تبیان، دستیار زندگی
محمدباقر قالیباف با بیان اینکه پشت سر من نه قدرت بوده و نه ثروت، گفت: من روستازاده بودم و بدون قدرت و ثروت و با پشتوانه اسلام و انقلاب به اینجا رسیدم.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

قالیباف:ثروت و قدرت پشت سرم نبود


محمدباقر قالیباف با بیان اینکه پشت سر من نه قدرت بوده و نه ثروت، گفت: من روستازاده بودم و بدون قدرت و ثروت و با پشتوانه اسلام و انقلاب به اینجا رسیدم.


به گزارش تبیان به نقل از فارس؛ محمدباقر قالیباف کاندیدای ریاست جمهوری پس از ورود به شهرستان ساری مرکز استان مازندران در مزار گلزار شهدای ساری حضور یافت.

دیگر برنامه‌ قالیباف در مازندران در لحظه ورود به ساری دیدار با دو تن از علمای مازندران است، دیدار با آیت‌الله نظری و آیت‌الله صدوقی از دیگر برنامه‌های قالیباف در مرکز مازندران بود.

بهداد سلیمی

این کاندیدای ریاست جمهوری پس از ادای احترام به محضر شهدا به دیدار نماینده ولی فقیه در مازندران نیز رفت.

بهداد سلیمی از قالیباف استقبال کرد

محمدباقر قالیباف پس از ورود به مازندران مورد استقبال بهداد سلیمی قوی‌ترین مرد جهان قرار گرفت.

محمد دامادی نماینده مردم ساری و میاندرود نیز پس از حضور قالیباف در ساری به استقبال این کاندیدای ریاست جمهوری رفت.

قالیباف پس از ادای احترام به شهدا ( شهید علمدار و شهید سالاری و تمام شهدای مدفون شده در آرامگاه ملامجدالدین) بر سر مزار عزت‌الله دامادی نماینده سابق ساری در مجلس، مرحوم علی کردان و مزار سلیم بهرامی نماینده مردم ساری در مجلس حضور یافت.

به گزارش خبرگزاری فارس، قالیباف در جمع مردم مازندران در مسجد جامع ساری اظهار داشت: امروز این نور امیدی که در چشمان نسل سوم و چهارم انقلاب می‌بینیم، در چشم هم نسل‌های خودم هم می‌دیدم.

وی ادامه داد: با امید به توان شما جوانان عرض می‌کنم که نه در آینده دور بلکه در آینده‌ای نزدیک، این مردم، حماسه سیاسی مورد نظر رهبری را خلق می‌کنند.

قالیباف تصریح کرد: اگر توفیق خدمت پیدا کردم با کمک همین مردم حماسه اقتصادی در کشور ایجاد می‌کنم که مانند حماسه دفاع مقدس در تاریخ کشور بدرخشد.

قالیباف با اشاره به اینکه علاقمندی من به مردم مازندران زیاد است، بیان داشت: خدمت من در مازندران بر می‌گردد به 26 سال پیش و ارتباط من با این استان همچنان استمرار دارد

هیچ جای ناامیدی و نگرانی در کشور وجود ندارد

وی با بیان اینکه هیچ جای ناامیدی و نگرانی در کشور وجود ندارد، متذکر شد: کشور از ظرفیت‌های بالایی برخوردار است اما آنچه که امروز مهم‌ترین چالش و خطر کشور است، سوء تدبیر و سوءمدیریت حاکم بر اداره جامعه است و نشان می‌دهد از ظرفیت‌های بزگ منابع انسانی و امکانات کشور استفاده نشده است.

کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری با اشاره به اینکه بعد از دوران دفاع مقدس، نخستین تجربه مدیریتی‌ام را در مازندران آغاز کردم که تجربه ماندگاری بود، گفت: خودم را مدیون این استان می‌دانم و در هرجا که کار کردم، نزدیک‌ترین همیاران من از بچه‌های همین سرزمین بودند.

وی با بیان اینکه جنگ تمام شده اما دفاع همچنان باقی است، تصریح کرد: کشور نیازمند مجاهدت در راه خدمت بی‌منت است.

قالیباف

حلقه بسته خسته مدیریتی کشور را می‌شکنیم

قالیباف با اشاره به اینکه حلقه بسته خسته مدیریتی کشور را می‌شکنیم، افزود: خون جدیدی بر پیکره مدریت کشور تزریق می‌کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه مازندران از دامنه کوه تا ساحل دریا، نعمت الهی است، خاطرنشان کرد: ویژگی این استان که در سایر استان‌ها کمتر دیده شده، تلاش همزمان زنان و مردان در عرصه‌های کار است.

وی گفت: به شما قول می‌دهم تا دو سال آینده شاهد روند جدیدی در ابعاد اجتماعی و اقتصادی کشور باشید و هرگز اجازه نمی‌دهیم نه جوانی در قبال پدر و مادر خود شرمنده باشد و نه پدر و مادری در مقابل خواسته به‌حق فرزند شکسته شود.

قالیباف با اشاره به اینکه از 25 خرداد آغاز تحولات اساسی در زندگی مادی و معنوی این مردان مرد و زنان با صداقت با محبت این سرزمین باشد، افزود: قول می‌دهم که هرگز حقوق ملت را فراموش نکنم.

پشت سر من نه قدرت بوده و نه ثروت

وی ادامه داد: هر فردی در هر جا که قرار دارد وقتی دولتی تشکیل بدهم، کابینه را که نگاه می‌کند خودش را در آن دولت ببیند و اگر ظرفیتی دارد، من مدیون هستم که بگذارم این ظرفیت از بین برود.

قالیباف با بیان اینکه پشت سر من نه قدرت بوده و نه ثروت، تصریح کرد: من روستازاده بودم و بدون قدرت و ثروت و با پشتوانه اسلام و انقلاب به اینجا رسیدم.

وی با اشاره به اینکه برای هر استان برنامه مدون کارشناسی شده با موضوع‌های مختلف دارد، گفت: به ویژه در مازندران از کشاورزی که مانده و از صنعت هم رانده شده کشاورزی و صنعت در راه کشاورزی را در اولویت قرار می‌دهم و بخشی از اقتصاد هم در دریا نهفته است را برای این مردم شروع می‌کنم.

قالیباف ادامه داد: مازندران علاوه بر ظرفیت‌هایی که دارد، بهترین استان برای سرمایه‌گذاری از دیگر مناطق است.

از امکانات و منابع انسانی کشور استفاده نشد

قالیباف از استقبال بی‌سابقه مردم مازندران و حضور آنان تشکر کرد و گفت: خدا را شاهد می‌گیریم و بدون اغراق اعلام می‌کنم که این برق امیدی که در چشمان شما جوانان دیده می‌شود مرا به یاد جوانان نسل اول انقلاب می‌اندازد که من یکی از ماندگاران آن دوره هستم.

شهردار تهران ادامه داد: هر چند که از کاروان شهدا بازماندم ولی همچنان با دیدن این غیرتمندی خود را مدیون شما می‌دانم.

قالیباف خاطرنشان کرد: در مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها مطرح کرده‌ام که با استفاده از تجربه بزرگان، پیشکسوتان و نیز توانمندی‌های شما جوانان در آینده‌ای نزدیک حماسه سیاسی که مورد تاکید رهبری است تحقق یابد و با لطف خداوند اگر توفیق خدمت پیدا کردم دست به دست هم دهیم و حماسه اقتصادی را ایجاد کنیم.

عضو ائتلاف پیشرفت خاطرنشان کرد: از امکانات و منابع انسانی کشور استفاده نشد.

وی حضور خود در دوران دفاع مقدس را توفیق دانست و گفت: بعد از دوران دفاع مقدس نخستین فضای مدیریتی بنده به دور از فضای جبهه و جنگ را در مازندران گذراندم و خود را مدیون این استان می‌دانم.

وی افزود: تاکنون هر جا کارکردم نزدیک‌ترین افراد به من فرزندان خطه مازندران بودند.

شهدای شمال

یاد شهدای محوری شمال ایران

قالیباف با اشاره به اینکه دهه اول انقلاب جوانان رشیدی مانند شهید طوسی، بصیر، شیرودی و علمدار داشته است، تصریح کرد: به شما جوانان عرض می‌کنم که جنگ تمام شد ولی دفاع همچنان باقی است و نیاز است با مجاهدت خدمت بی‌منت به مردم داشته باشیم.

وی ادامه داد: من به عنوان بازمانده شهدا باید اعلام کنم که دفاع دیگر ما شکستن حلقه بسته مدیریت در کشور است.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری خاطرنشان کرد: باید خونی جدید بر پیکر مدیریتی کشور تزریق شود.

شهردار تهران به حماسه‌سازی مردم مازندران در دوران دفاع مقدس اشاره کرد و ادامه داد: دشمن با شنیدن نام لشگر 25 کربلا که فاتح فاو بود به لرزه می‌افتاد و امروز نیز باید در عرصه اقتصادی کشور دست به دست هم دهیم و تاریخ ماندگاری را برای کشور ایجاد کنیم.

تاکنون هیچ وعده بدون عمل نداده‌ام

وی سخنان خود را خلاف حقیقت ندانست و یادآور شد: تاکنون هیچ وعده بدون عمل نداده‌ام.

این مسئول با بیان اینکه دو سال آینده شاهد روند جدید مدیریتی در کشور هستیم، تصریح کرد: هرگز اجازه نمی‌دهیم هیچ جوانی شرمنده پدر و مادرش باشد و هیچ والدینی جلوی خواسته‌های فرزند سرشکسته باشند.

قالیباف وعده شروع کار خود را به مردم مازندران روز 25 خرداد سال جاری داد و گفت: از 25 خرداد به همت شما جوانان کار جدیدی را در کشور شروع می‌کنیم که آغاز تحول اساسی در زندگی مردان و زنان کشور است.

هرگز حقوق ملت عزیز خود را فراموش نمی‌کنم

این کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه بنده در هیچ شرایطی هرگز حقوق ملت عزیز خود را فراموش نمی‌کنم، خاطرنشان کرد: هرجا باشم دولتی تشکیل می‌دهم که کارگران، کشاورزان، دانشجویان و صنعتگران به ویژه معلمان که بیشترین زحمت را برای تربیت فرزندان ما می‌کشند در هر جای کشور هستند وقتی به کابینه نگاه می‌کنند وجودشان را در آن دولت احساس کنند.

قالیباف افزود: باید ظرفیت‌های مردم را در هر استانی، قومی و مجموعه انسانی که هستند بپذیریم.

وی ابراز داشت: با همت و غیرت و اراده مردمی که در شما دیده‌ام تلاش می‌کنم تا حماسه اقتصادی که خواسته رهبری است در کشور تحقق یابد.

کاندیدای یازدهمین دوره ریاست جمهوری با بیان اینکه برای هر استانی برنامه مدونی در حوزه های اجتماعی و جوانان و نیز موضوع‌های ورزشی، آسیب‌های اجتماعی از جنس طلاق و بسیاری موارد دیگر تدوین می‌کنیم، بیان داشت: کشاورزی موضوع مهمی است که از صنعت فاصله گرفته و در مازندران مانده است، فرآوری کشاورزی در این استان باید در اولویت قرار گیرد.

قالیباف خاطرنشان کرد: اقتصاد مازندران که بر روی دریا قرار دارد باید مورد توجه قرار گیرد، این استان ظرفیتی دارد که می‌تواند محل سرمایه‌گذاری دیگر استان‌ها باشد.

قالیباف

کارآمدی دین را به اثبات برسانیم

محمد‌باقر قالیباف در سفر به مازندران با آیت‌الله حاج مرتضی صدوقی یکی از علمای برجسته مازندران نیز دیدار کرد.

وی در این دیدار گفت: ‌نصایح شما علما برای من بسیار بجا، منطقی و بسیار قابل استفاده است.

قالیباف با اشاره به اینکه مهم‌ترین دغدغه من این است که اسلام در مسند قدرت است، اظهار داشت: ناخواسته رفتار ما به حساب اسلام گذاشته می‌شود.

عضو ائتلاف پیشرفت افزود: مهمترین وظیفه ما این است در مسئولیت و قدرتی که در دست داریم کارآمدی دین را به اثبات برسانیم.

وی اسلام را الگویی برای تمام جهان دانست و گفت: مردم بیش از گذشته به اسلام احساس نزدیکی می‌کنند و در سایه اسلام این فرصت فراهم شد تا عبادت خدا را داشته باشند.

آیت‌الله مرتضی صدوقی نیز در دیدار با محمدباقر قالیباف، اظهار داشت: خیر شما و امت اسلام در این باشد که در خدمت‌رسانی به اسلام و مسلمین موفق باشید.

وی با بیان اینکه آنچه از قصه و سرگذشت انبیا نقل شده است همه در قبل از رسالت خود به چوپانی مشغول بودند، تصریح کرد: پیامبر اکرم نیز در دورانی که با دایه خود زندگی می‌کرد به کار چوپانی مشغول بود و از همین جایگاه به رسالت پیامبری رسید.

صدوقی با اشاره به اینکه همه خدمات گذشته شما را قبول دارند و خدمات‌های ماندگاری دارید، تصریح کرد: شما در شهرداری تهران که از نظر وسعت کاری کمتر از مملکت‌داری نیست موفق بودید و برای رفاه حال مردم کشور که به پایتخت مراجعه می‌کنند زیرساخت‌های خوبی فراهم کردید.

وی اضافه کرد: وقتی به عنوان رئیس جمهور انتخاب شدید این خدمات‌رسانی باید مستمر باشد.

صدوقی با بیان اینکه در کنار اسلام جمهوریت بود، بیان داشت: همه دولتمردان باید با عمل خود دنیا را به حکومت اسلامی علاقمند کنند.

قالیباف با بیان اینکه پشت سر من نه قدرت بوده و نه ثروت، تصریح کرد: من روستازاده بودم و بدون قدرت و ثروت و با پشتوانه اسلام و انقلاب به اینجا رسیدم

استاد حوزه علمیه سعادتیه ساری با تاکید بر اینکه دولت آشتی در کشور تشکیل شود، افزود: این نباشد که برخی اختلافات سیاسی و فکری برخی از شخصیت‌ها را از نظام دور کند.

امام امت از وجود وزرای قبلی به عنوان مشاوران غیررسمی استفاده می‌کرد

وی ادامه داد: اگر خیر آن نیست که به طور مستقیم برخی از شخصیت‌ها را به خدمت‌رسانی دعوت کنید باید مقدماتی فراهم شود تا خودشان علاقمند به خدمت شوند.

صدوقی متذکر شد: با این دید کار کنید که دنیا می‌خواهد ما را ببیند، این نباشد که رئیس جمهورهای قبلی به یکسری تهمت‌ها متهم شوند.

وی ادامه داد: امام امت از وجود وزرای قبلی به عنوان مشاوران غیر رسمی استفاده می‌کرد و این نشان می‌دهد که از تجربه گذشتگان باید استفاده شود.

صدوقی استفاده از تجربیات روسای جمهور گذشته را در کشور‌های غربی کاری پسندیده دانست و اضافه کرد: در مملکت ما پیش نیامد، برخی از روسای جمهور گذشته با اتهامات حق و ناحق دور شدند.

اصول حکومت اسلامی را همه قبول دارند

وی با تاکید بر اینکه در دولت آینده شما موفق هستید، خاطرنشان کرد: حکومتی تشکیل دهید که توقع است، حکومت آشتی باشد.

استاد حوزه علمیه سعادتیه مازندران با بیان اینکه اصول حکومت اسلامی را همه قبول دارند، تصریح کرد: مقام معظم رهبری در سخنرانی اخیر اشاره کردند که تمکین کردن به قانون و قانونمند بودن بهتر از بی‌قانونی است.

وی با تاکید براینکه در بین دوستان باید اتحاد ایجاد شود، خاطر نشان کرد: انقلاب نیازمند رهبری است و همه این اصل را قبول دارند و شخص رهبری را همه پذیرفتند که این اصول اولیه است.

صدوقی به ایجاد وحدت اسلامی در کشور تاکید کرد و گفت: قدم اول وحدت رویه را باید از خود شروع کنیم.

وی افزود: اگر دولت آشتی در دولت شما پیش بیاید خدمت صادقانه انجام می‌شود.

صدوقی اختلافات سیاسی را باعث عقب‌نشینی کشور دانست و ادامه داد: حکومت جمهوری اسلامی باید به دنیا عرضه شود تا جهانیان دلباخته حکومت اسلامی شوند.

 آیت‌الله نظری

شخصیت‌های برجسته، روحانیون و علمای تهران از قالیباف تعریف کردند

آیت الله عبدالله نظری یکی دیگر از علمای مازندران نیز در دیدار با محمدباقر قالیباف با بیان اینکه خداوند نعمت هدایت را به انسان‌ها خلق کرده است، اظهار داشت: بحث این است که انسان‌ها برای کسب علم خلق شدند و از دیگر مخلوقات خداوند متمایزند.

وی عبادت را مهم دانست و ادامه داد: عبادت موجب نظم و کمال می‌شود.

استاد درس خارج فقه و اصول حوزه با اشاره به اینکه جامعه برای رسیدن به نظم نیازمند تکامل است، گفت: پایه نظم و تکامل تهذیب نفس است.

آیت‌الله نظری با اشاره به اینکه عالی‌ترین مکتب این است که انسان را از تخلفات نهی می‌کند، بیان داشت: حکومت باید به سمت خیر هدایت شود.

وی با اعلام اینکه شخصیت‌های برجسته، روحانیون و علمای تهران از شخصیت قالیباف تعریف کردند، بیان داشت: توفیق الهی است هر تعداد عالم و خدمتگذار بتوانند صادقانه خدمت کنند اسباب سعادت بیشتری برای کشور فراهم می‌شود.

دیدار قالیباف با آیت‌الله نظری

به گزارش خبرگزاری فارس، قالیباف شامگاه شنبه در دیدار با آیت‌الله نظری با اشاره به اینکه فرصت فراهم شد تا نکات مهمی در این نشست اشاره شود، اظهار داشت: انسان‌ها در نظام اسلامی با هدایت قدسی و روح بندگی مسیر رستگاری را می‌گذرانند.

وی ادامه داد: ما مدیران موظفیم هر جا هستیم شرایط زندگی مادی مردم را به گونه‌ای فراهم کنیم که دغدغه‌ها دور شود و به سوی رشد و هدایت قدسی که هدف نهایی است سوق داده شوند.

قالیباف با بیان اینکه به دوش ما مدیران است تا حماسه‌ای دیگر در کشور خلق کنیم، بیان داشت: تاکنون همه زحمت کشیدند ولی اینگونه فعالیت‌ها کفایت انتظارات ملت را نکرد.

وی یادآور شد: تلاش برای خدمات‌رسانی باید بیش از پیش باشد وسیله‌ای فراهم شد تا برای رشد و تعالی کشور وظیفه خود را نسبت به اسلام ادا کنیم.

قالیباف با اشاره به اینکه علاقمندی من به مردم مازندران زیاد است، بیان داشت: خدمت من در مازندران بر می‌گردد به 26 سال پیش و ارتباط من با این استان همچنان استمرار دارد.

کاندیدای یازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری اظهار داشت: مازندران دارای ظرفیت‌های توسعه‌ای است و باید از تمام توانمندی‌های آن برای جبران نارسایی‌ها به کار گرفته شود.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان