تبیان، دستیار زندگی
دکتر نادر فضلی نویسنده کتاب انیس دلهادر سرآغاز، کتاب خود را اینگونه معرفی می کند: ما از خودمان چه می توانیم بگوئیم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

انیس دلها

مسابقه کتابخوانی با ستاره‌ها


دکتر نادر فضلی نویسنده کتاب انیس دلها در سرآغاز، کتاب خود را اینگونه معرفی می کند: "ما از خودمان چه می توانیم بگوئیم. بهترین وصف حضرت صاحب الزمان، در دعاها آمده است.

کتاب انیس دلها

در این نوشتار، که در چند بخش کوتاه تدوین شده است، با بیان کوتاهی از یک نکته اعتقادی درباره حضرت مهدی علیه السلام، به مدد دعاها، پیرامون همان نکته، از آن حضرت سخن می گوئیم. آرزو می کنیم که بدین سان، و با اظهار محبت به آن آستان، پیوند روحی و معنوی خود را با آن عزیز، استوار سازیم."  این کتاب توسط مرکز فرهنگی انتشاراتی منیر  به بازار نشر عرضه شده است.

برگی از کتاب

در گفتاری نغز و پر مایه، امام رضا علیه السلام در بیان صفات و ویژگی های امام سخنان شیرین و شنیدنی و شادی بخش و شعف انگیز دارد که قسمت هایی از آن را می آوریم:

"امام؛ ... ستاره ای است که در شبهای تار و دیجور، در بیابانهای سرد و خاموش و در گرداب های هولناک و بلاخیز، درخششی چنان چشمگیر و امیدبخش دارد که راه را بر گم گشتگان می نمایاند.

امام؛ آب گوارایی است که تشنگان وادی دین و دیانت را سیراب می سازد. ...

امام  ؛ همچون ابری است، پر بارش؛ خورشیدی است جهان افروز؛ آسمانی است، سایه گستر؛ زمینی است، فراخ و پهناور؛ چشمه ای است جوشان و پر آب؛ ...

امام؛ دوستی همدم و مهربان است (الانیس الرفیق). پدری دلسوز و دوستدار است. برادری همراه و همتاست و مادری است که سخت به کودک خردسالش مهر می ورزد. پناه بندگان بی پناهی است که در سختیها و رنجها و مصیبتهای مرگبار، راه به جائی ندارند. ..."

"امام؛ ... ستاره ای است که در شبهای تار و دیجور، در بیابانهای سرد و خاموش و در گرداب های هولناک و بلاخیز، درخششی چنان چشمگیر و امیدبخش دارد که راه را بر گم گشتگان می نمایاند

حال که گوشه ای از صفات امام زمان خود را یافتیم به قلم نویسنده با امام خود می گوییم: "... زمین با همه بزرگیش، بر ما تنگ شده است. آسمان، با همه وسعت و کرامتش، بر ما بخیل گشته است. گلهای گلستان بشریت همه پژمرده اند. ای زمین پهناور، ما را در بر گیر، ای آسمان افراشته، بر ما لطفی فرما. ای روضه رضوان، شکوفه های امید برویان. دیدگانمان، از رنج انتظار بی فروغ گشته اند. پشتمان، از درد غربت و بی کسی، خمیده است. قلبمان، از دوری و هجران، شکسته است. بی پناهیم، بی یاوریم، بیچاره ایم، افسرده و دل غمینیم، ای دوست همدم، ای پدر دلسوز، ای برادر همراه، ای مهربانتر از مادر، ما را دریاب!"

متن کامل کتاب انیس دلها را می توانید در این قسمت مطالعه نمایید

برای شرکت در مسابقه این کتاب اینجا کلیک کنید

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: موسسه نباء