تبیان، دستیار زندگی
معاونت هنری ارشاد با همكاری اداره كل هنرهای نمایشی به نمایندگی از هنرمندان تئاتر كشور‏ شامگاه چهارشنبه گذشته از عزت‌الله انتظامی تقدیر كرد. به گزارش خبرنگار هنری ایسنا‏، دراین مراسم كه در ساختمان معاونت هنری برپا شده بود‏، ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تجلیل از "آقای بازیگر" ایران

معاونت هنری ارشاد با همكاری اداره كل هنرهای نمایشی به نمایندگی از هنرمندان تئاتر كشور‏ شامگاه چهارشنبه گذشته از عزت‌الله انتظامی تقدیر كرد.

به گزارش خبرنگار هنری ایسنا‏، دراین مراسم كه در ساختمان معاونت هنری برپا شده بود‏، دكتر محمد حسین ایمانی خوشخو‏‏، معاون هنری ارشاد‏ با اشاره به بحث میراث معنوی در كشورها‏ گفت: امروزه در سراسر جهان اهمیت به میراث معنوی و فرهنگی جایگاه خاصی پیدا كرده است‏، زیرا كه این میراث به عنوان استوانه‌های علمی و فرهنگی كشورها محسوب می‌شوند.

وی ادامه داد: هنرمندان و پژوهشگران و دانشمندان در هر كشور، آوازه‌شان به خارج از مرزها رفته است و امروزه به عنوان جاذبه‌های فرهنگی آن كشورها مورد توجه بازدیدكنندگان و توریست‌ها است و خوشبختانه كشور ما نیز در این حوزه‏ كاملا غنی است‏، هرچند كه هنوز در این بخش به اندازه میراث باستانی‌اش شناخته شده نیست.

معاون هنری ارشاد‏ سپس به تقدیر از آقای بازیگر اشاره كرد و گفت: عزت‌الله انتظامی‏، برای همه‌ جامعه شناخته شده است و برای اینكه آواز‏ه‏‌ی توانایی‌های او را به سایر جهان نیز برسانیم‏، یكی از اقدامات آن برنامه‌ای است كه یونسكو برپا كرد و امیدواریم كه در آینده نزدیك نیز بیشتر از قبل در این حوزه قدم برداریم.

دكتر ایمانی با تاكید بر تلاش‌های هنرمندان پیشكسوت و قیاس آن با حضور جوانان درعرصه‌ی هنر‏، گفت: امروزه جوانان ما با منش اساتید پیشكسوت خود آشنا نیستند و دیر آمده می‌خواهند زود هم به نتیجه برسند و نمی‌دانند كه این اساتید چه دشواری‌هایی را پشت سر گذاشته‌اند تا به این مرحله رسیده‌اند، به همین دلیل هم وظیفه‌ی ما است كه زندگی این اساتید را مصور و مكتوب كنیم تا بتوانیم آن را سرمشق زندگی خود قرار دهیم و تكیه‌گاه نسل‌های بعدی باشیم.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد كه هر چه زودتر عزت‌الله انتظامی را در صحنه‌ی تئاتر كه پایگاه اولیه و اصلی او است ببینیم.

به گزارش ایسنا‏، در ادامه‌ی مراسم عزت‌اله انتظامی‏ نیز گفت: من همواره وابسته به تئاتر و برای تئاتر هستم و سینما همیشه یك میان‌بر برای من محسوب شده است. دلم می‌خواهد كه بیشتر میان تئاتری‌ها باشم، چون آنجا راحت‌ترم و زندگی و خونم از تئاتر است.

وی سپس از خانواده‌ی تئاتر سپاسگذاری كرد و گفت: تئاتر با سینما فرق دارد و بازیگر سینما اندوخته‌اش از تئاتر است. انتظامی گفت: هنرمندان تئاتر در شرایط چندان مطلوبی به سر نمی‌برند و امیدوارم كه در آینده نزدیك این ضعف‌ها پاك شود و نیازی نباشد كه هنرمندان عرصه تئاتر به سمت سینما و تلویزیون بروند.

وی با اشاره به تجلیلی كه از وی در مقر یونسكو انجام شده بود‏، گفت: با چنین مراسمی‏، احساس می‌كنم كه بارم سنگین‌تر شده است و وظیفه‌ی بیشتری را بر دوش دارم و واقعا نمی‌دانم كه باید چه كنم. فقط امیدوارم كه هر چه زودتر و برای یك‌بار دیگر در صحنه‌ی تئاتر حضور پیدا كنم.

وی گفت: دوست دارم در یك نمایش ایرانی بازی كنم و فكر می‌كنم كه هنوز قدرت بدنی و فیزیكی آن را دارم.

آقای بازیگر در پایان گفت: تئاتر هنوز خوب نشكفته و شكفته شدن آن در گرو همت مسوولان است.

بر اساس این گزارش در ادامه این مراسم،‏ حسین پارسایی و دكتر ایمانی خوشخو‏، لوح تقدیر و تندیس زرینی را به همراه هدیه‌ای به استاد انتظامی تقدیم كردند.

در ادامه و در بخش پایانی این مراسم، ایرج راد، مدیرعامل خانه‌ی تئاتر نیز گفت: خانواده تئاتر با تمام كمبودها و كاستی‌هایش‏، زمینه‌های مهر و عاطفه را فراهم كرده است و تئاتر را سرپا نگه داشته است و سعی دارد كه كارهای ارزشمند‌تری نیز انجام دهد.

وی اضافه كرد: ما در عرصه‌ی تئاتر علاوه بر نسل گذشته كه زحمات بسیاری كشیده‌اند تا تئاتر را به این مرحله آورده‌اند‏، جوانان بسیار با استعداد و توانایی داریم كه در عرصه‌ی نمایش و تئاتر نیروهای واقعی و بالقوه‌ای هستند و به اوج رسیده‌اند و هدف‌شان فرهنگ‌سازی و اندیشه‌سازی و ارتباط با جامعه و مردم بوده است.

وی در پایان اظهار امیدواری كرد: مراكزی كه در ارتباط با تئاتر هستند، بایستی به صورت مستمر و دائم‏، این تداوم هنری را حفظ كنند تا در آینده نزدیك جایگاه تئاتر حرفه‌ای‏، آماتور و دانشجویی مشخص شود و امكانات لازم برای گسترش تئاتر فراهم شود و در كنار آن امیدواریم كه به تئاتر شهرستانها نیز توجه شود و این تفكیك میان پایتخت و شهرستان‌ها وجود نداشته باشد.

لازم به ذكر است كه در این مراسم هنرمندان چون محمد رحمانیان، محمود عزیزی‏، محسن شاه ابراهیمی‏، حمید مظفری، ایرج راد، اصغر همت، سهراب سلیمی و مسوولان تئاتری همچون محمد علی خبری، شهریار رشیدعلی‌پور، جواد افشین‌نژاد، دكتر پیمان و یارمحمدی حضور داشتند.


لینک :

گالری عكس عزت الله انتظامی - گریم هنرمندان

به بهانه نخستین نمایش عمومی"حاجی واشنگتن"

«آخرین پیامبر» مرحوم علی حاتمی، به روایت انتظامی

تولدت مبارك؛ آقای بازیگر .

عزت الله انتظامی رئیس خانه تئاتر شد

عزت‏الله انتظامی در رنگ‏های خاطره