تبیان، دستیار زندگی
کتاب آفتاب در نگاه خورﺷﻴﺪ به قلم مرتضی طاهری و منتشر شده توسط انتشارات عهد،کاوشی است در گفتارهای امام رضا (ع) درباره امام عصر (عج).
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

آفتاب در نگاه خورشید

مسابقه کتابخوانی با ستاره ها


کتاب آفتاب در نگاه خورشید به قلم مرتضی طاهری و منتشر شده توسط انتشارات عهد،کاوشی است در گفتارهای امام رضا (ع) درباره امام عصر (عج).

آفتاب در نگاه خورﺷﻴﺪ

نویسنده با بهره گیری روایات امام رضا(ع) و نیز دیگر امامان معصوم، سعی در بازشناسی شخصیت و مقام امام مهدی(عج) در نگاه امام هشتم دارد. امام رضا (ع)در فراق مهدی موعود اشک می ریزد و با شنیدن نامش به احترام از جای بر می خیزد. آن حضرت فراوان از هجران و فراق امام سخن گفته اند و در موارد بسیاری، رأفت بی کران، نشانه ها و اخلاق او را توصیف کرده اند. شرایط دشوار عصر غیبت و وظایف شعیان در این عصر و بیان فلسفه انتظار و نوید به ظهور و پیروزی امام مهدی، از نگاه امام رضا، از دیگر مباحثی است که در این مجموعه گرد آمده است.

ناشر کتاب می نویسد: از آن جا که معرفت واعتقاد به وجود مقدّس حضرت مهدی علیه السلام از پایگاه های مهمّ اخلاقی وپرورش های انسانی است، مطالعه در آثار واخبار مربوط به حضرتش، نقش مۆثّری در بیداری وهوشیاری جان واندیشه انسان ها دارد.

استعدادهای خفته را بیدار می کند و آدمی را در برابر مشکلات، امیدوار ونیرومند می سازد.

در راستای این امر مهم، با الهام از فرموده ها وروایات منقول از حضرت رضا علیه السلام، در آشنایی بیشتر با آخرین ذخیره الالهی حضرت مهدی علیه السلام سعی کرده ایم.

امید است این اثر شعله ای از مشعل فروزان محبّت به حضرتش را در دل ها بیفزاید وحالت انتظار ظهور مصلح بزرگ را در دل های حقیقت جو فراهم آورد.

از آن جا که معرفت واعتقاد به وجود مقدّس حضرت مهدی علیه السلام از پایگاه های مهمّ اخلاقی وپرورش های انسانی است، مطالعه در آثار واخبار مربوط به حضرتش، نقش مۆثّری در بیداری و هوشیاری جان و اندیشه انسان ها دارد

برگی از کتاب

اما رضا علیه السلام هنگام ذکر نام "قائم" از جای برخاسته و دست بر سر می نهاده و می فرمود: خدایا فرجش را برسان و قیامش را آسان گردان.

از امام صادق علیه السلام سوال شد: علت برخاستن ، در موقع شنیدن نام حضرت قائم چیست؟ فرمودند: زیرا برای او غیبتی طولانی است، و از شدت مهربانی خود نسبت به دوستانش، هر کس را که به این لقب از او یاد کند، به دیده عنایت می نگرد، زیرا این لقب یادآور قیا آن حضرت می باشد و به خاطر بزرگداشت آن وجود مقدس است که باید بنده خاضع و فروتن، هنگامی که حضرت با دیدگان شریفش به او نگاه می کند، برخیزد و احترام کند و تعجیل فرج او را از خدای تعالی بخواهد.

متن کامل کتاب آفتاب در نگاه خورشید را می توانید در این قسمت مطالعه نمایید

برای شرکت در مسابقه این کتاب اینجا کلیک کنید

بخش کتاب و کتابخوانی تبیان


منبع: موسسه نباء