تبیان، دستیار زندگی
قی ایرانی دارد این سردبیر رادیو پس مرخصی از بیمارستان و شروع فعالیت‌های خود در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا، اظهار كرد: رسانه‌های مختلف، می‌توانند توجه بیشتری به موسیقی كنند؛ به ویژه رادیو به علت دسترسی آسان‌تر، می‌تواند نقش م...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

رادیو نقش مهمی در آشنایی مردم با قطعات موسیقی ایرانی دارد

این سردبیر رادیو پس مرخصی از بیمارستان و شروع فعالیت‌های خود در گفت‌وگویی با خبرنگار ایسنا، اظهار كرد: رسانه‌های مختلف، می‌توانند توجه بیشتری به موسیقی كنند؛ به ویژه رادیو به علت دسترسی آسان‌تر، می‌تواند نقش مهمی در زمینه معرفی موسیقی داشته باشد.

وی با بیان این كه دستگاه‌های موسیقی ایرانی غنی‌تر از موسیقی غرب است تصریح كرد: با اطلاع‌رسانی صحیح، جوانان ایرانی حسرت موسیقی غرب را نمی‌خورند.

خواننده سرود «یار دبستانی من» در ادامه گفت: صدا و سیما می‌تواند در آشنایی مردم با قطعات موسیقی ایرانی و آرامش بخشیدن و جلب توجه مخاطبان از طریق پخش آثار، نقش مهمی را ایفا كند. چرا كه زمانی كه برای شنونده یا بیننده قطعه‌ای پخش می‌شود، لذت‌بخش‌تر از زمانی است كه خود نوار یا لوح فشرده‌ای را در دستگاه پخش قرار دهد و زحمتی را برای شنیدن اثری متحمل شود.

جم در ادامه با تاكید بر ضرورت تدوین تاریخ موسیقی ایران، تصریح كرد: در صورت تحقق این امر، آیندگان می‌توانند با مراجعه به آثار مكتوب، قطعات را بر اساس موسیقی ایرانی بنویسند و بسازند كه در این خصوص نیز رسانه‌ها به ویژه صدا و سیما، نقش مهمی را می‌توانند ایفا كند.

این برنامه‌ساز صدا در شبكه تهران با بیان این كه پس از دوران دفاع مقدس، برنامه‌ی آهنگ‌های درخواستی را با نام «سرودها و نامه‌ها» ساخته‌ام افزود: اكنون علاوه بر پخش این گونه قطعات، باید آگاهی‌های كافی درباره‌ی موسیقی به مخاطبان داده و درباره‌ی برنامه‌هایی با موضوع موسیقی اطلاع‌رسانی شود.