تبیان، دستیار زندگی
معاون فنی شرکت سهامی بیمه ایران گفت: تمامی زائران داخلی و خارجی شرکت کننده در بیست و چهارمین سالگرد مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نزد بیمه ایران بیمه شدند.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

محدودیت‌های ترافیکی ویژه مراسم ارتحال امام


معاون فنی شرکت سهامی بیمه ایران گفت: تمامی زائران داخلی و خارجی شرکت کننده در بیست و چهارمین سالگرد مراسم ارتحال حضرت امام خمینی(ره) نزد بیمه ایران بیمه شدند.

محدودیت ترافیکی،ترافیک،جاده

به گزارش جهان به نقل از ایسنا، سیاوش سعیدیان راد با اشاره به قرارداد منعقده این شرکت به عنوان راهبر کنسرسیوم شرکت های بیمه‌ای با ستاد مرکزی بزرگداشت حضرت امام خمینی (ره)، افزود: براساس این قرارداد تمامی زائران تحت پوشش خدمات بیمه حوادث، عمر، مسوولیت و هزینه‌های پزشکی ناشی از حادثه و هزینه‌های درمانی که منجر به بستری در بیمارستان می‌شود، خواهند بود و خسارتهای آنان در این ارتباط توسط بیمه ایران جبران خواهد شد.

وی با بیان اینکه این قرارداد از روز جمعه دهم خردادماه دارای اعتبار است، ادامه داد: ‌طبق قرارداد منعقده تمامی زائران ارگان‌ها،‌ نهادهای رسمی و غیررسمی‌، هیات‌های مذهبی و مردمی که به صورت کاروان و با تایید ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم ارتحال در این رویداد مذهبی شرکت دارند، از این تاریخ تحت پوشش خدمات بیمه‌ای این کنسرسیوم بیمه‌ای خواهند بود.

معاون فنی بیمه ایران درخصوص تاریخ انقضای این بیمه نامه نیز تصریح کرد:‌ این بیمه نامه تا بیستم خردادماه زمان نهایی مراجعت زائران به مبادی اولیه اعتبار دارد و بیمه‌گر در این مدت مکلف به پرداخت خسارتهای احتمالی است که از سوی ستاد مرکزی به این شرکت اعلام خواهد شد.

سعیدیان درباره زائران و میهمانان خارجی شرکت کننده در این مراسم باشکوه نیز عنوان کرد:‌ طبق اعلام ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم ارتحال در این مراسم 263 میهمان خارجی از کشورهای چین، بنگلادش ، کویت،‌ تایلند، تاجیکستان، ارمنستان، آفریقای جنوبی، سنگال، تونس،‌ ترکیه،‌ ایتالیا، هلند،‌ آذربایجان،‌ انگلیس، کرواسی، یونان،‌ آلمان،‌ پاکستان و هندوستان شرکت خواهند داشت که این زائران نیز از لحظه ورود به کشورمان تا بیستم خردادماه، همانند زائران داخلی تحت پوشش خدمات بیمه‌ای حوادث، عمر، مسوولیت و درمان این شرکت هستند.

معاون فنی بیمه ایران درباره پوشش‌های بیمه‌ای آن دسته از زائرانی که به صورت پیاده یا با دوچرخه در قالب کاروان به سمت حرم مطهر حرکت می کنند نیز گفت: خوشبختانه ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام به عنوان بیمه گذار و کنسرسیوم شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان بیمه‌گر برای این افراد نیز پیش بینی‌های لازم را کرده و این عزیزان نیز در طول این مدت مشمول خدمات این بیمه نامه خواهند بود.

معاون فنی بیمه ایران درباره پوشش‌های بیمه‌ای آن دسته از زائرانی که به صورت پیاده یا با دوچرخه در قالب کاروان به سمت حرم مطهر حرکت می کنند نیز گفت: خوشبختانه ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم ارتحال حضرت امام به عنوان بیمه گذار و کنسرسیوم شرکت‌های بیمه‌ای به عنوان بیمه‌گر برای این افراد نیز پیش بینی‌های لازم را کرده و این عزیزان نیز در طول این مدت مشمول خدمات این بیمه نامه خواهند بود

وی درهمین ارتباط اضافه کرد: از آنجا که این دسته از زائران حرکت خود را زودتر از سایران به سمت حرم مطهر آغاز می‌کنند، این بیمه نامه برای آنان با تایید ستاد مرکزی بزرگداشت مراسم حضرت امام(ره) از زمان حرکت شان به مقصد حرم مطهر اعتبار دارد.

سعیدیان در خاتمه افزود:‌ همچنین این شرکت با استقرار تعدادی از واحدهای خسارت سیار خود در اطراف حرم مطهر طی روزهای سیزدهم تا پانزدهم خردادماه آماده ارائه خدمات بیمه‌ای به زائران خواهند بود.

فرمانده پلیس‌راه کشور محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های تردد در مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (ره) را اعلام کرد.

سردار محمدرضا مهماندار گفت: به منظور افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور، در مدت یاد شده محدودیت‌های ویژه‌ای برای تردد در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به اینکه پیش‌بینی می‌شود شمار زائران مراسم ارتحال حضرت امام (ره) در سال جاری نسبت به سال گذشته حدود 20 درصد افزایش داشته باشد، گفت: برابر اعلام قبلی پلیس‌راه، خودروهای جمعی زائران را در این مراسم اسکورت خواهد کرد. از سوی دیگر تمام کاروان‌هایی که برای مراسم می‌آیند، باید از خودروهای عمومی مجوزدار استفاده کرده و برگه معاینه فنی داشته باشند.

سالگرد ارتحال امام (ره)

فرمانده پلیس راه کشور به محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های ترافیکی مراسم اشاره کرد و گفت: بر این اساس تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12 روز دوشنبه (13 خرداد ماه) تا ساعت 24 روز جمعه (17 خرداد ماه) در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، قزوین - رشت، تهران، سمنان، مشهد، ساوه - همدان و بالعکس ممنوع است.

سردار مهماندار به محدودیت‌های تردد در محور چالوس اشاره کرد و با بیان اینکه تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 17 تا 24 روزهای چهارشنبه و پنجشنبه (15 و 16 خرداد ماه) از میدان امیرکبیر تا دهانه شمالی تونل کندوان به منظور تخلیه بار ترافیکی ممنوع است، افزود: در عین حال تردد انواع وسایط نقلیه از ساعت 12 تا 24 روز جمعه (17 خرداد ماه) از کرج به سمت مرزن‌آباد ممنوع بوده و از ساعت 15 تا 24 همین روز تردد خودروها از مرزن‌آباد به سمت کرج به صورت یک‌طرفه انجام می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه تردد کلیه کامیون‌ها به جز کامیون‌های حامل مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 13 روز دوشنبه (13 خرداد ماه) تا ساعت 6 صبح روز چهارشنبه (15 خرداد ماه) و همچنین از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه تا جمعه (15 تا 17 خرداد ماه) در محور هراز ممنوع است، گفت: در عین حال تردد کلیه وسایط نقلیه از ساعت 13 تا 24 روز جمعه (17 خرداد ماه) از رودهن به سمت آمل ممنوع بوده و از ساعت 15 تا 22 تردد خودروها از آب‌اسک به رودهن به صورت یک طرفه است.

فرمانده پلیس راه کشور به محدودیت‌های تردد در محور فیروزکوه اشاره کرد و گفت: تردد کلیه تریلرها به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 13 روز دوشنبه (13 خرداد ماه) تا ساعت 6 روز چهارشنبه (15 خرداد ماه) و از ساعت 6 تا 24 روزهای چهارشنبه و جمعه یعنی (15 تا 17 خرداد ماه) از تهران به قائمشهر و بالعکس ممنوع است.

سردار مهماندار همچنین گفت: بر این اساس تردد کلیه وسایط نقلیه سنگین باربری اعم از تریلی، کامیون و کامیونت به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 8 صبح دوشنبه (13 خرداد ماه) تا ساعت 24 روز چهارشنبه (15 خرداد ماه) و همچنین از ساعت 14 تا 24 روز جمعه (17 خرداد ماه) در محورهای قدیم، قم - تهران - سلفچگان و کاشان - قم و بالعکس ممنوع است و رانندگان این دسته از وسایط نقلیه باید از محور سلفچگان - ساوه استفاده کنند.

بر این اساس تردد موتورسیکلت‌ها از ساعت 12 روز دوشنبه (13 خرداد ماه) تا ساعت 24 روز جمعه (17 خرداد ماه) در محورهای هراز، فیروزکوه، کرج - چالوس، قزوین - رشت، تهران، سمنان، مشهد، ساوه - همدان و بالعکس ممنوع است

فرمانده پلیس راه کشور با تاکید بر اینکه کلیه وسایط نقلیه سنگین باربری به جز حاملین مواد سوختی و فاسدشدنی از ساعت 8 روز دوشنبه (13 خرداد ماه) تا ساعت 24 روز چهارشنبه (15 خرداد ماه) و همچنین از ساعت 14 تا 24 روز جمعه (17 خرداد ماه) از استان‌های جنوبی شامل هرمزگان، سیستان و بلوچستان، کرمان و یزد به طرف قم در حرکت هستند، باید از مسیر سه‌راهی نطنز - مورچه خورت - دلیجان - سلفچگان - ساوه - تهران و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده کنند، افزود: در عین حال حد فاصل پل حسن‌آباد تا حرم مطهر یعنی باند جنوب به شمال از ساعت 24 روز دوشنبه (13 خرداد ماه) تا ساعت 16 روز سه‌شنبه (14 خرداد ماه) مسدود بوده و رانندگان وسایط نقلیه‌ای که قصد سفر به فرودگاه‌ بین‌المللی امام خمینی (ره) و یا تهران را دارند، می‌توانند از محور آزادراه تهران - ساوه و یا محور قدیم تهران - ساوه و نیز محور قدیم تهران - قم و بالعکس به عنوان مسیر جایگزین استفاده نمایند.

وی با اشاره به اینکه شماره تلفن 88255555 مرکز اطلاعات و کنترل ترافیک پلیس راهور ناجا به طور شبانه‌روز آماده پاسخگویی در خصوص آخرین وضعیت راه‌ها و امداد‌رسانی به هموطنان است، از تمامی رانندگان خواست با رعایت محدودیت‌ها و ممنوعیت‌های اعلام شده، پلیس را در برگزاری هر چه بهتر مراسم ارتحال حضرت امام خمینی (ره) یاری کنند.

مراسم بیست و چهارمین سالگرد ارتحال حضرت امام خمینی (سلام الله علیه) بنیانگذار کبیر انقلاب اسلامی از ساعت 9 روز سه‌شنبه، چهارده خردادماه در مرقد مطهر ایشان آغاز می‌شود.

بخش اجتماعی تبیان

منابع : تابناک /جهان