تبیان، دستیار زندگی
شرکت موتورولا به عنوان سازنده تجهیزات الکترونیکی اعلام کرد که به دنبال گزینه های جدیدی به جای استفاده از کلمات عبور سنتی هستند تا رمز ورود به تلفن های همراه یا سایت های آنلاین با استفاده از تاتو و قرص الکترونیکی امن تر شوند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تاتو و قرص، جایگزین رمز عبور؟!


شرکت موتورولا به عنوان سازنده تجهیزات الکترونیکی اعلام کرد که به دنبال گزینه های جدیدی به جای استفاده از کلمات عبور سنتی هستند تا رمز ورود به تلفن های همراه یا سایت های آنلاین با استفاده از تاتو و قرص الکترونیکی امن تر شوند.

شرکت های الکترونیکی این روزها تاتوهای الکترونیکی و قرص های اعتباری و تأیید صلاحیت را به جای کلمات عبور سنتی معرفی می کنند، شرکت موتورولا این گزینه ها را فصل جدیدی در استفاده از کلمات عبور می داند که امنیت بیشتری برای کاربر فراهم می کند.

این تاتوی الکترونیکی مورد بحث یک مدار دارای انعطاف است که به پوست کاربر با استفاده از یک مهر پلاستیکی متصل می شود.

تاتو و قرص، جایگزین رمز عبور؟!

شرکت مهندسی MC10 این تاتو را در اصل با عنوان مهر زیستی طراحی کرده بود تا به گروه های پزشکی کمک کند سلامت بیمار خود را از راه دور بدون نیاز به دستگاه های بزرگ گرانقیمت بررسی کنند.

اکنون شرکت موتورولا مدعی شده است که این مدارها که دارای آنتن ها و حسگرهای داخلی هستند را می توان برای استفاده از تلفن های همراه و تبلت ها به کار گرفت.

این دستگاه ها می توانند برای تأیید هویت مالک به کار رفته و آنها را به طور اتوماتیک به حساب های کاربریشان وصل کند. این امر می تواند از سرقت های اینترنتی و دسترسی سایرین به تلفن های همراه و اپلیکیشن های شخصی روی دستگاه جلوگیری کند.

تاتو و قرص، جایگزین رمز عبور؟!

از دیگر ایده های مطرح شده در کنفرانس وال استریت جورنال که با حضور دنیس وودساید رئیس شرکت موتورولا و رجینا دوگان نایب رئیس ارشد بخش محصولات دارای فناوری پیشرفته، یک قرص قابل بلعیدن بود.

قرص دیجیتال پروتئوس اخیرا از سوی سازمان غذا و داروی آمریکا مورد تصویب قرار گرفته و در سال 2010 ، برای بررسی در اختیار قانونگذاران اروپایی قرار گرفته است. این قرص دارای یک تراشه رایانه ای است که انرژی آن با استفاده از اسید معده تأمین می شود.

شرکت های الکترونیکی این روزها تاتوهای الکترونیکی و قرص های اعتباری و تأیید صلاحیت را به جای کلمات عبور سنتی معرفی می کنند، شرکت موتورولا این گزینه ها را فصل جدیدی در استفاده از کلمات عبور می داند که امنیت بیشتری برای کاربر فراهم می کند

وقتی که این قرص بلعیده می شود، یک سیگنال 18 بیتی شبیه دستگاه ثبت ضربان قلب داخل بدن فردی که آن بلعیده ایجاد می کند، این سیگنال توسط دستگاه های همراه و سخت افزارهایی تأیید صلاحیت قابل دریافت است.

با وجود چنین قرصی می توان متوجه شد، فردی که آن را بلعیده صاحب یک دستگاه و یا حساب کاربری مشخص است یا خیر. این قرص را می توان هر 30 روز استفاده کرد و هیچ مشکلی برای کاربر ایجاد نمی کند.

وودساید اظهار داشت که موتورولا این گزینه ها را به زودی وارد بازار نمی کند، اما عملکرد این فناوری های جدید با موفقیت آزمایش شده است. وی تأکید کرد: تفکر با شهامت درباره مشکلات روزمره برای ما بسیار مهم است.

تاتو و قرص، جایگزین رمز عبور؟!

دوگان که پیشتر رئیس سازمان پروژه های تحقیقات پیشرفته دفاعی پنتاگون آمریکا بوده توضیح داد که هر سیگنالی که از قرص ساطع می شود می تواند برای هر کاربر منحصر به فرد باشد.

هر دو فناوری با عبور از دنیای کلمات عبور سنتی، فناوری جدیدی را پیش رو می گذارد که در آن کاربر خود به کلید فیزیکی حساب کاربری و یا تلفن همراه خود تبدیل می شود.

در جریان این همایش رئیس شرکت موتورولا از طرحهای این شرکت برای معرفی یک تلفن همراه جدید خبر داد. این تلفن با نام موتو X در تگزاس ساخته می شود و در فصل پاییز فروش آن آغاز خواهد شد.

بخش دانش و زندگی تبیان


منبع: مهرنیوز