تبیان، دستیار زندگی
وب امروز به اقیانوسی بزرگ تبدیل شده است که کاربران در آن شنا، زندگی و یا غرق می‌شوند! اما سوال این است که کاربران در این اقیانوس بیشتر زمان خود را صرف چه سایت‌هایی می‌کنند؟
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

بیشترین زمان کاربران صرف چه سایت‌هایی می‌شود؟


وب امروز به اقیانوسی بزرگ تبدیل شده است که کاربران در آن شنا، زندگی و یا غرق می‌شوند! اما سوال این است که کاربران در این اقیانوس بیشتر زمان خود را صرف چه سایت‌هایی می‌کنند؟

کاربران

این سوال بسیاری از کسانی است که در این حوزه کسب و کار دارند. مطالعه اخیر Experian نشان می دهد افراد بیشتر زمان خود را صرف وب گردی در بسترهای نرم‌افزاری رسانه‌های اجتماعی می‌کنند. سایت‌های تفریح و سرگرمی 9 درصد، خرید 5 درصد و همچنین کسب و کار و چک کردن ایمیل‌ها هریک با 3 درصد در مکان‌های پایین تر قرار می گیرند.  شکل زیر آمار دقیق‌تری در این باره به شما می‌دهد.

این تحقیق عادات وب‌گردی کاربران اینترنت در انگلستان، ایالات متحده و استرالیا را مورد بررسی قرار می دهد. با تحلیل مجموع زمان وب گردی اینترنتی از سال 2012 و براساس یک ساعت‌، این مطالعه دریافت که پاسخ دهندگان 27 درصد از هرساعت خود را به شبکه‌های اجتماعی اختصاص می دهند. ایالات متحده آمریکا با 16 دقیقه از هر ساعت پیشرو در این امر بود و پس از آن کاربران استرالیا با 14 دقیقه و انگلستان با 13 دقیقه در رتبه های پایین تر قرار داشتند. با وجود این زمان اختصاص داده شده به سایت‌های اجتماعی به طور کلی در مقایسه با سال 2012 به میزان کمی کاهش یافته است.

ایالات متحده آمریکا با 16 دقیقه از هر ساعت پیشرو در این امر بود و پس از آن کاربران استرالیا با 14 دقیقه و انگلستان با 13 دقیقه در رتبه های پایین تر قرار داشتند. با وجود این زمان اختصاص داده شده به سایت‌های اجتماعی به طور کلی در مقایسه با سال 2012 به میزان کمی کاهش یافته است

ایمیل یا رسانه‌های اجتماعی در همراه؟

اما این ارقام بسته به اینکه پاسخگویان از چه نوع دستگاهی استفاده می کنند، متفاوت می‌باشد. هنگامی که پاسخگویان از طریق تلفن همراه به اینترنت متصل می شوند بیشتر زمان خود را صرف چک کردن ایمیل ها می کنند. بازهم مردم ایالات متحده آمریکا، در سه ماهه اول سال 2013 حدود 23 درصد از هرساعت خود را مشغول چک کردن ایمیل ها با استفاده از دستگاه های تلفن همراه بودند و سپس  با مرور شبکه های اجتماعی و بازدید از سایت های سرگرمی، خرید و آژانس‌های مسافرتی ادامه می‌یافت. هنوز هنگامی که افراد از کامپیوترهای رومیزی استفاده می کنند، به احتمال زیاد بیش از یک چهارم وقت خودشان را صرف مرور و مشاهده سایت های اجتماعی می کنند.

امار کاربران

همیشه آنلاین هستم!

بیل تانسر مدیر کل بخش تحقیقات جهانی، در این باره می‌گوید: با قدرتمندترشدن گوشی‌های هوشمند و تبلت‌ها، داده‌های ما به وضوح نشان می‌دهد که تفاوت‌های موجود بین استفاده از تلفن‌همراه و کامپیوترهای رومیزی سنتی، ذهنیت “همیشه آنلاین بودن”‌ مصرف کننده را بیشتر مقدور می‌سازد. فعالان لازم است که این تفاوت‌ها را – همانند شناخت حوزه مشتریان – درک کنند تا اطمینان یابند که رقابت‌ها می‌تواند درجهت تعامل موثرتر و بهتر، طراحی شوند.”‌

بخش ارتباطات تبیان


منبع: رسانه های اجتماعی