تبیان، دستیار زندگی
وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش اعتبارات تخصیص یافته به مطبوعات از 110 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در دولت دهم بیش از 2هزار مجوز نشریه صادر شده است
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دفاع مطبوعاتی وزیر ارشاد از دولت دهم


وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی از افزایش اعتبارات تخصیص یافته به مطبوعات از 110 میلیارد تومان به 150 میلیارد تومان خبر داد و گفت: در دولت دهم بیش از 2هزار مجوز نشریه صادر شده است

حسینی

سید محمد حسینی از افزایش اعتبارات نشر که شامل کتاب و مطبوعات می‌شود، خبر داد و گفت: این اعتبارات در مقایسه با سال گذشته با افزایش قابل ملاحظه‌ای روبرو شده است و  امیدواریم که این امر موجب گشایش و وسعت فعالیت مطبوعات کشور شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی افزود: در سال گذشته اعتبارات درنظر گرفته کمتر از اعتبارات سال جاری بود ضمن آنکه تخصیص اعتبارات به حوزه نشر نیز با تخصیص اندکی روبرو بود.

وی بیان داشت: با افزایش اعتبارات در سال جاری امیدواریم که دست مسئولان معاونت مطبوعاتی برای تخصیص اعتبارات باز باشد.

این مقام مسئول یادآور شد: در این دوره در مقایسه با دوره‌های گذشته اقدامات چشم‌گیر تری را انجام دادیم به طوری‌که می‌توان گفت اقداماتی که در دوره‌های جدید در وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رخ داده است در مقایسه با دوره‌‌های پیش از سال 84 قابل مقایسه نیست.

ردیف نشر در سال گذشته برابر 110میلیارد تومان بود، افزود: ردیف بودجه نشر شامل مطبوعات و کتاب می‌شد که امسال ردیف نشر به 150 میلیارد تومان افزایش یافت

وی با بیان اینکه یارانه مطبوعات طی سال‌های اخیر به خوبی توزیع شده است،‌ ادامه داد: در دولت دهم بیش از 2هزار مجوز نشریه صادر شده است.

حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون 60روزنامه سراسری در کشور وجود دارد و به چاپ می‌رسد، گفت: از این تعداد 32 روزنامه مربوط به اصلاح طلبان است و در این میان 14روزنامه گرایش خود را اعلام نکرده‌اند.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی ابراز داشت: در دوره 8ساله اخیر اقدامات خوبی انجام شده است که می‌توان به برپایی نمایشگاه‌های مطبوعات مستقل، برگزاری جشنواره‌های فصلی مطبوعات و برگزاری‌نمایشگاه مستقل تخصصی مطبوعات اشاره کرد.

حسینی با بیان اینکه هم‌اکنون 60روزنامه سراسری در کشور وجود دارد و به چاپ می‌رسد، گفت: از این تعداد 32 روزنامه مربوط به اصلاح طلبان است و در این میان 14روزنامه گرایش خود را اعلام نکرده‌اند

به گفته وی، اقدامات مزبور تماماً بیانگر توجه به مطبوعات و رسانه بوده است.

حسینی با بیان اینکه ردیف نشر در سال گذشته برابر 110میلیارد تومان بود، افزود: ردیف بودجه نشر شامل مطبوعات و کتاب می‌شد که امسال ردیف نشر به 150 میلیارد تومان افزایش یافت.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی خاطرنشان کرد: در سال گذشته کمتر از 50درصد اعتبارات به مطبوعات تخصیص می‌یافت این در حالی است که امسال تخصیص اعتبارات نیز افزایش یافته است.

بخش ارتباطات تبیان


منبع: فارس