تبیان، دستیار زندگی
نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام «حمید محمدی» معاون قرآن و عترت این وزارتخانه در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دهه سوم نمایشگاه بین المللی قرآن دهه فرهنگ‌سازی است

نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم

نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم با حضور «سیدمحمد حسینی» وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و حجت‌الاسلام «حمید محمدی» معاون قرآن و عترت این وزارتخانه در محل شورای فرهنگ عمومی برگزار شد.

در این نشست حجت‌الاسلام محمدی سه کارکرد برای نمایشگاه امسال برشمرد و گفت: نمایشگاه قرآن امسال 3 کارکرد اصلی دارد که اولین کارکرد نهادسازی قرآنی است؛ یعنی نمایشگاه قرآن کریم نهادی است که همه ظرفیت‌های قرآنی کشور را ارائه می‌کند، همچنین این نهادسازی اتفاقی است که طی 20 سال رخ داده است.

وی پشتیبانی را دومین کارکرد نمایشگاه قرآن برشمرد و گفت: دیگر کارکرد نمایشگاه امسال پشتیبانی است یعنی دستگاه‌ها و افرادی که آثاری برای ارائه دارند می‌توانند با حضور در نمایشگاه قرآن آثار خود را ارائه و با برقراری ارتباط با مسئولان مربوطه شرایط پشتیبانی را برای خود فراهم کنند.

محمدی در خصوص سومین کارکرد نمایشگاه قرآن کریم گفت: دهه سوم نمایشگاه دهه فرهنگ‌سازی است از این رو با کارکردی که در سالهای گذشته خصوصاً دولتهای نهم و دهم انجام شده، موضوع فرهنگ‌سازی قرآن به خوبی اتفاق افتاده و همین امر سبب رشد بودجه‌های قرآنی کشور شده است.

رئیس نمایشگاه بین‌المللی قرآن کریم از ایجاد یک بستر جدید در نمایشگاه امسال خبر داد و گفت: اتفاق مبارکی که امسال شاهد آن خواهیم بود تحول عظیم در برگزاری نمایشگاه است و تلاش کردیم نمایشگاه را در یک بستر جدید هنری از حالت غرفه‌ای خارج کنیم همچنین امسال بخشهای جدید بسیاری ارائه می‌شود.

محمدی در خصوص افزوده شدن عنوان عترت به نمایشگاه امسال گفت: موضوع عترت دو سال است که به نمایشگاه قرآن اختصاص یافته و امسال این موضوع را با جدیت دنبال می‌کنیم، البته افزوده شدن عنوان عترت به نمایشگاه قرآن نیازمند رشد فعالیت‌ها در این عرصه است و باید برای این موضوع فعلاً صبر کرد.

وی در خصوص نحوه واگذاری مدیریت بخش‌های نمایشگاه گفت: نهاد‌ها و دستگاه‌های قرآنی اغلب مدیریت بخش‌های مختلف نمایشگاه را بر عهده دارند و ما هم تلاش می‌کنیم تا نقاط ضعف بخش‌ها را مرتفع کنیم، همچنین مدیریت برخی از بخش‌ها باید به صورت تخصصی به نهاد‌های مربوطه واگذار شود به عنوان مثال مدیریت بخش جوان بر عهده وزارت ورزش و امور جوانان است.

تنظیم: هومن بهلولی