تبیان، دستیار زندگی
Life-link یک سازمان پژوهشی- آموزشی غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی و داوطلبانه است که در سال 1988 آغاز به کار نموده است. این بنیاد هم اکنون یک پروژه بین المللی را برای دانش آموزان سنین 19-12 سال، در770 مدرسه در 92 کشور جهان هدایت ...
عکس نویسنده
عکس نویسنده
نویسنده : زهرا انصاری
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بنیاد بین المللی پیوند زندگی و دوستی مدارس،قسمت اول

International Life-link Friendship Schools Foundation

بنیاد بین المللی پیوند زندگی و دوستی مدارس

قسمت اول

Life-link  یک سازمان پژوهشی- آموزشی غیرسیاسی، غیردولتی و غیرانتفاعی و داوطلبانه است که در سال 1988 آغاز به کار نموده است. این بنیاد هم اکنون یک پروژه بین المللی را برای دانش آموزان سنین 19-12 سال، در770 مدرسه در 92 کشور جهان هدایت می نماید.

 Life-link انعکاسی ازآرمان‌ها، خواسته ها و آرزوهای پاک نوجوانان و جوانان جهان برای بهبود کیفیت زندگی و اصولاً زندگی مسالمت آمیز در هزاره سوم است و در مجموعه فعالیت‌های Life-link که در آن طیف های وسیعی از اخلاق و معنویت وجود دارد، اعتقاد بر آن است که جهان امروز پیش از هر زمان دیگری نیازمند آموزش  و  تعلیم و تربیت صحیح است.

مقر بنیاد در شهر دانشگاهی اپسالا در كشور سوئد است. اهداف و محور فعالیت های بنیاد Life-link همکاری دانش آموزان جهان در زمینه های مشترک و مورد علاقه مانند حفظ محیط زیست، عدالت، صلح، احترام متقابل، گذشت و سعه صدر، بهداشت و تندرستی، پرهیز از خشونت، رأفت و عطوفت نسبت به دیگران، دوری جستن از مواد مخدر و مقابله با بیماری ایدز و سایر موضوعات مشابه است.

این فعالیت ها  در قالب 61 پروژه کوچک شکل گرفته است. دانش آموزان با اجرای این پروژه ها، ضمن احترام به تفاوت های فرهنگی بر روی مشترکات جهانی با هم همکاری می نمایند.

طرح ها در سه موضوع اصلی دنبال می شود :

1.حمایت از خود

2.حمایت از دیگران

3.حمایت از محیط زیست

تحقق این سه حوزه وابسته به هم، منجر به افزایش امنیت عمومی  و احساس مسئولیت در زمینه های مورد بحث می گردد .غالب فعالیت های Life-link معطوف به فعالیت های حمایتی، صلح طلبانه، برنامه ها، سخنرانی ها و جلسات بحث و تحلیل در مدارس سراسر دنیا است. این فعالیت ها می توانند از داخل مدارس یا محل زندگی و یا کلوب های دوستانه آغاز شوند.

بنیاد بین المللی پیوند زندگی و دوستی مدارس

پروژه های Life-link توسط سازمان ملل متحد به عنوان یک برنامه تمرین خوبی برای ترویج آموزش توسعه پایدار شناخته شده است. آموزش  و رسیدن به توسعه پایدار  رفتار RRR (Reduce-Reuse-(Recycle کاهش، استفاده مجدد، بازیافت  را می طلبد.

پروژه های Life-link امروز به عنوان اثبات تجربه غنی و عملی ارتباط  دانش آموزان، معلمان و مدارس در سراسر جهان  مطرح است. این برنامه می تواند الهام بخش امید و خوش بینی برای آینده در برنامه درسی مدرسه باشد.

وب سایت Life-link شامل مجموعه ای غنی اطلاعات در مورد بیش از 4714  پروژه انجام شده توسط کلاس های درس ها و مدارس بر اساس محور های تعیین شده  است. این اطلاعات شامل  گزارش ها، کمپین ها ، گالری عکس و کتابچه راهنمای مکمل  برای معلم ها و هدایت کنندگان است. همچنین نمونه ای از  دیپلمی که پس از اتمام پروژه به دانش آموزان داده می شود در سایت قرار دارد.

کنفرانس های Life-link به صورت سالانه یا دوسالانه با حضورهیئت های نمایندگی از مدرسه فعال و علاقه مند برگزار  می شود.

بنیاد بین المللی پیوند زندگی و دوستی مدارس

از ایران 64 مدرسه از شهرهای تهران، شیراز، کرمان، اهواز ، فیروزکوه، شهرری، مشهد، مهاباد، قزوین ،بابل،خرمشهر و دامغان شرکت دارند و از سال 1999 تا کنون 373  پروژه ی انجام داده به وسیله ی آن ها در سایت Life-link قرار دارد.

مطالب مرتبط :

سلسله مقاله های معرفی سازمان ها و سایت های بین المللی 

پیوند ها:

www.life-link.org

  قسمت دوم     

بخش پژوهش های دانش آموزی تبیان، تهیه: زهرا انصاری

تنظیم: نسرین صادقی