تبیان، دستیار زندگی
با کنار رفتن 5 رشته رقیب ، از میان سه رشته کشتی، اسکواش و بیسبال دو رشته المپیکی خواهد شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

شانس المپیکی شدن کشتی، اسکواش و بیسبال بالا رفت


با کنار رفتن 5 رشته رقیب ، از میان سه رشته کشتی، اسکواش و بیسبال دو رشته المپیکی خواهد شد.

عباسی،نشست کمیته بین المللی المپیک

یکصد و بیست و پنجمین نشست کمیته بین‌المللی المپیک در سن‌پترزبورگ روسیه برگزار شد.در این نشست قرار بر این شد که بحث برای حضور کشتی و دو رشته بیس‌بال و اسکواش در المپیک 2020 به پیشنهاد هیئت اجرایی، به شهریور موکول شود.

این سه رشته از بین 8 رشته‌ای انتخاب شد با یکدیگر برای حضور در المپیک رقابت می‌کردند. بدین ترتیب 5 رشته کاراته، ووشو، صخره‌نوردی، ویگبردینگ و ورزش‌های اسکیتی همچنان در حسرت خواهند ماند. آرای داده شده اعضا به صورت مخفی بوده است.

سلیمانی: اسکواش را المپیکی بدانید

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش ایران در خصوص امکان المپیکی شدن اسکواش گفت: با شرایط موجود، اسکواش را المپیکی بدانید، در حال حاضر هم این رشته در صدر نظرسنجی‌ها برای حضور در المپیک قرار دارد که این بخت این رشته ورزشی برای حضور در المپیک را بیشتر می‌کند. در گذشته صحبت از حذف کشتی نبود، با این حال امیدوارم در کنار ماندن کشتی در المپیک، اسکواش هم وارد رقابت‌های المپیک شود.

نماینده دبیر کل سازمان ملل: کشتی قابل حذف شدن از المپیک نیست

نماینده دبیر کل سازمان ملل در دیدار با دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران تصریح کرد؛ کشتی با توجه به پیشینه و جایگاهش در سطح جهان قابل حذف از صحنه بازیهای المپیک نیست .

نماینده بای کی مون، دبیر کل سازمان ملل متحد در حاشیه کنفرانس سمینار وزاری ورزش و تربیت بدنی کشورهای عضو یونسکو در برلین آلمان با دکتر محمد عباسی وزیر ورزش و جوانان ایران دیدار و گفتگو کرد .

ویلی لمکه تماینده دبیر کل سازمان ملل متحد در امور ورزش با اشاره به اینکه ورزش ایران در سطح جهانی به توفیقات ارزشمندی در سطح جهان و بویژه بازیهای المپیک لتدن دست یافته است ، گفت : ما نیز این آمادگی را داریم که همسو با تلاش کشورهای ایران ، روسیه و امریکا در جهت حفظ کشتی در بازیهای المپیک ، رایزنی های دیپلماتیک خود را با کشورهای عضو سازمان ملل متحد در این راستا سامان ببخشیم .

مسعود سلیمانی رئیس فدراسیون اسکواش ایران در خصوص امکان المپیکی شدن اسکواش گفت: با شرایط موجود، اسکواش را المپیکی بدانید، در حال حاضر هم این رشته در صدر نظرسنجی‌ها برای حضور در المپیک قرار دارد که این بخت این رشته ورزشی برای حضور در المپیک را بیشتر می‌کند. در گذشته صحبت از حذف کشتی نبود، با این حال امیدوارم در کنار ماندن کشتی در المپیک، اسکواش هم وارد رقابت‌های المپیک شود

وی در عین حال با تمجید از سیاست های منطقه ای و جهانی ایران در کمک به حفظ صلح جهانی بویژه ذز کشور افغانستان ، گفت : بدیهی است ورزش خود بهترین نقش را در توسعه و گسترش مناسبات کشورها در زمینه های مختلف بر جای می گذارد و خوشخالیم از اینکه می بینیم جمهوری اسلامی ایران در سطح کنفرانس های بین المللی ورزش جهان ، حضوری پررنگ و تاثیر گذار دارد .

نماینده دبیر کل سازمان ملل متحد همچنین با اشاره به حضور شایسته بانوان محجبه ایرانی در مسابقه های مختلف آسیایی و جهانی ،آنرا الگویی خوب و سازنده برای ورزشکاران زن کشورهای اسلامی دانست .

در این دیدار دکتر محمد عباسی ضمن ارایه گزارشی از سیاست ها و برنامه های توسعه ای ورزش ایران ، کمک به کشورهای منطقه و از جمله افغانستان را از جمله سیاست هایی دانست که طی این سالها به اجرا در آمده است .

دکتر عباسی همچنین از آقای لمکه جهت حضور در ایران و آشنایی بیشتر با دستاوردهای ورزشی کشورمان دعوت کرد که این دعوت مورد پذیرش نماینده دبیر کل سازمان ملل قرار گرفت و او اعلام کرد که سعی خواهد کرد در خلال رقابت های لیگ جهانی والیبال به تهران سفر کند .

عباسی،نشست کمیته بین المللی المپیک

رایزنی های وزیر ورزش برای حفظ کشتی در المپیک

محمد عباسی در دیدار با هانس پیتر فریدریش وزیر کشور آلمان که مسوولیت امور ورزشی این کشور را نیز برعهده دارد ، همراهی و همکاری کشورها را برای جلوگیری از حذف رشته کشتی از مسابقات المپیک خواستارشد.

دکترعباسی در این دیدار علاوه بر دعوت از وزیر کشور و ورزش آلمان برای همراهی در زمینه جلوگیری از حذف کشتی از المپیک، در مورد راه های گسترش همکاری های ورزشی دو کشور تبادل نظر کرد.

همکاری های ورزشی و شناسایی اولویت های مشترک دو کشور در زمینه ورزش از محورهای اصلی این دیدار بود . همچنین گسترش همکاری های آموزشی در حیطه ورزش و استفاده از تجربیات و برگزاری مسابقات ورزشی دوجانبه از دیگر محورهایی که بود که طرفین بر آنها تاکید کردند.

عباسی که در حاشیه پنجمین اجلاس وزرای ورزش کشورهای عضو سازمان یونسکو در برلین با وزیر آلمانی دیدار می کرد ، در مورد اقدامات عملی برای مبارزه با فساد در ورزش گفت: با فرهنگ سازی و توجه به مفاهیم و اصول اخلاقی و همچنین توجه به رویکردهای تربیتی در ورزش می توان در این زمینه موفق بود و همچنین نباید به ورزش تنها به عنوان یک ابزار اقتصادی نگاه شود.

در این دیدارهانس پیتر فریدریش وزیر کشور و ورزش آلمان ، با تشکر از حضور موثر هیات ایرانی در پنجمین کنفرانس وزرای ورزش وتربیت بدنی کشورهای عضو یونسکو، از ادامه حضور ورزش کشتی در بازیهای المپیک حمایت کرد و گفت : بدیهی است با توجه به جایگاه خوب و تاریخی کشتی در بازیهای المپیک،این رشته باید در المپیک حفظ شود و دولت متبوعش از تداوم این حضور حمایت خواهد کرد .

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان