تبیان، دستیار زندگی
پودر جوانه گندم، خاصیت نرم‌كنندگی و مرطوب‌كنندگی دارد و برای پوست‌های خشك مفید بوده و از بروز چین و چروك‌های ریز ناشی از خشكی پوست ممانعت می‌كند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جوانه گندم، ضد چروك پوست

جوانه گندم


پودر جوانه گندم، خاصیت نرم‌كنندگی و مرطوب‌كنندگی دارد و برای پوست‌های خشك مفید بوده و از بروز چین و چروك‌های ریز ناشی از خشكی پوست ممانعت می‌كند.


پودر جوانه گندم، سرشار از ویتامین C و E است. از همین ‌رو یك ضد‌لك قوی به شمار می‌رود و مصرف آن به صورت خوراكی یا استفاده در ماسك، از ایجاد لكه‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌كند.

همچنین پودر جوانه گندم، خاصیت نرم‌كنندگی و مرطوب‌كنندگی دارد و برای پوست‌های خشك، مفید است. از بروز چین و چروك‌های ریز ناشی از خشكی پوست ممانعت می‌كند و در واقع، یك ضدچروك قوی نیز به حساب می‌آید. به همین دلیل، امروزه از جوانه گندم و عصاره آن در تهیه انواع كرم‌ها و لوسیون‌های بهداشتی استفاده می‌شود.

ماسك جوانه گندم با زرده تخم مرغ

برای لطافت پوست، یك قاشق غذاخوری جوانه آسیاب شده گندم را با یك عدد زرده تخم مرغ به خوبی مخلوط كنید، تا حالتی خمیرشكل به دست آید. این ماسك را نیم ساعت روی پوست قرار دهید.

در این مدت، نباید به هیچ عنوان عضلات صورت را تكان دهید. سپس صورت را پاك كرده و با آب ولرم بشویید. ماسك جوانه گندم علاوه بر لایه‌برداری پوست، ماسك شاداب كننده پوست است. جوانه گندم را در ظرفی ریخته، آن را آسیاب و كاملا خرد كنید.

مقداری شیر را به آرامی اضافه كنید تا قوام خمیری شكلی پیدا كند. پوست را بشویید و پس از بخور دادن پوست، ماسك آماده شده را با حركات دورانی و از پایین به بالا روی پوست بمالید و با حركات چرخشی و دورانی ماساژ دهید و پس از 10 دقیقه صورت را با آب بشویید.

ماسك جوانه گندم با گل همیشه بهار و آووكادو

برای سفت كردن پوست و رفع چروك آن، از جوانه گندم همراه گل همیشه بهار و آووكادو استفاده كنید. یك قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری عرق گل همیشه بهار مخلوط كنید تا خمیری یكدست به دست آید، سپس عسل را به آن اضافه كنید و به مدت نیم ساعت روی پوست تمیز قرار دهید و سپس با آب ملایم بشویید.

مصرف پودر جوانه گندم به صورت خوراكی یا استفاده در ماسك، از ایجاد لكه‌های ناشی از آفتاب جلوگیری می‌كند.

ابتدا چهار قاشق غذاخوری جوانه گندم تازه را كاملاً له كنید، نصف میوه آووكادو را نیز رنده كرده و با جوانه گندم مخلوط و سپس سه قاشق غذاخوری آرد و یك عدد سفیده تخم مرغ را نیز اضافه كرده و با شیر مخلوط كنید. مایع به دست آمده را روی پوست كاملا تمیز قرار دهید و بعد از 20 دقیقه آن را با آب ولرم بشویید.

ماسك جوانه گندم و ماست

برای شفافیت و طراوت پوست، ماسك جوانه گندم و ماست نیز موثر است. یك قاشق پودر جوانه گندم را با مقداری ماست تازه (اگر پوست چرب دارید، از ماست كم چرب استفاده كنید) مخلوط كرده و روی صورت بمالید. بعد از 20 دقیقه، پوست را با آب ولرم پاك كنید.

راه درمان لك‌های روشن صورت

با ماسك جوانه گندم، لك‌های روشن صورت را نیز می‌توان درمان كرد. برای تهیه این ماسك، كافی است دو قاشق جوانه گندم را با مخلوط كن آسیاب كنید و سپس آن را با دو قاشق غذاخوری عسل تركیب كرده و خمیری تهیه كنید.

این خمیر را روی صورت بكشید و اجازه دهید كه به مدت 20 تا 30 دقیقه روی پوست بماند، سپس این ماسك را از صورت خود برداشته و آن را بشویید.


باشگاه كاربران تبیان - برگرفته از تبلاگ: جوانه

مطالب مرتبط:

به دنبال سلامتی (ویژه نامه)

فواید شگفت‌انگیز كاهو برای پوست

ماسکی برای پوست‌های جوش‌دار

آشنایی با مرطوب‌ كننده‌های طبیعی

ماسك زیبایی صورت

هر پوستی که دارید، بخوانید!

نام پوست شما چیست؟

علائم پیری را از خود دور کنید

پوست خود را تحویل بگیرید!

سلامت پوست با مصرف میوه

چگونگی مراقبت از پوست در خواب!