تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را اردوگاه معرفتی و دوره آموزشی در فضای معنوی در شهر قرآنی توصیف کرد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حسینی در نشست خبری نمایشگاه قرآن:

سبک و سلوک زندگی مان قرآنی باشد

نشست خبری نمایشگاه قرآن

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی نمایشگاه بین المللی قرآن کریم را اردوگاه معرفتی و دوره آموزشی در فضای معنوی در شهر قرآنی توصیف کرد.

به گزارش روابط‌عمومی، سید محمد حسینی در نشست خبری بیست و یکمین نمایشگاه بین المللی قرآن گفت: نمایشگاه قرآن 14تیر مصادف با26شعبان آغاز به کار می کند و به مدت یک ماه تا26رمضان ادامه خواهد داشت.

وی افزود: نمایشگاه مختص حافظان و فعالان قرآنی نیست بلکه همه می توانند در این فضای معنوی حضور یابند و از آن بهره لازم را ببرند.

حسینی به تنوع آثار قرآنی و ترجمه های مختلف قرآن در این نمایشگاه اشاره کرد و آن را مهمترین نمایشگاه قرآنی در جهان اسلام برشمرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تصریح کرد: اگر می خواهیم به سوی تمدن اسلامی گام برداریم باید سبک و سلوک زندگی مان نیز قرآنی باشد تا بتوانیم جامعه قرآنی را پایه ریزی کنیم.

نشست خبری نمایشگاه قرآن

حسینی یادآورشد: اگر می خواهیم سبک زندگی مناسب و خوبی داشته باشیم لازم است انسان هایی که الگو و نمونه بوده اند به جامعه و نسل امروز معرفی کنیم بنابراین در نمایشگاه امسال چند عالم وارسته و بزرگوار معرفی خواهند شد. عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی به بخش های مختلف نمایشگاه بین المللی قرآن و تنوع آن اشاره و اضافه کرد: در این نمایشگاه علاوه بر ارایه کتاب های قرآنی، هنرمندان نیز در رشته های مختلف از جمله خوشنویسی، فرش، منبت کاری، شعر و شاعری نیز حضور فعالی خواهند داشت.

وی گفت: موضوع دیگری که در این نمایشگاه به آن پرداخته می شود و دغدغه چند ساله است موضوع فرقه ها و نحله هاست که در زمینه مسایل مختلف عرفانی به وجود آمده اند و درصدد القای افکار و عقاید خود هستند بنابراین در نمایشگاه امسال بخشی به نام کوثر رحمانی و سراب شیطانی برای این موضوع در نظر گرفته شده است.

نشست خبری نمایشگاه قرآن

حسینی با اشاره به این که در آستانه فعالیت دولت جدید هستیم، یادآورشد: در نمایشگاه امسال بخشی را به نام دولت قرآنی در نظر گرفته ایم که در آن نگاه قرآن به حاکمان و دولتمردان و همچنین دیدگاه و نام بزرگان دین اسلام به دولتمردان مورد بحث و بررسی قرار می گیرد.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی با بیان این که افتخار دولت دهم این است که به بخش های قرآنی اهتمام و توجه ویژه ای داشته باشد، گفت: در این دوره کارها و فعالیت های چشمگیر و جدیدی انجام شد که از جمله آنها می توان به افزایش اعتبارات قرآنی، راه اندازی موسسات قرآنی و ایجاد معاونت قرآن و عترت اشاره کرد.

تنظیم: هومن بهلولی