تبیان، دستیار زندگی
یم) در این روز مراسم تکریم از خادمان قرآن کریم در محل نمایشگاه قرآن کریم با حضور رییس جمهور محترم برگزار گردید. دکتر احمدی‌نژاد در مراسم تكریم از ??? خادم و فعال قرآنی كشورهای مختلف جهان، در چهاردهمین نمایشگاه بین‌الم...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

مصاحبه اختصاصی تبیان با رییس جمهور(گزارش روز چهاردهم نمایشگاه قرآن کریم)


در این روز مراسم تکریم از خادمان قرآن کریم در محل نمایشگاه قرآن کریم با حضور رییس جمهور محترم برگزار گردید.

دکتر احمدی‌نژاد در مراسم تكریم از ??? خادم و فعال قرآنی كشورهای مختلف جهان، در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم، كه با حضور حجت‌الاسلام و المسلمین محمدی گلپایگانی، رئیس دفتر مقام معظم رهبری و محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی برگزار شده بود، با تبریك میلاد امام حسن مجتبی (ع) و تجلیل از تمامی دست‌اندركاران ترویج قرآن در زمینه‌های گوناگون گفت : ما جز قرآن و عترت چیزی نداریم و راهی برای خروج از ظلمت و گمراهی نمی‌شناسیم كه بهترین و تنهاترین راه پیروی از راه و میسر قرآن است و ورود به این مسیر، نیازمند امام و انسان كامل است، و همه باید برای ترویج و گسترش این فرهنگ عظیم قرآنی كوشا و همراه باشند.

وی برگزاری نمایشگاه قرآن كریم را گامی ارزشمند در راه ترویج فهم ادبیات، زندگی، قوانین و معارف قرآن عنوان كرد.

وی در ادامه افزود: از خداوند منان سپاسگزاریم كه ملت ما را موحد، عاشق ولایت و قرآن قرارداده است.

احمدی نژاد خاطرنشان كرد: بهترین كاری كه دردولت‌های قبل در عرصه قرآن صورت گرفته است برگزاری نمایشگاه قرآن بوده است.

وی خاطر نشان كرد: گرچه ما هنوز در خصوص فهم قرآن، در ابتدای راه قرار داریم، اما كارهای بسیار ارزشمندی در كشور صورت گرفته كه قابل تقدیراست.

احمدی‌نژاد افزود: امام عینیت قرآن است و قرآن و عترت دو روی یك سكه هستند كه خداوند امام را به عنوان انسان كامل و مفسر قرآن قرار داد و فرستاد تا دستگیر انسان‌ها باشد.

وی در پایان با بیان این مطلب كه من دست فعالان قرآنی را می‌بوسم خاطرنشان كرد: سخن گفتن از قرآن، نیازمند آن است كه انسان اهل قرآن باشد و در این راستا امیدواریم با توجه هرچه بیشتر به مقام امام عصر و ولایت توفیق فهم قرآن و رسیدن به جامعه قرآنی را به دست بیاوریم.

پس از سخنان رییس جمهور آقای محمدحسین صفار هرندی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی به سخنرانی پرداختند و گفتند : موفقیت برنامه‌های كشور در زمینه‌های مختلف، تنها در گرو توجه به آموزه‌های قرآنی است.

صفار هرندی تصریح كرد: ما نیازمند قرآن هستیم و انقلابی كه با نام قرآن مستقر شد و نظامی را ایجاد كرد كه آن نظام مانیفست خود را آموزه‌های قرآن قرار داده است، لاجرم در میانه‌های راه بیشتر نیازمند قرآن خواهد بود.

وی افزود: ما اعتراف می كنیم كه تكریم و تعظیم قرآن در كشور ما همانند تكریم كشورهای دیگر نیست؛ ولی درصدد بهره بردن بهتر از آموزه‌های قرآنی هستیم

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی تاكید كرد: بسیاری از كشورها بخشی از قرآن را پیش روی خود قرار داده‌اند و با تاسی به آن بخش زندگی خود را تنظیم می‌كنند؛ اما از بخش‌های دیگر قرآن غافل هستند و از این بخش‌ها تصویری به جای گذاشته‌اند كه انسان وقتی به آن جامعه نگاه می‌كند قضاوتش این است كه آن جامعه قرآنی نیست.

وی با اشاره به جذب و روی آوری جوانان ایران به قرآن در سال‌های اخیر خاطر نشان كرد: قرائت زیبا، فهم قرآن، هنرهای جانبی قرآن از جمله بخش‌هایی است كه امروز جوانان به آنها روی آورده‌اند و در این میان نكته حائز اهمیت این است كه در سطح اداره كشور نیز بر اساس قرآن عمل می‌شود و امروز قرآن كتابی گشوده در مقابل زمامداران برای اداره كشور است .

در این مراسم، كریم دولتی، نماینده هیت داوران سیزدهمین دوره قرانی، پیش از سخنرانی رئیس جمهور به قرائت بیانیه هیئت داوران پرداخت و طی مراسمی با اهدای لوح تقدیر و تندیس نمایشگاه قرآن كریم از ? ??? تن از خادمان و فعالان قرآنی ایران و كشورهای مختلف جهان در سه رشته ترویج مفاهیم، تفسیر، چاپ و فعالیت‌های نرم افزاری قرآن كریم به شرح زیر تقدیر شد:

آیت‌الله علی مشكینی، آیت‌الله محمد واعظ‌‌زاده خراسانی، سید هادی محدث، سید محسن میرباقری، حجت‌الاسلام والمسلمین محمد باقر سعیدی روشن، مجید معارف، مسعود وكیل، حسین مصدق‌زاده، سید حسین مرعشی، حجت‌الاسلام‌والمسلمین حسین اسكندری، حجت‌الاسلام متوسل، عباس امام‌جمعه، ، رجبعلی رستمی آغویی، بنی‌هاشم، بهروز یاریگل، فرج‌الله سلحشور، حجت‌الاسلام و المسلمین محمد حسن راستگو، سیدرضا بنی رضی، محمد حسین سعیدیان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین الهی‌زاده، محمد مهدی محمودیان، خانم مائده ادیب‌زاده، احمد ابوالقاسمی، محمد جاسبی ، نادر ،بهروز و منصور یغمائیان.

بعد از پایان یافتن مراسم ، رییس جمهور یه طور سرزده و درحالی که مردم نمایشگاه را ترک می کردند و اکثر غرفه ها تعطیل بود ، برای بازدید و دیدن بعضی از غرفه ها وارد محل نمایشگاه شدند و از نزدیک مشکلات ، فعالیت ها و سخنان غرفه داران و مردم حاضر را شنیدند.

در حالیکه ستاد برگزاری نمایشگاه دوربین خبرساز تبیان را به رسمیت نمی شناخت و مانع تصویربرداری آن می شد ، خبرنگار و فیلم بردار زیرک تبیان موفق شدند علاوه بر گرفتن مصاحبه اختصاصی با رییس جمهور محترم با دکتر الهام (سخنگوی دولت) و دکتر محصولی (مشاور عالی رییس جمهور) گفتگو و مصاحبه نمایند. این در حالی بود که رییس جمهور به علت وقت کم و تصمیمات روابط عمومی ریاست جمهوری به انجام مصاحبه اختصاصی با رسانه ها نپرداخت.

رییس جمهور تا ساعت 1 بامداد در نمایشگاه بود و گروهها و دسته های مختلف حاضر تا آخرین لحظه با وی به بیان مشکلات و خواسته های خود می پرداختند. نکته جالب در این بازدید صبر و شکیبایی دیدنی دکتر احمدی نژاد بود که با حوصله خاصی نظرات و اظهارات مردم را با جان و دل می شنیدند .

در این بازدید آقایان صفار هرندی ( وزیر ارشاد) ، دکتر الهام (سخنگوی دولت) ، دکتر محصولی (مشاور عالی رییس جمهور) ، دکتر خواجه پیری (رییس نمایشگاه قرآن کریم ) و تنی جند از مدیران نهاد ریاست جمهوری و وزارت ارشاد رییس جمهور را همراهی می کردند.

دکتر محصولی مشاور عالی رییس جمهور نیز که این روزها از نزدیکان شماره یک رییس جمهور محسوب می شود در حالی که رییس جمهور مشغول بازدید از غرفه ها بودند برای دقایقی کوتاه به غرفه تبیان آمدند و با توضیحات مدیر روابط عمومی تبیان با فعالیت ها و عملکرد این موسسه آشنا شدند. مشاور رییس جمهور با اشاره به اینکه فرزندان وی از طرفداران پر و پا قرص تبیان هستند ، عملکرد موسسه تبیان را مثبت ارزیابی کردند و سایت آن را پایگاهی برای جوانان مذهبی و تحصیلکرده دانستند.

شایان ذکر است که به دلیل اینکه ما نمی دانستیم که مصاحبه اختصاصی با رییس جمهور به علت وقت کم امکان پذیر نیست ، اما موفق شدیم تا این کار را انجام دهیم ولی دقایقی بعد فیلم دوربین تبیان ضبط کردید و پس از یکساعت تلاش و با مساعدت آقایان دکتر الهام ، کرمی (مدیرکل دفتر محترم وزیر ارشاد) و یزدی (یکی از مدیران روابط عمومی نهاد ریاست جمهوری) فیلم تبیان باز پس گردانیده شد.

نکته جالب تر از همه اینکه رییس جمهور دوبار یکی در لحظه ای که تصویربردار تبیان با معرفی خود به رییس جمهور از وی پیامی برای تبیانی ها خواست و دومی هنگام ترک نمایشگاه در لحظه سوار شدن در اتوموبیل خود با دیدن آقای بابایی مدیر روایط عمومی موسسه تبیان جمله " درود بر تبیان لکل شی" راعنوان و تکرار کرد.

مهمانان :

مهمان امروز غرفه تبیان آقای مهندس لاجوردی (عضو هیئت مدیره و مدیر دفتر پژوش موسسه تبیان) بودند که به بازدید از غرفه و نحوه عضوگیری اعضاء پرداختند و با تعدادی از اعضاء نیز به گفتگو کردند. آقای مهندس لاجوردی به منظور آشنایی بیشتر با فعالیت ها و منابع تولید محتوی و مراکز پژوهشی بطور کامل با کلیه غرفه ها آشنا شدند و ارتباط همکاری را برقرار کردند.

در ادامه مهندس لاجوردی با انجام مصاحبه در مقابل دوربین خبرساز تبیان به سئوالات گزارشگر ما پاسخ گفتند.

معرفی محصولات تبیان :

امروز به معرفی نرم افزار " حافظ " می پردازیم که شامل موارد زیر می باشد :

- متن کامل دیوان غزلیات حافظ

- امکان دسترسی به غزلیات از راه مطلع

- متن اشعار حافظ به صورت خوشنویسی

- معرفی برخی از ابیات غزلیات حافظ و بعضی از واژه ها به صورت موضوعی

- بهره گیری از موسیقی سنتی

- تصنیفهای اشعار حافظ همراه با اطلاعاتی در مورد این تصنیفها

و ...

اخباری از نمایشگاه قرآن کریم :

- مراسم شب‌های احیاء و قدر همچون سایر نقاط كشور در چهاردهمین نمایشگاه بین‌المللی قرآن كریم با برنامه‌های متنوع و گوناگون برگزار‌می‌شود.

این برنامه‌ها از ساعت 9شب با تلاوت یكی از قاریان ممتاز كشور آغاز می‌شود و با سخنرانی یكی از خطیبان و برسرگرفتن قرآن خاتمه خواهد ‌یافت.

برنامه‌های شب‌های قدر به شرح زیر است :

مراسم شب 19 ماه مبارك رمضان:

تلاوت قران، قرائت دعای افتتاح و مناجات كوفه توسط علی فراهانی، دعای جوشن كبیر توسط حاج رضا پوراحمد، دعای كمیل توسط مهدی منصوری و رضا نبوی، تلاوت كلام‌الله مجید توسط مهدی صیاف‌زاده و سخنرانی حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین ابوالقاسم شجاعی از ساعت 30/1 بامداد

مراسم شب 21 ماه مبارك رمضان:

تلاوت قرآن، قرائت دعای افتتاح و مناجات كوفه توسط حسین هوشیار، دعای جوشن كبیر توسط آهنگران و نیك‌بختیان، دعای كمیل توسط ابوالفضل بختیاری، تلاوت قرآن توسط كریم منصوری از قاریان و حافظان بین‌المللی و سخنرانی حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین علی ادبی

مراسم شب 23 ماه مبارك رمضان:

تلاوت قرآن، قرائت دعای افتتاح و مناجات كوفه توسط منصور نورایی، دعای جوشن كبیر توسط حمید رمضان‌پور و عباس حیدرزاده، دعای كمیل توسط مجید بادكوبه، تلاوت قرآن توسط احمد پورزرگری و سخنرانی حجت ‌الاسلام ‌و المسلمین سید احمد خاتمی

روابط عمومی موسسه تبیان