تبیان، دستیار زندگی
جنجال سازی در فوتبال خوش اخلاق و بد اخلاق نمی شناسد
عکس نویسنده
عکس نویسنده
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

جنجال سازی برای خوش اخلاق های فوتبال


فوتبال به عنوان یک رشته پر حاشیه همه اطرافیانش را در این ماجرا غرق می کند.


اگر هوشیار نباشید در این اتفاق آدم جنجالی و غیر جنجالی پایشان به وسط معرکه کشیده می شود. به عنوان مثال مجید جلالی سرمربی تراکتور سازی شد. او اعلام کرده بود که دوست دارد تا در کنارش چراغپور و هاشمیان فعالیت کنند. درج این خبر واکنش سریع هاشمیان را در پی داشت. پس از آن نوبت به جلالی رسید تا پاسخگو باشید. خوشبختانه همه این فعل و انفعالات به شکل محترمانه بود. در نظر بگیرد اگر به جز خوش اخلاق های فوتبال بعضی جنجالی های فوتبال پایشان وسط بود. در آن موقع ما هفته شاهد کش و قوس بودیم.

هاشمیان

اما حادثه فوق درس خوبی به اهالی فوتبال داد. در این ماجرا نقاط تاریک هم بود. اول این که چگونه یک درخواست سربسته جلالی به رسانه ها درز پیدا می کند. دوم این که جلالی چگونه بدون صحبت با هاشمیان او را انتخاب می کند. ضمن این که هاشمیان با گفتن من فقط سرمربی می شوم نشان داد که قرار است مهره سوزی در فوتبالمان ادامه یابد. وحید با وجود اظهار نظر مودبانه باید باور کند برای شکل گیری شخصیت مربیگری کار کردن در کنار دو مربی علمی فوتبالمان یک کلاس درس بزرگ است. درسی که بعید می دانیم هاشمیان در هیچ کلاسی آن را بیاموزد. اگرچه وحید با مربیان بزرگی کار کرده اما چم و خم مربیگری در خود نکاتی نهفته دارد که برای آگاهی از آن باید مدتی در کسوت کمک مربی کار کرد تا آبدیده شد.

دو سه خبری که در ادامه می آید پدیده تازه ای در فوتبالمان بود که اگر از آن درس لازم گرفته شود ما را به آینده امیدوار می کند و اگر نه باید نگران آتیه باشیم.

جلالی و کمک هایش

مجید جلالی پس از امضای قرارداد رسمی با باشگاه تراکتورسازی تبریز، از جلال چراہور و وحید هاشمیان به عنوان دستیاران احتمالی خود در این تیم یاد کرد.در نشست هیات مدیره باشگاه تراکتورسازی تبریز که امروز سه‌شنبه برگزار شد، مجید جلالی سرمربی جدید تیم فوتبال این باشکاه بعد از گفتگوهایی که مستقیما با اعضای هیات مدیره داشت، قرارداد خود را امضاء کرد.

هاشمیان

طبق صحبت‌های انجام شده بین طرفین، لیست بازیکنان درخواستی مجید جلالی به باشگاه ارائه شده است و این مربی از روز شنبه آینده در تبریز حضور خواهد یافت تا تمرینات تیم را از روز یکشنبه به صورت رسمی آغاز کند.در این نشست وی از جلال چراہور به عنوان دستیار اول خود یاد کرد که مورد تایید قرار گرفت. وی همچنین مذاکراتی را با وحید هاشمیان برای حضور در کادر فنی تراکتورسازی به عنوان دستیار دوم داشته است که هنوز قطعی نشده است. مربی دروازه‌بانان و بدنساز نیز به زودی انتخاب خواهد شد.

وحید هاشمیان :سرمربی می‌شوم نه دستیار

سرمربی پیشین تیم فوتبال هالستنبک رلینگن آلمان هرگونه مذاکره در خصوص حضور روی نیمکت تیم فوتبال تراکتورسازی تبریز به عنوان دستیار دوم مجید جلالی را تکذیب کرد. وحید هاشمیان در خصوص انتشار خبری مبنی بر حضورش روی نیمکت تراکتورسازی به‌عنوان دستیار دوم مجید جلالی اظهار داشت: آقای جلالی استاد و دوست من است و من همواره برای ایشان احترام بسیاری قائل هستم. باشگاه تراکتورسازی نیز باشگاهی بزرگ با هوادارانی پرشور است، اما باید بگویم، هیچگونه مذاکره‌ای در این خصوص صورت نگرفته است.

به هانوفر آمده‌ام تا در کلاسی 6 روزه که درخصوص بدنسازی مدرن زیر نظر استادان بزرگی برگزار می‌شود، شرکت کنم

وی که با سایت اختصاصی خود(مجله اینترنتی جهان و ورزش) گفتگو می‌کرد، ادامه داد: تا یک سال آینده برنامه‌ای برای حضور در ایران و مربیگری در لیگ کشور ندارم و اگر قرار باشد در ایران فعالیت مربیگری داشته باشم، حتما به‌ عنوان سرمربی روی نیمکت یکی از تیم‌های لیگ برتری خواهم نشست.سرمربی پیشین تیم فوتبال هالستنبک رلینگن آلمان در خصوص این خبر اظهار داشت: به هانوفر آمده‌ام تا در کلاسی 6 روزه که درخصوص بدنسازی مدرن زیر نظر استادان بزرگی برگزار می‌شود، شرکت کنم. فعلا درگیر این کلاس‌های فشرده هستم و می‌خواهم در این زمینه نیز دانش‌آموزی کافی و لازم داشته باشم.هاشمیان همچنین گفت: این کلاس، کلاسی پیشرفته در خصوص بدنسازی، جدیدترین موارد در مورد علم تغذیه، سنجش مدرن میزان آمادگی جسمانی بازیکنان و چندین موضوع دیگر است که تا روز شنبه ادامه خواهد داشت.

جلالی: نباید رسانه ای می شد

سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی تبریز ضمن تمجید ازهواداران این تیم آنها را یكی ازعوامل موفقیت تراكتورسازی دانست ودرباره صحبت های وحید هاشمیان مبنی بر اینكه در ایران فقط به عنوان سرمربی حضور پیدا می كند، گفت: بحث حضور وی به عنوان كمك در كنار من نباید رسانه ای می شد.مجید جلالی افزود: خوشبختانه در تراكتورسازی فضای بسیار خوبی برای كار وجود دارد و هواداران این تیم به خوبی می توانند به ما برای رسیدن به موفقیت كمك كنند. وی ادامه داد: تراكتورسازی پتانسیل های بسیار خوبی دارد كه می تواند با استفاده از آنها تبدیل به ویترین فوتبال ایران شود.

هاشمیان

سرمربی تیم فوتبال تراكتورسازی تبریز در خصوص اینكه آیا قول قهرمانی به مسئولان این باشگاه داده است، گفت: تنها قولی كه داده ام این است كه بتوانیم با تلاش خود بهترین ها را بدست آوریم. وی در رابطه با حضور جلال چراغہور در كادرفنی تراكتورسازی، تصریح كرد: این خبر صحت دارد و او من را در این تیم همراهی خواهد كرد.

وی درمورد خبر سایت رسمی باشگاه تراكتورسازی مبنی براینكه او خواهان حضوروحید هاشمیان دركادرفنی شده است، اظهار داشت: بحث حضور هاشمیان به هیچ عنوان نباید رسانه ای می شد و من در این رابطه تنها با باشگاه صحبت كرده بودم حتی هاشمیان نیز از این مساله بی اطلاع بود.

بهمن اسدی

بخش ورزشی تبیان