تبیان، دستیار زندگی
خیلی وقت ها برخی از ما نمی دانیم چه امکانات تفریحی در محله، شهر یا شهرستان مان وجود دارد بعضی وقت ها هم می دانیم، اما حاضر نیستیم برای یک بار آن را امتحان کنیم، برای این که تفریحات موجود را کشف کنید چند راه حل اساسی وجود دارد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تفریح‌های‌تان را کشف کنید؟


خیلی وقت ها برخی از ما نمی دانیم چه امکانات تفریحی در محله، شهر یا شهرستان مان وجود دارد بعضی وقت ها هم می دانیم، اما حاضر نیستیم برای یک بار آن را امتحان کنیم، برای این که تفریحات موجود را کشف کنید چند راه حل اساسی وجود دارد.

تفریح‌های‌تان را کشف کنید؟

جستجو کنید

یک جست وجوی ساده در اینترنت مخصوصاً در مورد کلان شهرها به شما می گوید در محله یا شهر شما چه امکانات ورزشی، چند تا پارک، چند تا تفرجگاه طبیعی دیدنی، چند تا فرهنگسرا یا سینما یا حتی مرکز خرید وجود دارد بعضی وقت ها به نتیجه هایی می رسید که خودتان هم فکرش را نمی کردید البته معلوم است که امکانات کلان شهرها بیشتر است در مورد شهرهای کوچک هم آن تفرجگاه های نادیده کم نیستند ضمن این که اگر بشود مثلا یک فیلم را یک بار دید، به یک تفرجگاه چندین بار می شود رفت و در هر فصل چیز تازه ای دید.

تفریح تخصصی خودتان را دنبال کنید

حتما شما هم به یک حیطه ی سرگرمی علاقه خاصی دارید. اگر کتابخوان هستید، می توانید از خواندن مجله های تخصصی کتاب یا داستان و سر زدن به سایت ها، فروم ها و شبکه های اجتماعی مربوط به آن یک تفریح عالی بسازید، اگر به فوتبال علاقه دارید خواندن روزنامه ها و سایت های ورزشی تفریح تان می شود و حتی اگر به اسب علاقه دارید مجله ی تخصصی در این زمینه وجود دارد. یادتان باشد دنبال کردن تخصصی تفریح ها خودش یک جور تفریح است.

به روز باشید

از برنامه های سرگرم کننده به روز مطلع باشید این که چه پارک جدیدی در شهرتان افتتاح شده است آخرین فیلم سینما چیست، یا آخرین بازی های کامپیوتری کدام ها هستند، به شما کمک می کند هیچ وقت تفریح های تان تکراری نباشد.

خلاقانه تفریح بیافرینید

بگذارید بدترین فرض را بگیریم. فرض کنید با چند تا از دوستان تان در یک اتوبوس بین شهری نشسته اید، روز است، خواب تان هم نمی آید، هیچ کدام هم موبایل ندارید تا با اپلیکیشن های موبایل تان سرگرم شوید، کتاب هم ندارید، چه طور می شود در این موقعیت تفریح کرد؟ این جاست که خلاقیت به کارتان می آید. اما چگونه؟

1 - بارش فکری کنید : فکر کنید که این تفریح نداشتن خودش یک مشکل است و برای به دست آوردن راه حلش، هر کدام تان هر راه حلی به ذهنتان می رسد، بگویید. یادتان باشید مهم نیست این راه حل خنده دار یا منطقی باشد. فقط راهی برای خوش گذراندن می خواهید.

2 - از کلیشه ها بیرون بزنید: حتما لازم نیست راه حلی که به ذهن تان می رسد، همان بازی های رایج مثل پانتومیم یا مافیا باشد. خودتان می توانید تفریح خاص گروه خودتان را داشته باشید. مثلاً این که یکی از بچه ها را شخصیت یک داستان قرار دهید و هر کسی یک جمله از داستان را بگوید و نفر بعد ادامه دهد. گاهی همین داستان آن قدر خنده دار در می آید و از ذهن تان انرژی مثبت می گیرد که دل تان می خواهد هر بار که دور هم جمع شدید تکرار کنید.

یادتان باشد خیلی وقت ها جمعی در دسترس نیست که ما تفریح مان را جمعی انجام دهیم، این جور موقع ها نباید سرخورده شویم و از تفریح های تنهایی بگذریم. ضمن این که در این مورد هم می توانیم خلاقانه تفریح های فردی خودمان را بیافرینیم

3- گروه تفریحی خودتان را داشته باشید: با چند تا از دوستان تان قرار بگذارید البته بخشی از برنامه تان را به تفریح اختصاص دهید این جوری هر دفعه هر کدام تان با یک پیشنهاد تازه تفریحی دور هم جمع می شوید.

4 - از تفریح در تنهایی غافل نشوید: خیلی از تفریح ها را فقط می توان یک نفره انجام داد. یا انجام دادنش نیازی به جمع ندارد مثلاً کتاب خواندن، پیاده روی، خوردن خوراکی مورد علاقه، گوش دادن به موسیقی مورد علاقه با هدفون، نوشتن یا نقاشی کردن یادتان باشد خیلی وقت ها جمعی در دسترس نیست که ما تفریح مان را جمعی انجام دهیم، این جور موقع ها نباید سرخورده شویم و از تفریح های تنهایی بگذریم. ضمن این که در این مورد هم می توانیم خلاقانه تفریح های فردی خودمان را بیافرینیم.

5- تفریح تان را با دیگران به اشتراک بگذارید: اگر به تفریح منحصر به فرد جمعی یا فردی رسیدید، آن را به دیگران هم بگویید این کار را می توانید هم در جمع های واقعی بزرگ تر مطرح کنید و هم در شبکه های اجتماعی با ویلاگ تان، این کار هم تفریح است و هم ایده های آدم های دورتر برای تفریح را زنده می کند و به شما می رساند.

بخش خانواده ایرانی تبیان

منبع : سپیده دانایی