بوندس لیگا در آلمان هاشمیان تنها لژیونری که این هفته به میدان رفت ، برای هانوفر گل زد وحید هاشمیان" مهاجم تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه زننده نخستین گل دیدارهانوفر با اینتراخت فرانكفورت در بوندسلیگا شد . هنوز بیس...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

نتایج رقابتهای باشگاهی در اروپا

گلزنی وحید هاشمیان در بوندس لیگا

در آلمان هاشمیان تنها لژیونری که این هفته به میدان رفت ، برای هانوفر گل زد

وحید هاشمیان" مهاجم تیم ملی فوتبال ایران روز شنبه زننده نخستین گل دیدارهانوفر با اینتراخت فرانكفورت در بوندسلیگا شد .

هنوز بیست و یك دقیقه از این دیدار نگذشته بود كه هاشمیان هانوفر تیم آلمانی خود را یك گل پیش انداخت .

در حالیكه هانوفر تا دقیقه ? 56 با گل هاشمیان تیم پیروز میدان بود یك توپ برگشت خورده باعث شد تا "الكساندر مایر " با به ثمر رساندن سومین گل خود در این فصل برای فرانكفورت نتیجه را یك بر یك مساوی كند و این نتیجه تا پایان دیدار حفظ شد .

این گل باعث شد تا شكست ناپذیری فرانكفورت در این فصل حفظ شود .

این تیم كه با یك پیروزی و شش تساوی در مكان نهم جدول قرار دارد همچنین در ده بازی این فصل از جمله در مسابقات جام حذفی آلمان و جام یوفا شكست نخورده است . فرانكفورت قرار است پنجشنبه شب در جام یوفا به مصاف تیم پالرموی ایتالیا برود.

اما درخشش ماركوس پرویل دروازه بان فرانكفورت در یك بازی دیگر باعث شد تا یك ضربه پنالتی میشائیل تارنات را در دقیقه ? 26 مهار كرده و مانع به ثمر رسیدن یك گل دیگر برای هانوفر شود . پرویل تاكنون سه پنالتی را در این فصل مهار كرده است


نتایج هفته هفتم بوندس لیگا

بایرن مونیخ 4 - هرتابرلین 2

مونش گلادباخ 3 - وولفسبورگ یك

هامبورگ یك - شالكه 2

هانوفر یك - اینتراخت فرانكفورت یك

در این بازی هاشمیان تک گل تیمش را در دقیقه 21 وارد دروازه کرد.

اشتوتگارت 3 - بایر لوركوزن صفر

بوخوم صفر - وردربرمن 6

جدول رده‌بندی بوندس لیگا

1- ?وردربرمن ? ???امتیاز

2- ?بایرن مونیخ ? ???امتیاز

3- ?شالكه ? ???امتیاز

4- ?آلمنیا آخن ? ???امتیاز

5- ??بروسیا مونشن گلادباخ ? ???امتیاز


لیگ برتر انگلیس


ترى؛ سنگربان جدید آبى ها


ریدینگ صفر - چلسى یك

چلسى در شبى بسیار سخت توانست ریدینگ را با یك گل كه آن هم اینگیمارسون، بازیكن ریدینگ به اشتباه در پایان نیمه اول به تیم خودى زد شكست دهد. شاید این پیروزى براى شاگردان مورینیو با توجه به پیروزى آرسنال و منچستر یونایتد خیلى مهم بوده باشد اما نكته مهم مصدومیت پیترچك، دروازه بان آبى ها است كه با این اوصاف بازى مقابل بارسلون در لیگ قهرمانان اروپا را از دست مى دهد. در ثانیه 16 بازى پیتر چك با استفان هانت، هافبك ریدینگ برخورد شدیدى از ناحیه سر مى كند طورى كه در دقیقه 5 جاى خود را به كارلوكودیچینى مى دهد اما بدتر از آن اینكه كودیچینى هم در دقیقه 85 با مصدومیت مواجه مى شود تا چلسى كه 3 تعویض خود را انجام داده بود مجبور شود در دقایق پایانى از كاپیتان و مدافع وسط خود، جان ترى به عنوان سنگربان استفاده كند.استیو كاپل، سرمربى ریدینگ پس از بازى گفت: نمى توان گفت كه ما شایسته این باخت نبودیم اما به هر حال ما از روى بدشانسى گل بدى خوردیم. نیمه دوم هم كه آنها ده نفره شدند (پس از اخراج میكل) ما فرصت جبران داشتیم ولى ما هم یك كارت قرمز بچگانه دریافت كردیم. تنها مى توانم بگویم كه به بازى بعد امیدوارم.


ویگان یك ـ منچستر یونایتد 3

منچستر یونایتد شنبه شب توانست ویگان را در استادیوم جى جى جى با نتیجه یك ـ 3 شكست دهد تا همچنان خود را در صف اصلى ترین مدعیان قهرمانى در لیگ برتر فوتبال انگلیس نگه دارد. در این بازى ویگان در دقیقه 5 با گل باینس كه حاصل شوت عالى از راه دور وى بود، از حریف نامدار خود پیش افتاد و توانست این برترى را تا پایان نیمه اول حفظ كند اما در نیمه دوم این نمانیا ویدیچ، مهاجم صرب شیاطین سرخ بود كه كار را به تساوى كشاند و در ادامه ساها، با یك گل زیبا و سولشایر در پایان بازى توانستند یك ـ 3 را به سرآلكس فرگوسن تقدیم كنند. در این بازى هم وین رونى نتوانست گلى بزند تا به این ترتیب روند ناكامى هاى او در گلزنى چه در باشگاه و چه در تیم ملى انگلیس حفظ شود. فرگوسن پس از این پیروزى شیرین در مورد وین رونى گفت: این بهترین بازى رونى با پیراهن منچستر یونایتد در این فصل بود. او در این بازى نشانه هایى از بازگشت به دوران اوج را نشان داد. ویگان تیم خوبى است و ما توانستیم پیروزى باارزشى را در خانه حریف كسب كنیم. پل جوئل، سرمربى ویگان نیز كه شاید انتظار كسب حداقل امتیاز را از منچستر داشت پس از بازى خاطر نشان شد: ما امروز بازنده هاى قدرتمندى بودیم. ما نیمه اول خیلى خوب ظاهر شدیم اما نیمه دوم آنها كار ما را تمام كردند و شایسته این پیروزى بودند.

جوئل در مورد رونى افزود: وین رونى بازیكنى با كلاس جهانى بالاست. هفته گذشته حرف هاى بى اساس و غیرمنصفانه زیادى در مورد او زده شد. آنها كه مى گویند او بازیكن خوبى نیست نمى فهمند چه مى گویند


تابلو نتایج لیگ برتر

ویگان یك - منچستر یونایتد 3

آرسنال 3 - واتفورد صفر

استون ویلا یك - تاتنهام یك

لیورپول یك - بلكبرن یك

منچستر سیتى صفر - شفیلد صفر

میدلزبورو 2 - اورتون یك

پورتس موث 2 - وستهام صفر

ردینگ صفر - چلسى یك

در همین چارچوب دیشب هم بولتون با نتیجه 2 به یک برابر نیوکاسل به برتری رسید که در این بازی آندرانیک تیموریان فرصت بازی نیافت.


جدول رده‌بندی لیگ برتر

1- ?منچستریونایتد ? 19 امتیاز

2- ?چلسی ? 19 امتیاز

3- ?بولتون ? 17 امتیاز

4- ?پورتس موث ? 16 امتیاز

5- ?آرسنال ? 14 امتیاز

?


میلان از شکست گریخت

در هفته ششم مسابقات فوتبال قهرمانی دسته اول باشگاه‌های ایتالیا تیم میلان در حالی که تا دقایق پایانی مغلوب سمپدوریا بود ، با گل مشکوک کاخا کالادزه به تساوی 1 – 1 رسید. بازیکن گرجی میلان پیش از زدن گل ، توپ را با دست کنترل کرده بود.

شنبه شب همچنین مسینا بدون رحمان رضایی 3 – 1 مغلوب سیه نا شد.

اما دیشب تیم اینترمیلان مقابل تیم كاتانیا به برتری دست یافت و صدرنشین شد.

در این دیدار كه عصر یكشنبه در زمین تیم اینتر برگزار شد این تیم با نتیجه ? 2 بر یك حریف خود را شكست داد.

در سایر دیدارهای دیروز تیم لیوورنو ? 2 بر صفر اسكولی را شكست داد، فیورنتیا ? 2 بر یك امپولی را مغلوب كرد ، آتالانتا ? 3 بر ? 2 پالرمو را برد ، پارما ? 3 بر صفر مغلوب اودینزه شد ، آاس رم در زمین رجینا با یك گل مغلوب شد و تورینو با همین نتیجه بر تیم كیه‌وو چیره گردید.


جدول رده‌بندی سری آ

1- اینترمیلان ? 14 امتیاز

?2- آ اس رم ? 12 امتیاز

3- ?پالرمو ? 12 امتیاز

4- ?اودینزه ? 11 امتیاز

5- ?سیه‌نا ? 11 امتیاز

?6- لیوورنو ? 11 امتیاز


شکست رئال و پیروزی بارسلونا

در هفته ششم رقابتهای لیگ دسته اول اسپانیا پریشب رئال با نتیجه 1 به صفر شکست تلخی برابر ختافه خورد و دیشب بارسلونا با برتری 3 -1 مقابل سویا جای خود را در صدر جدول مستحکمتر کرد.

دیروز همچنین اوساسونا در حالی که جواد نکونام را در ترکیب نداشت ، برابر سانتاندر تن به شکست داد.

تیم بارسلونا در حضور بیش از ? 91 هزار تماشاگر ورزشگاه نیوكمپ شهر بارسلون مقابل تیم سوی‌یا با نتیجه ? 3 بر یك به برتری دست یافت.

رونالدینیو در دقایق ? 28 از روی نقطه پنالتی و ? 39 و مسی 81 ?برای تیم بارسلونا و کانوت ? 37 برای تیم سوی‌یا گلزنی كردند.

در دیگر دیدارهای دیشب تیم سلتاویگو ? 3 بر ? 2 والنسیا را برد ، جیمناستیك با همین نتیجه مغلوب تیم آتلتیك بیلبائو شد ، رئال مایوركا با یك گل بر تیم لوانته غلبه كرد ، دیدار تیم‌های رئال بتیس و دیپورتیوولاكرونا به تساوی یك بر یك رسید ، رئال ساراگوسا سه بر یك بر تیم رئال سوسیه‌داد غلبه كرد و دیدار تیم‌های ویا رئال و والنسیا به تساوی بدون گل رسید.


اخراج رونالدو

تیم فوتبال رئال مادرید  به رهبری " فابیو كاپلو " شنبه شب با تحمل یك شكست یك بر صفر در خانه ختافه و اخراج رونالدو مهاجم برزیلی خود در وقت تلف شده اواخر بازی ، شاهد وارد شدن دو ضربه همزمان بر پیكر خود بود.

اخراج رونالدو  باعث شد تا وی پیكار بزرگ هفته آینده در برابر بارسلونا را از دست بدهد .

آلكسیس دفاع وسط پیش تاخته ختافه به مربیگری برند شوستر، پانزده دقیقه پس از آغاز نیمه دوم با یك ضربه سر به توپی كه از روی نقطه كرنر فرستاده شده بود آن را تبدیل به گل كرد و ختافه را به یك پیروزی سزاوارانه رساند .

رئال كه یكشنبه آینده میزبان بارسلونا رقیب سرسخت خود خواهد بود یكی از بدترین بازیهایش را در برابر ختافه ارائه داد . این تیم در خط دفاعی متزلزل ، در خط میانی كم توان و در خط حمله فاقد طرح و برنامه بود.

این مصیبت رئال با اخراج رونالدو كه كمی پیش از دمیده شدن سوت پایان بازی دومین كارت زرد خود را از داور دریافت كرد تشدید شد . این اخراج وی پس از آن صورت گرفت كه ظاهرا حرفهایی به داور زد .

همچنین شنبه شب اتلتیكو مادرید هم 2 – 1 بر ركرتیوو پیروز شد.


جدول رده‌بندی لالیگا

? 1- ?بارسلونا ? 16 امتیاز

2- ?والنسیا ? 13 امتیاز

3- ?آتلتیكو مادرید ? 13 امتیاز

4- ?سوی‌یا ? 12 امتیاز

5- ?رئال مادرید ? 11 امتیاز

گزارش تصویری حضور وحید هاشمیان در تبیان

مربی جدید برای تیم هاشمیان

جهان فوتبال