تبیان، دستیار زندگی
قدر مسئله: اگر جنب در ماه رمضان غسل را فراموش كند و بعد از یك روز یادش بیاید، باید روزه آن روز را قضا نماید، و اگر بعد از چند روز یادش بیاید، باید روزه هر چند روزى را كه یقین دارد جنب بوده قضا نماید، مثلاً اگر نمى‌داند سه ...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

ادب اختصاصی شب قدر


مسئله:

اگر جنب در ماه رمضان غسل را فراموش كند و بعد از یك روز یادش بیاید، باید روزه آن روز را قضا نماید، و اگر بعد از چند روز یادش بیاید، باید روزه هر چند روزى را كه یقین دارد جنب بوده قضا نماید، مثلاً اگر نمى‌داند سه روز جنب بوده یا چهار روز، باید روزه سه روز را قضا كند.


ادب اختصاصی(شب قدر):

پیامبر خدا صلی الله علیه و آله فرمود: موسی(ع) عرض كرد: خدایا نزدیكی به تو را می‌خواهم. فرمود: نزدیكی به من برای كسی است كه شب قدر را بیدار می‌ماند. عرض كرد: خدایا رحمت تو را می‌خواهم. فرمود: رحمت من برای كسی است كه در شب قدر بر بینوایان ترحم كند. عرض كرد: خدیا عبور از صراط را می‌خواهم. فرمود: آن برای كسی است كه در شب قدر صدقه‌ای بدهد. عرض كرد: خدایا درختان و میوه‌های بهشتی می‌خواهم. فرمود: آن برای كسی است كه در شب قدر تسبیح گوید. عرض كرد خدایا رهایی از آتش را می‌خواهم. فرمود: آن برای كسی است كه در شب قدر آمرزش بخواهد و استغفار كند. عرض كرد: خدایا خرسندی تو را می‌خواهم فرمود: خرسندی من برای كسی است كه در شب قدر دو ركعت نماز بگزارد.

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.