تبیان، دستیار زندگی
فصل نقل و انتقالات برای کسانی که زیاد با فوتبال سر و کار ندارند هم جالب و هیچان انگیز است.
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تمام نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال


فصل انتقالات برای کسانی که زیاد با فوتبال سر و کار ندارند هم جالب و هیجان برانگیز است. این روزها در حالی که همه نگاه ها به تیم ملی و سه دیدار حساس پیش رو است تیم های لیگ برتری در حال جذب مهره های مورد نظر خود می باشند تا بتوانند لیگ سیزدهم را قدرتمند تر از گذشته آغاز کنند.در زیر نگاهی می اندازیم به جابجایی های روزهای اخیر تیم های لیگ برتری فوتبال.


پرسپولیس

خرید های قطعی پرسپولیس

هرچند کار یارگیری پرسپولیس برای سیزدهمین دوره لیگ برتر قبل از انتخاب علی دایی برای هدایت این تیم شروع شده بود ولی این روند بعد از حضور دایی شکل هدفمندانه تری گرفت.تا به این لحظه قرمزهای پایتخت میلاد غریبی از سایپا، مهرداد کفشگری از راه آهن، محمد عباس زاده از صنعت ساری و یونس شاکری را از ابومسلم را به خدمت گرفته اند. حمیدرضا علی عسگری هم از راه آهن به پرسپولیس برگشته است.

بنگر و کریم سر تمرین پرسپولیس

در تمرین امروز پرسپولیس کریم انصاری فرد و محسن بنگر با لباس شخصی حضور داشتند. این دو بازیکن هنوز با پرسپولیس قراردادی  امضاء نکرده‌اند و در همین باره امروز با دایی گفت‌وگو کردند.موضوع بنگر به حضوریا عدم حضور  شجاع خلیل زاده بستگی دارد که گفته می شود قید سپاهان را زده تا به پرسپولیس بیاید.انصاری فرد هم که ... خدا می داند!

نظری و پژمان نوری در یک قدمی استقلال

محمدمهدی نظری كه این روزها صحبت از حضورش در استقلال است با ابراز خوشحالی از احتمال وقوع این اتفاق می‌گوید: «همه چیز 50 – 50 است. توافقات خوبی با باشگاه استقلال داشته‌ایم اما همه چیز قطعی نشده. از لحاظ شرایط مالی صحبت‌هایی مانده و شاید تا چند روز آینده وضعیت قراردادم با استقلال روشن شود. من با این تیم هنوز قرارداد داخلی هم نبستم»

پژمان نوری دیگر بازیکنی است که به استقلال بسیاری نزدیک شده است. هافبک فصل گذشته ملوان که سابقه حضور در پرسپولیس را هم دارد، چهارشنبه به دفتر علی ‌فتح‌الله‌زاده رفت و مذاکراتی جدی با مدیرعامل آبی‌ها داشت اما هنوز توافقی صورت نگرفته است.

آرش افشین مهاجم فصل گذشته فولاد بازیکنی است که امیر قلعه نویی به جذب وی اصرار فراوانی دارد و علاقه دارد تا این مهاجم خوش آتیه فصل آینده پیراهن آبی را بر تن کند.

قاضی سپاهانی شده ؟

جنگ سرد پرسپولیس و سپاهان در بازار نقل و انتقالات ادامه دارد.امروز محمد رویانیان از پیشنهاد 3.5 میلیارد تومانی سپاهان ( بدون ذکر نام ) به دو بازیکن پرسپولیس داد. ممکن است یکی از این دو بازیکن محمد قاضی باشد که حضورش در پرسپولیس خیلی هم به صلاح نیست چون قرمزها حدود 9 مهره تهاجمی دارند . گفته می شود قاضبی با سپاهان توافق کرده و بعد از دریافت رضایتنامه به این تیم اصفهانی می رود.

رحمان احمدی، یعقوب کریمی و قاسم دهنوی در سپاهان

جذب این سه بازیکن که حاشیه های سومی همچنان ادامه دارد باعث شد تا سپاهان مهره های مورد نیاز تیم های دیگر را جذب کند تا اینجا بیشترین چهره های سرشناس سپاهانی شوند.

البته ذکر این نکته لازم است که به نظر می رسد کار قاسم دهنوی که هر ساله با تیم های مختلف قراردادهای مختلفی می بندد نامشخص است و سرخپوشان پایتخت به این قرارداد اعتراض نشان داده اند و سپاهان نیز در پاسخ به اعتراض پرسپولیس اعلام کرده است هر باشگاهی برای جذب دهنوی باید با آنها مذاکره کند چرا که دیگر دهنوی بازیکن سپاهان است.

هچنین مرتضی اسدی مدافع و کاپیتان تیم تراکتورسازی، صبح امروز با حضور در باشگاه تراکتورسازی قرار داد خود را برای فصل جدید تمدید کرد.
مایلی کهن

مایلی کهن سرمربی صبای قم

مدیرعامل باشگاه صبای قم از توافق این باشگاه با محمد مایلی‌کهن برای سرمربیگری در لیگ 93 خبر داد.

محمد مایلی‌کهن که تا پیش از معرفی علی دایی، یکی از گزینه‌های باشگاه پرسپولیس برای نشستن روی نیمکت مربیگری این تیم بود، امروز با باشگاه صبای قم برای هدایت این تیم در فصل آینده به توافق رسید.

محمدرضا کشوری‌فرد مدیرعامل این باشگاه با تایید این خبر گفت: با توجه به حضور مایلی‌کهن در قم، با وی صحبت کرده و به توافق رسیدیم و او سرمربی فصل آینده تیم فوتبال ما در لیگ برتر خواهد بود.

حامد لک در تراکتورسازی

حامد لک با قراردادی دو ساله به تیم تراکتورسازی تبریز پیوست.این بازیکن جزو سهمیه سرباز و زیر بیست‌وسه سال تیم تراکتورسازی خواهد بود.

وی همچنین سابقه حضور در تیم ملی امید و بزرگسالان ایران را در کارنامه دارد و در بازی اخیر تیم ملی مقابل عمان نیز در اردوی تیم ملی حضور داشت.

این دروازه‌بان 22 ساله، سابقه چهار بازی ملی را در رده‌های مختلف سنی دارد و فوتبال را از رده جوانان صبای قم آغاز کرده است. لک در دو سال اخیر همواره مورد توجه تیم‌های بزرگ بود.

هچنین مرتضی اسدی مدافع و کاپیتان تیم تراکتورسازی، صبح امروز با حضور در باشگاه تراکتورسازی قرار داد خود را برای فصل جدید تمدید کرد.

اسدی پس از صحبت با زینی زاده مدیر عامل باشگاه برای فصل جدید به توافق رسید و با امضای قرارداد برای 4 سال متوالی سرخ پوش باقی ماند.

حمیدرضا سلیمانی هم به گسترش پیوست

باشگاه گسترش فولاد تبریز امروز نیز دوبازیکن را به جمع خود اضافه نمود تا جمع بازیکنان عقد قرارداد نموده جدید به عدد چهار برسد.میلاد زنیدپور، با عقد قرارداد سه ساله و حمید رضا سلیمانی بازیکن شاهین بوشهر با قرارداد دو ساله امروز خود را آبی پوش کردند.سعید دقیقی که پیش از این خبرهایی مبنی بر توافق با مسئولین گسترش فولاد مطرح بود به توافق نهایی با این تیم نرسید و از گزینه های این باشگاه حذف شد.

استخدام جعفری ، تمدید با نوری

باشگاه فولاد خوزستان در ادامه تکمیل بازیکنان خود برای فصل آینده حسن جعفری بازیکن فصل پیش تیم سپاهان را به خدمت گرفت. این بازیکن با عقد قراردادی دو ساله به عضویت فولاد در آمد.فولادی ها همچنین با مهدی نوری  به مدت یکسال به نوافق رسیدند .

دستیاران اسکوکیچ چه کسانی هستند؟

فرهاد پورغلامی  تاكید كرده دستیار اسكوچیچ نمی‌شود تا مدیران ملوان به دنبال مذاكره با گزینه‌های دیگرشان باشند، گزینه‌هایی مثل نادر عزت‌اللهی و مجید نامجو مطلق كه دومی انزلی چی نیست و البته اصلیت فومنی دارد. نادر عزت‌اللهی در مقطع فعلی مربی تیم ملی نوجوانان است و با علی دوستی مهر همكاری می‌كند. عزت‌اللهی كه پدر همین سعید عزت‌الهی، بازیكن ملوان و تیم ملی نوجوانان است سال‌ها در ملوان بازی كرده و از پیشكسوتان این باشگاه است.

حسین محمدی 
 بخش ورزشی تبیان