تبیان، دستیار زندگی
: امروز ایران – چین تایپه ؛ساعت 13:30 دور مقدماتی رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا امروز چهارشنبه با یازده بازی پیگیری می شود. امروز از گروه 2 تیم ملی ایران در شهر تایپه میهمان تیم ملی چین تایپه یا همان تایوان است ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

فوتبال مقدماتی جام ملت های آسیا :

امروز ایران – چین تایپه ؛ساعت 13:30


دور مقدماتی رقابت های فوتبال جام ملت های آسیا امروز چهارشنبه با یازده بازی پیگیری می شود.

امروز از گروه 2 تیم ملی ایران در شهر تایپه میهمان تیم ملی چین تایپه یا همان تایوان است که این بازی از ساعت 13 و 30 دقیقه به وقت تهران برگزار خواهد شد.

تیم ایران برای این بازی با مشکل کمبود بازیکن مواجه است ، چرا که میرزاپور به دلیل مصدومیت ، نیکبخت به جهت سرماخوردگی و چند بازیکن دیگر کشورمان به جهت کارشکنی تایوانی ها و عدم صدور روادید در این بازی غایب خواهند بود.

اما با این حال تیم ملی از رحمان رضایی ، مهدوی کیا  ، تیموریان و علی کریمی به عنوان یاران کلیدی در ترکیب خود سود خواهد برد.

در حال حاضر تیم ایران با 8 امتیاز از 4 مسابقه و تفاضل گل 6+ در مكان دوم جدول رده بندى این گروه جاى دارد و كره جنوبى رقیب دیرینه ما در سطح قاره كهن با 10 امتیاز از همین تعداد بازى و تفاضل گل 12+ در مكان نخست جدول جاى گرفته است.

با احتساب پیروزى هاى محتمل ایران بر چین تایپه و كره مقابل سوریه در سئول، ایران و كره به ترتیب 11 و 13 امتیازى خواهند شد و تیم ملى ما براى سرگروهى باید روز 24 آبان ماه در تهران و در آخرین مسابقه خود براى سرگروهى حتماً كره جنوبى را با شكست بدرقه كند.

آخرین تمرین تیم ملی

دومین و آخرین تمرین تیم ملی فوتبال کشورمان پیش از دیدار با چین تایپه عصر دیروز به وقت محلی در ورزشگاه ملی شهر تایپه برگزار شد .

در این تمرین که با حضور 19 بازیکن برگزار شد ، ملی پوشان در غیاب پرویز کماسی مربی بدنساز تیم که به دلیل مشکلات شخصی به چین تایپه سفر نکرده ، ابتدا زیر نظر افشین پیروانی و ابراهیم زاده با دویدن های آرام و انجام حرکات کششی به گرم کردن بدنها پرداختند تا خود را برای مرحله اصلی تمرینات آماده کنند .

در ادامه این تمرین که بصورت سبک و به مدت یک ساعت زیر نظر مستقیم امیر قلعه نوعی برگزار شد ، بازیکنان به مرور کارهای تهاجمی ، ارسال از کناره ها ، شوت به دروازه ، حرکت درعمق را مرور کردند .

بخش پایانی تمرین ملی پوشان بازی تمرینی تیم اصلی مقابل تیم ذخیره ها بود که در تیم اصلی عنایتی، خطیبی و پژمان نوری حضور داشتند .

22 كشور آسیایی مقابل هم می ایستند

امروز علاوه بر بازی ایران و تایپه ، در تمامی گروه های شش گانه این رقابت ها تیم های آسیایی مقابل هم می ایستند تا چهره صعود كنندگان به مرحله نهایی شفافتر شود.

برنامه كامل مسابقات به شرح زیر است :

* گروه یك

هند - ژاپن

عربستان - یمن

* گروه دو

چین تایپه - ایران

كره جنوبی - سوریه

* گروه سه

پاكستان - اردن

عمان - امارات

* گروه چهار

استرالیا - بحرین

* گروه پنج

عراق - سنگاپور

فلسطین - چین

* گروه شش

بنگلادش - ازبكستان

قطر - هنگ كنگ

گزارش های تصویری از تیم ملی در جام ملتهای آسیا