تبیان، دستیار زندگی
شش ویژگی iOS 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید!
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شش ویژگی iOS 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید!


آی‌اواس 7 تنها به ویژگی‌هایی که تیم کوک از آن‌ها برای حضار در مراسم کنفرانس توسعه دهندگان اپل پرده برداشت، محدود نخواهد بود چرا که این سیستم عامل دریایی از ویژگی‌های کشف نشده است که لازمه اکتشاف آن قایقی چوبی با پارویی بیش نیست!


1-اپلیکیشن قطب نما دارای چندین ویژگی است!

شش ویژگی ios 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

اگر دل خودتان را به یک نرم افزار ساده و البته تازه در سیستم عامل خوش کرده‌اید، باید خدمتتان بگوییم زیادی دل خوش هستید! البته مشکل از دل خوشی زیاد شماست نه از تیتر ما!

قطب نما، نام یکی از اپلیکیشن‌های موجود در سیستم عامل iOS 7  بوده که احتمالا تاحالا شانس زیارت آن را داشته‌اید. اپلیکیشن قطب نما، از ویژگی‌های بسیار جالبی برخوردار است. برای مثال: اگر با این اپلیکیشن زیادی سر و کار داشته باشید و ناگاه به هردلیلی کارتان با این برنامه به مشکل برخورد و برنامه را وداع گفتید، پس از اجرای مجدد برنامه، می‌توانید با سوایپ کردن به یک گوشه، به تمام اطلاعاتی که در اثر آن مشکل از بین رفته بود، دسترسی پیدا کنید.

2- سوایپ سر پایینی!

شش ویژگی ios 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

در نسخه‌های گذشته سیستم عامل آی‌او‌اس، نوار جستجو در سمت چپ منوی اصلی قرار داده شده بود که اگر در این نسخه آن را پیدا نمی‌کنید، نوار جستجو با شما قایم باشک بازی نمی‌کند، بلکه آی‌او‌اس تصور کرده حضور این موجود برای شما مزاحمت ایجاد کرده و شاید شما رنجیده خاطر شوید، پس جور و پلاس نوار جستجو را در جایی دیگر پهن نموده تا از رو در رو شدن با آن، در امان بمانید.البته نوار جستجو فکر کرده آی‌اواس 7 با آن شوخی کرده و محض تفریح یک بازی قایم باشک کوچک را با غیب کردن نوار جستجو راه انداخته است، از آن جا که نوار جستجو دلش نمی‌خواست تا توسط شما که گرگ این بازی هستید، خورده شود پس به ما گفت تا جایش را برای کسی بازگو نکنیم، البته چون حق السکوت خود را دریافت نکردیم، بهتر است بگوییم او الان در پایین صفحه نمایش مخفی شده و با سوایپ کردن به پایین، می‌توانید پیدایش کنید!

3-پوشه های گنده تر!

سومین ویژگی مخفی دریای بیکران آی او‌اس 7، به پوشه‌های آن ختم به خیر می‌شود. پوشه‌ها اکنون جای بیشتری داشته و می‌توانید هرچه که دل تنگتان می‌خواهد، در آن پوشه‌ها جا کنید! برای مثال هم اکنون تمام برنامه‌های آی‌اواس 7 در یک پوشه مخفی شده‌اند تا با فضولی که به آی‌فون شما دست زد، قایم باشک بازی کند البته دهن لقی نکنید یک وقت و جای وی را لو ندهید!

آی‌اواس 7 تنها به ویژگی‌هایی که تیم کوک از آن‌ها برای حضار در مراسم کنفرانس توسعه دهندگان اپل پرده برداشت، محدود نخواهد بود چرا که این سیستم عامل دریایی از ویژگی‌های کشف نشده است که لازمه اکتشاف آن قایقی چوبی با پارویی بیش نیست

4- فضولی در فروشگاه اپ استور، انتظار شما را می‌کشد!

شش ویژگی ios 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

بماند که پیش خودمان چه فکری کردیم که این تیتر را برای این ویژگی انتخاب نمودیم، اما بدانید هم اکنون به فروشگاه اپ استور قابلیت فضولی اضافه شده است که می‌تواند جای شما را برملا سازد! اسم این پسر فضول، “Near me” بوده که قادر است برنامه و اپلیکیشن‌های سازگار با موقعیت جغرافیایی شما را معرفی نماید و این برنامه هم به نوعی با شما قایم باشک بازی می‌کند و در این بازی، اپ استور گرگ است، پس مراقب خودتان باشید تا خورده نشوید! همچنین قابلیت wish list، به شما اجازه می‌دهد اپلیکیشن‌های مورد علاقه خود را به آن پرتاب نمایید تا اپل را برای مدتی سرکار بگذارید، چرا که بر روی پول اپلیکیشن‌های آن لیست حساب می‌کند و شما آن وقت در کمال آرامش، لیست را پاک می‌کنید یا از اپ استور خارج می‌شوید!

5- دوستاتون رو بپیچونید!

پیچوندن دوستان یا حتی خانواده، به یکی از مفرح‌ترین کارهایی تبدیل شده که هر کسی حداقل یک بار آن را، در طول زندگی خود تجربه کرده است!

شش ویژگی ios 7 که احتمالا از آن‌ها بی‌خبرید

آی‌او‌اس 7 نیز به یاری چنین افرادی شتافته و با افزودن قابلیت بلوکه کردن تماس‌ها و پیام‌های افرادی که در لیست سیاه شما حضور دارند، می‌توانید خود را از تماس آن‌ها به بی خیری زده و به نوعی آن‌ها را بپیچانید!

6- آیکون ساعت می‌چرخد!

حقیقتا برای این بخش، تیتر جذابی به ذهنم نرسید! اصلا تیتر را بی خیال، چرا روز تعطیل در خانه نشسته‌اید؟! البته بایستید، تا اینجا که خواندید، همین چند خط دیگر را هم بخونید و سپس برای تفریح بیرون بروید!

در نسخه‌های پیشین آی‌اواس، آیکون ساعت فقط یک تصویر ثابت بود و هیچ گونه نمایش ساعت زنده‌ای برروی آن به وقوع نمی‌پیوست، اما در این نسخه از سیستم عامل آی‌اواس، آیکون ساعت زمان دقیق را به شما نشان می‌دهد که البته قابلیت بیخودی است! چرا که چشمانتان را کمی بالاتر ببرید، می‌توانید ساعت را بخوانید.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع:آی تی رسان