تبیان، دستیار زندگی
بخش خانواده ایرانی سایت تبیان، در مقاله با عنوان «هجوم به خانه‌ی شما با یک دکمه» به بررسی نقش استفاده از اینترنت در تغییر مسیر اجتماعی شدن و روابط خانوادگی پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان پیگیر مضرات استفاده از اینترنت

مضرات اینترنت

بخش خانواده ایرانی سایت تبیان، در مقاله با عنوان «هجوم به خانه‌ی شما با یک دکمه» به بررسی نقش استفاده از اینترنت در تغییر مسیر اجتماعی شدن و روابط خانوادگی پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، در دهه اخیر، شاهد تحولات فن آوری، انفجار اطلاعات و انقلاب رایانه ای هستیم. اینترنت انقلابی برپا کرده است که نه تنها در تجارت بلکه در ارتباطات و رفتار بین فردی نیز وجود دارد. این تکنولوژی موجب تغییر در مسیر اجتماعی شدن، مطالعه، کارکردن، خرید، جستجو شغل و گذراندن اوقات فراغت... شده است. با توجه به استفاده گسترده از فناوری اطلاعات و سود و زیان آن برای خانواده ،لازم است تا ابعاد آن را بهتر بشناسیم تا از آسیبهای آن پیشگیری کنیم و سودمندی آنرا در جامعه و خانواده بیشتر اشاعه دهیم.

در بخشی از متن این مقاله آمده است: «کاهش ارتباط به ویژه ارتباط صمیمی و نزدیک  با اعضای خانواده، موجب فقدان گفتگوهای صممیانه و همدلانه می شود و نتایج منفی را بدنبال دارد. گاهی اعتیاد به اینترنت موجب می شود به همسر خود دروغ بگوید که به نوبه خود باعث بی اعتمادی زن و شوهر نسبت به همدیگر خواهد شد.»

مقاله اینترنتی «هجوم به خانه‌ی شما با یک دکمه» توسط زهرا خسروجردی تهیه شده و در بخش خانواده ایرانی سایت تبیان قرار دارد.

تهیه و تنظیم: هومن بهلولی