تبیان، دستیار زندگی
محمود احمدی نژاد که تا پیش از آغاز بررسی صلاحیت ها، دور چهارم سفرهای استانی اش را بعد از یک وقفه طولانی آغاز کرده و صدای منتقدان را در آورده بود که از این سفرها استفاده تبلیغاتی به نفع مشایی می کند، در مقطعی 4 سفر خود را لغو کرد و حالا باید دید آیا سفرهای
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

چرا احمدی‌نژاد به سفر استانی نمی‌رود؟


محمود احمدی نژاد که تا پیش از آغاز بررسی صلاحیت ها، دور چهارم سفرهای استانی اش را بعد از یک وقفه طولانی آغاز کرده و صدای منتقدان را در آورده بود که از این سفرها استفاده تبلیغاتی به نفع مشایی می کند، در مقطعی 4 سفر خود را لغو کرد و حالا باید دید آیا سفرهای استانی اش را ادامه می دهد یا خیر؟

احمدی نژاد

بوشهر آخرین نمونه از مقصدهای سفر احمدی نژاد بود که در دو هفته اخیر لغو شد. پیش از بوشهر، استان های لرستان و مازندران، مقصد سفرهای احمدی نژاد بود که هر یک به دلیلی لغو شد. سفر به تایلند را هم باید به همین مجموعه اضافه کرد که در فاصله زمانی بررسی صلاحیت نامزدهای انتخابات ریاست جمهوری یازدهم لغو شد. جایی که شائبه حضور احمدی نژاد در تهران و انتظارش برای تایید صلاحیت اسفندیار رحیم مشایی را تقویت می کرد.

روایتی که سایت ریاست جمهوری و مقمات دولتی از لغو این سفرها ارائه کردند اما با روایتی غیررسمی از لغو این سفرها متفاوت تر است.

قرار بود با سفر رئیس جمهور به بوشهر از برخی از طرح‌ها در استان بهره برداری شود ولی اعلام شد که این سفر لغو شده و رحیمی معاون اول رئیس جمهور به جای احمدی‌نژاد به بوشهر سفر می‌کند.

استاندار بوشهر ظهر دوشنبه در جمع خبرنگاران با اشاره به سفر رحیمی معاون اول رئیس جمهور به استان بوشهر، اظهار داشت: در این سفر وزیر راه و شهرسازی و همچنین وزیر بهداشت درمان و آموزش پزشکی نیز معاون اول رئیس‌جمهور را همراهی می‌کنند.

این در حالی است که در سفر به لرستان که یک بار لغو شد و بار دیگر به صورت ناگهانی انجام شد برخی طرح های استانی دوباره افتتاح شدند.

این چنین بود که در همان ایام شائبه حضور احمدی نژاد در تهران برای پیگیری صلاحیت اسفندیار مشایی قوت گرفت. بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان هم محمود احمدی نژاد که قرار بود دو هفته پیش با وزرای خود در قالب سفر چهارم هیئت دولت به لرستان سفر کند تنها با دو وزیر خود برای افتتاح چند پروژه عمرانی به لرستان سفر کرد. پروژه هایی که برخی از آنها پیش از این افتتاح یا کلنگ زنی شده بود

24 اردیهشت ماه  اعلام شد که محمود احمدی نژاد و اعضای هیات دولت سفر خود را به لرستان لغو کرده اند و دلیل لغو سفر بدی آب و هوا اعلام شد. اما در آن سو  مدیرکل هواشناسی لرستان در مورد آلودگی هوا در لرستان به فارس گفت: میزان گرد و غبار در لرستان کاهش چشم‎گیری دارد و علاوه بر پائین بودن غلظت گرد و غبار از بعد ازظهر بارش پراکنده باران در مناطق شمالی و شرقی لرستان آغاز می‎شود.

سایت صراط نیوز هم با ارائه جدول هواشناسی استان لرستان در یک هفته، نشان داد که آب و هوای استان لرستان به آن بدی نبوده که بتواند سفر هیات دولت را لغو کند.

احمدی نژاد

این چنین بود که در همان ایام شائبه حضور احمدی نژاد در تهران برای پیگیری صلاحیت اسفندیار مشایی قوت گرفت. بعد از اعلام نتایج بررسی صلاحیت ها از سوی شورای نگهبان هم محمود احمدی نژاد که قرار بود دو هفته پیش با وزرای خود در قالب سفر چهارم هیئت دولت به لرستان سفر کند تنها با دو وزیر خود برای افتتاح چند پروژه عمرانی به لرستان سفر کرد. پروژه هایی که برخی از آنها پیش از این افتتاح یا کلنگ زنی شده بود.

چند روز معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد سفر رئیس جمهور به تایلند لغو شده است. اما دلیل لغو سفر وی به تایلند این بار بدی آب و هوا اعلام نشد. معاون ارتباطات و اطلاع رسانی دفتر رئیس جمهور اعلام کرد که به دلیل حجم کاری برنامه‌های رییس‌جمهور در تهران، امکان سفر و حضور وی در اجلاس جهانی آب در تایلند فراهم نشد.

30 اردیبهشت ماه تنها در یک روز مانده به پایان بررسی صلاحیت ها هم احمدی نژاد که قرار بود برای بهره برداری از طرح سد و نیروگاه سیاه بیشه به استان مازندران سفر کند سفرش را لغو کرد. حالا باید هیات دولت که اردیبهشت ماه سال جاری بعد از یک وقفه طولانی در انجام سفرهای استانی، بار دیگر این سفرها را از سر گرفت و صدای منتقدان را درآورده بود که از این سفرها استفاده تبلیغاتی به نفع مشایی می کند، بعد از ردصلاحیت مشایی به به بقیه استان ها سر می زند یا خیر؟

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان