تبیان، دستیار زندگی
ای چیست ؟ كوهانی كه در پشت شترها وجود دارد ، در واقع كوهی از گوشت و چربی است كه می تواند در یك شتر سالم و جوان تا 80 پوند وزن داشته باشد . این كوهان ها به شتر كمك می كنند كه تا هفته ها بدون آب و غذا بمانند . وقتی آ ب و...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

كوهان شترها برای چیست ؟

كوهانی كه در پشت شترها وجود دارد ، در واقع كوهی از گوشت و چربی است كه می تواند در یك شتر سالم و جوان تا 80 پوند وزن داشته باشد . این كوهان ها به شتر كمك می كنند كه تا هفته ها بدون آب و غذا بمانند .

وقتی آ ب و غذا در بیابان نایاب می شود ، این كوهان های چربی مانند ذخیره غذایی برای بدن شتر عمل می كنند. بدن شتر از چربی ذخیره شده در این كوهان ها برای متابولیسم و سوخت و ساز استفاده می كند در چنین شرایطی كوهان كوچكتر می شود ، هر چه شتر كمتر غذا بخورد ، كوهان او كوچك تر می شود . در واقع اندازه كوهان های یك شتر درجه سلامت و منابع غذایی او را تعیین می كند . این كوهان ها یا همان ذخایر چربی دلیل این سئوال هستند كه چرا شترها می توانند روزها بدون آب و غذا بمانند زمانی كه انسان در روز به 8 لیوان آب نیاز دارد ، شترها می توانند مدت 2 هفته بدون آب زنده بمانند .

شترها تنها حیواناتی هستند كه كوهان دارند و حتی می توانند حدود 600 لیتر شیر در سال تولید كنند  شترها می توانند سوراخ های بینی شان را ببینند . وقتی شترها گرسنه باشند و غذایی در كار نباشد ممكن است هر چه در دسترس شان باشد ، مثل كفش یا پتو بردارند و بجوند .

در بعضی از كشورها به عنوان  تفریح ملی و عمومی شترها را به جان هم انداخته و از دیدن مبارزه آنها لذت می برند . جالب اینجاست بدانید شترها می توانند به سرعت اسب ها بدوند . در شهر موراكو مسابقه شتردوانی یكی از معروف ترین مسابقات ملی آنهاست .