تبیان، دستیار زندگی
ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما، مدت زمان سفر شما چقدر بود و چه کسی را همراهی می کردید؟ در این سفر من مأمور همراهی...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

گفتگو با «جبرائیل امین» در فرودگاه مسجدالحرام ( حتما بخوانید)


- ضمن عرض سلام و خسته نباشید خدمت شما، مدت زمان سفر شما چقدر بود و چه کسی را همراهی می کردید؟


در این سفر من مأمور همراهی پیامبر اسلام حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) بودم. ما سفر را بعد از مغرب آغاز کردیم و حدود اذان صبح به پایان بردیم.

- هدف شما در این سفر یک شبه چه بود؟

هدف از این سفر مشاهده آیات الهی و به عبارتی بازدید علمی حضرت محمد (صلی الله علیه و آله و سلم ) از عرش الهی بود. به قول بعضی ها اردوی خصوصی بود که برای ایشان ترتیب داده شده بود.

- شما سفر خود را از کجا آغاز کردید؟

ابتدا از مسجد الحرام حرکت کردیم، در طور سینا (محلی که خداوند با حضرت موسی (ع) صحبت فرمود) و بیت اللحم (محل تولد حضرت عیسی (ع)) توقف کوتاهی داشتیم. سپس به بیت المقدس رفته و از آنجا به سمت آسمان ها حرکت کردیم.

- مسلماً خاطرات زیادی برای بیان کردن دارید، اما اکنون فرصت نیست. از مهمترین مطالبی که نظر مبارک پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) را به خود جلب کرد، بفرمایید.

بله، انشاءالله در فرصتهای بعدی گزارش مفصل تری را از سفر بیان خواهم کرد، اما چیزی که توجه پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم را به خود جلب کرده بود، آگاهی و شناخت اهل آسمان نسبت به علی بن ابیطالب علیه السلام بود!

پیامبر صلی الله علیه و آله و سلم فرمودند: از هیچ گروهی از ملائکه نگذشتم مگر اینکه آنها از « علی بن ابیطالب» از من سؤال کردند. این مطلب تا آنجا ادامه یافت که گمان کردم نام او در آسمان ها مشهورتر از نام من است!

جالب اینکه در یکی از مراحل سفر، دیدم پیامبر (صلی الله علیه و آله و سلم) در حال سخن گفتن با کسی هستند.از ایشان پرسیدم با که سخن می گویید؟ فرمودند: با برادرم علی. به ایشان عرض کردم: یا رسول الله این علی نیست! بلکه فرشته ایست که خداوند به صورت و سیمای علی بن ابیطالب علیه السلام آفریده است. ما هرگاه مشتاق دیدار روی علی علیه السلام می شویم، این ملک را زیارت می کنیم.

همچنین در این سفر، خداوند، علی بن ابیطالب علیه السلام را به عنوان وزیر و جانشین رسول الله معرفی فرمود.

این مطلب را هم متذکر شوم که من در مرحله آخر اجازه ورود نداشتم-یعنی اصلاً توان ورود به آنجا را نداشتم- رسول الله به تنهایی وارد آن مرحله شدند. در آنجا خداوند مستقیماً با ایشان صحبت می فرمود. پیامبر صدای خداوند را با صوت علی (ع) می شنیدند. هنگامیکه دلیل آن را از خداوند جویا می شوند، خداوند می فرماید: به قلب تو نگاه کردم، هیچ کسی را محبوبتر از علی بن ابیطالب نزد تو نیافتم، لذا با صوت و لحن او با تو سخن گفتم.

- با تشکر از وقتی که در اختیار ما گذاشتید. انشاءالله در روزهای آینده گزارش کامل تری را تهیه خواهیم کرد.

*منتظر قسمت دوم مصاحبه ما باشید*

-بحار الانوار ج 18-ص 300

-امالی صدوق ص 290

-سیره پیامبر اکرم /آیت الله جوادی آملی

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.