تبیان، دستیار زندگی
با اتفاقاتی که جمعه افتاد می‌توان مطمئن بود که دیگر علی کریمی جایی در تیم فصل آینده پرسپولیس ندارد و حالا باید منتظر ماند و دید واکنش سکوها در شروع لیگ سیزدهم به این اتفاقات چیست
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

"کریمی" رمز جدید ناکامی پرسپولیس


با اتفاقاتی که روز جمعه رخ داد می‌توان مطمئن بود که دیگر علی کریمی جایی در تیم فصل آینده پرسپولیس ندارد . حالا باید منتظر ماند و دید واکنش سکوها در  شروع لیگ سیزدهم به این اتفاقات چیست.


علی کریمی

علی کریمی که بدون شک یکی از محبوب‌ترین بازیکنان تاریخ پرسپولیس است و از این حیث او را می‌توان کنار نام‌های بزرگی چون علی پروین، حسین کلانی، مهدی مهدوی‌کیا و ... قرار داد، پس از شکست دراماتیک پرسپولیس برابر سپاهان در فینال جام حذفی اعلام کرد که برای خداحافظی از فوتبال تصمیم قطعی‌اش را گرفته اما جمله‌ای که او برای دلیل این تصمیم گفت در آن بحبوحه اخبار گم شد. او گفت که "من و مهدوی‌کیا می‌رویم و فوتبال را به نامادری‌اش می‌سپاریم".

با واکاوی این جمله می‌شد حدس زد که منظور او از نامادری کیست اما پرسپولیس در آن روزها انقدر پر خبر بود که کسی زمانی برای تحلیل مخاطب حرفهای کریمی نداشت اما حالا با اتفاقاتی که در این چند روز افتاده می‌شود با اطمینان گفت که منظور کریمی کسی نیست به غیر از محمد رویانیان، مدیرعامل پرسپولیس؛ کسی که به واسطه خریدهای فصل قبلش به محبوبیت فراوانی در میان هواداران پرسپولیس دست یافت. با این وجود، رویانیان که هنوز به خاطر سابقه غیر فوتبالی‌اش منتقدان زیادی هم دارد محبوبیش را با چالشی جدی روبه‌رو می‌بیند. او از یک طرف با فشار هواداران برای بازگشت علی کریمی به پرسپولیس روبه‌رو است و از طرف دیگر علی دایی اعتقادی به بازگشت کریمی ندارد و مهم‌تر اینکه در میان این مناقشه علی دایی به طور کل خودش را کنار کشیده و این روزها پاسخی به این خواست تعداد پرشماری از هواداران پرسپولیس نمی‌دهد.

علی کریمی و رویانیان

کریمی کار را خراب کرد؟

شاید خداحافظی شتابزده مهدی رحمتی از تیم ملی می‌توانست بهترین مثال برای فوتبالیست‌های عموما احساساتی فوتبال ایران باشد؛ بازیکنانی که در واکنش به کوچکترین اتفاق، تصمیمی می‌گیرند اما با گذشت زمان متوجه می‌شوند اشتباه کرده‌اند. داستان علی کریمی هم شباهت فراوانی به قضیه مهدی رحمتی دارد. علی کریمی که بعد از بازی با سپاهان خیلی صریح گفت که دیگر کسی او را در میادین فوتبال نمی‌بیند کمتر از یک ماه از این حرفش، اعلام کرده که قصد بازگشت به فوتبال را دارد و همچنین گفته دوست دارد با پرسپولیس از فوتبال خداحافظی کند. این اظهارنظر آغاز مناقشه‌ای است که می‌تواند در شروع لیگ دردسرهای زیادی را برای پرسپولیس، علی دایی و محمد رویانیان ایجاد کند و اگر این اتفاق بیفتد هوداران میلیونی پرسپولیس در این فصل هم نباید به تیم‌شان دل ببندند. آنها حتما اتفاقاتی که در شروع لیگ یازدهم روی سکوها افتاد را از یاد نبرده‌اند و به خوبی در خاطرشان هست که فریادهای "علی دایی" چگونه حمید استیلی و حبیب کاشانی را به زمین زد.

با تمام این اوصاف و تمامی غیرممکن‌ها، فوتبال ایران ثابت کرده که همه چیزش غیر قابل پیش‌بینی است. هنوز یادمان نرفته که چطور رویانیان و دایی با جملات تندشان از خجالت هم در آمدند اما چند ماه بعد همه چیز روبه راه شد و دایی در کنار رویانیان، قراردادش را امضا کرد.

با تمام این اوصاف و تمامی غیرممکن‌ها، فوتبال ایران ثابت کرده که همه چیزش غیر قابل پیش‌بینی است. هنوز یادمان نرفته که چطور رویانیان و دایی با جملات تندشان از خجالت هم در مدند اما چند ماه بعد همه چیز روبه راه شد و دایی در کنار رویانیان، قراردادش را امضا کرد.

علی کریمی و رویانیان

اختلاف علنی رویانیان و کریمی

یک ماه قبل محمد رویانیان در برنامه‌ای تلویزیونی که به صورت زنده پخش می‌شد خیلی صریح گفت که علی کریمی از او خوشش نمی‌آید. هر چند او در ادامه سعی کرد که حرفش را تصحیح کند اما برخی حرف‌هایی که این دو در محفل‌های خودمانی علیه هم می‌زدند، به خوبی نشان می‌دهد که وصلت دوباره رویانیان و کریمی امری غیر ممکن است. این اختلاف را هم به فاصله‌ی تاریخی فراوان میان دایی و کریمی اضافه کنید، تا متوجه شوید حضور دوباره کریمی در پرسپولیس چه اتفاق محالی است. جمعه قبل هم رویانیان در جمع هواداران انتقادهای تندی را علیه کریمی مطرح کرد؛ حرفهایی که با واکنش تند کریمی روبه‌رو شد.

سکوت عجیب علی دایی

اختلافات تاریخی علی دایی و علی کریمی یکی از تلخ‌ترین درگیری‌های فوتبال ایران در یکی، دو دهه اخیر است. دو بازیکنی که هر کدام از بزرگان فوتبال آسیا بوده‌اند، هیچ وقت نتوانسته‌اند در کنار هم باشند اما اوج این اختلاف‌ها جایی بود که علی دایی، سرمربی تیم ملی شد تا بعد از انتقادهای کریمی از وضعیت فدراسیون فوتبال، او یکی از بهترین بازیکنان تاریخ فوتبال ایران را در رقابتهای انتخابی جام جهانی کنار بگذارد.

علی دایی و کریمی

بعد از این تصمیم بحث برانگیز بود که هیچ یک از دو طرف حاضر نشدند در کنار هم باشند. بعد از این اتفاق بود که کسی تردید نداشت با بازگشت علی دایی به پرسپولیس، قطعا علی کریمی جایی در پرسپولیس نخواهد داشت. با این حال این روزها در اوج فشار هواداران به رویانیان برای بازگرداندن علی کریمی به پرسپولیس، علی دایی خودش را به طور کل از این غائله کنار کشیده و به غیر از یکی، دو جمله‌ هیچ صحبتی درباره نظرش برای بازگشت کریمی به پرسپولیس انجام نداده است. با تمام این اوصاف و تمامی غیرممکن‌ها، فوتبال ایران ثابت کرده که همه چیزش غیر قابل پیش‌بینی است. هنوز یادمان نرفته که چطور رویانیان و دایی با جملات تندشان از خجالت هم در آمدند اما چند ماه بعد همه چیز روبه راه شد و دایی در کنار رویانیان، قراردادش را امضا کرد.

فاتح حسینی
بخش ورزشی تبیان