تبیان، دستیار زندگی
مدیر عامل موسسه تبیان گفت: شبكه مجازی مساجد ایران باید توانایی تبدیل تهدیدات به فرصت ها را داشته باشد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

طالب پور:

شبکه مجازی مساجد در ایران باید تهدیدها را به فرصت تبدیل کند

دکتر علیرضا طالب پور

مدیر عامل موسسه تبیان گفت: شبكه مجازی مساجد ایران باید توانایی تبدیل تهدیدات به فرصت ها را داشته باشد.

به گزارش روابط عمومی، علیرضا طالب پور پنجشنبه شب در اولین نشست تخصصی فعالان فضای مجازی در عرصه فرهنگ دینی در مشهد گفت: رهبر معظم انقلاب پیش از این فرمودند از همان شیوه هایی که ضلالت را منتشر می کنند ما استفاده می کنیم و هدایت را منتشر می کنیم. که سخن ایشان مسیر حرکتمان را مشخص کرد.

وی افزود: با استناد به بیانات رهبر معظم انقلاب باید با بررسی مدل های موفق غربیان در استفاده از فضای مجازی و موسسات و پایگاه های اینترنتی پیشرفته آنها برای گسترش تمدن اسلامی و ترویج فرهنگ ناب ایرانی – اسلامی در عرصه بین المللی تلاش کرد.

او با برشمردن ویژگی های مدل های موفق غربی در بکارگیری فضای مجازی گفت: نخست اینکه گذشت زمان باید در خدمت مدل باشد و مدل نیز همراه با زمان به سوی تعالی و پیشرفت پیش رود.

وی بیان کرد: دومین ویژگی مدل های موفق غربی در بکارگیری فضای مجازی، رابطه نمایی توسعه مدل و هزینه است به گونه ای که باید قبل از راه اندازی یک سیستم مجازی زیرساخت خوب و سرمایه گذاری قابل اطمینانی ایجاد شود.

وی اظهار داشت: سومین ویژگی مدل های موفق غربی اتکا به مردم و پتانسیل جامعه است به عنوان مثال سایت اینترنتی ویکیپدیا یا یوتیوپ که مخاطبان بیشماری دارند نرم افزاری رایگان در اختیار عموم قرار داده اند به این معنا که بخشی از مدیریت سایت را به مردم واگذار کرده اند تا براحتی مطالب و ویدئوهای مورد نظر خود را در این شبکه ها قرار دهند.

وی گفت: شبکه مجازی مساجد ایران باید مانند مدل های موفق غربی توانایی تبدیل تهدیدات به فرصت ها را داشته باشند و ابتکار و پویایی عمل را در راس امور قرار دهد تا بتواند مخاطبان زیادی داشته باشد.

او اظهار داشت: شبکه مجازی مساجد باید مانند مدل های موفق غربی با ارائه سرویس های رایگان، متنوع و باکیفیت و بهره گیری از شبکه های خدمات رسانی جهانی در شیوه های ارایه خود تجدید نظر کنند.

وی آزادی اندیشه، دادن مسوولیت اجتماعی به افراد، تشویق به اتحاد و اجتماع، داشتن اندیشه برتر و توجه به اصل انتظار و چابکی را از ویژگی های مدل بومی – اسلامی برای شبکه مجازی مساجد برشمرد.

شایان ذكر است در این همایش حجت الاسلام اسكندری مدیر كل تبلیغات اسلامی قم،حجت الاسلام آقامیر عضو هئیت مدیره وسسه تبیان و مهدوی معاون محتوای سایت تبیان حضور داشتند.

تنظیم: هومن بهلولی