تبیان، دستیار زندگی
ولایتی درباره نحوه فعالیت سه عضو ائتلاف پیشرفت گفت: بر اساس آخرین تصمیم هر سه نفر فعالیت می کنند و به ائتلاف پایبند هستیم، سبک کار این است که مردم انتخاب نهایی را می کنند و قولی که بین ما است معتبر است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حداد،قالیباف و ولایتی تا آخر هستند!


ولایتی درباره نحوه فعالیت سه عضو ائتلاف پیشرفت گفت: بر اساس آخرین تصمیم هر سه نفر فعالیت می کنند و به ائتلاف پایبند هستیم، سبک کار این است که مردم انتخاب نهایی را می کنند و قولی که بین ما است معتبر است.


حداد و ولایتی و قالیباف

به گزارش تبیان به نقل از مهر؛ علی اکبر ولایتی کاندیدای یازدهمین انتخابات ریاست جمهوری در نشست خبری که امروز برگزار شد، در پاسخ به این سوال که اگر جامعتین به جز شما بر روی کس دیگری یا فردی خارج از ائتلاف اجماع کند، تمکین می کنید، و کنار می کشید، گفت: آن کسی که از ماه ها قبل به صراحت بر تصمیم جامعتین تمکین کرده، بنده بودم و بر این عهد عمل می کنم.

وی در خصوص جلسه دیروز اعضای ائتلاف سه گانه با آیت الله مهدوی کنی افزود: قرار شد اعضای ائتلاف با یکدیگر توافق کرده و فعالیت خود را ادامه دهند تا هر کدام از اعضا به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شد با آن دو نفر همکاری داشته باشد.

ولایتی در پاسخ به این سوال که در چه تاریخی اعلام می کنید که نفر نهایی این ائتلاف کیست و علی‌رغم پایبندی شما و حدادعادل به ائتلاف، قالیباف به صورت شخصی سفرهای خود را پیگیری می کند و آیا قالیباف به ائتلاف پایبند است، تصریح کرد: هر سه قرارمان بر ادامه همکاری است و ادامه همکاری مغایرت با فعالیت های تبلیغاتیمان ندارد. بر اساس آخرین تصمیم هر سه نفر فعالیت می کنند و به ائتلاف پایبند هستیم. سبک کار این است که مردم انتخاب نهایی را می کنند و قولی که بین ما است معتبر است.

وی افزود: یک نفر توسط مردم انتخاب می شود و آن دو نفر با او همکاری می کند همکاری ما تا زمان انتخابات ادامه دارد و ما اختلافی نمی بینیم فعالیت مستقل هر کدام ادامه دارد و انتخاب مردم مشخص می کند چه کسی می تواند رئیس جمهور باشد.

ولایتی ادامه داد: امیدوارم رئیس جمهور آینده از بین اعضای ائتلاف پیشرفت باشد و آن دو نفر دیگر با فرد منتخب همکاری کنند.

وی افزود: یک نفر توسط مردم انتخاب می شود و آن دو نفر با او همکاری می کند همکاری ما تا زمان انتخابات ادامه دارد و ما اختلافی نمی بینیم فعالیت مستقل هر کدام ادامه دارد و انتخاب مردم مشخص می کند چه کسی می تواند رئیس جمهور باشد

ولایتی در پاسخ به سۆال خبرنگار خبرگزاری ترکیه که پرسید با توجه به اینکه شما وزیر امور خارجه بودید روابط ایران و ترکیه را چطور ارزیابی کرده و آینده این روابط را با توجه به موضع گیری ترکیه نسبت به سوریه چگونه می بینید؟، گفت: ایران و ترکیه روابط دوستانه‌ای بر اساس حسن همجواری دارند. جمهوری اسلامی ایران از بدو تاسیس روابط دوجانبه مناسبی با کشور ترکیه داشته است.

کاندیدای ریاست جمهوری ادامه داد: کشور ما به غیر از دوستی و همسایگی با ترکیه در اکو، جی 8 و سازمان کنفرانس اسلامی همکاری های منطقه ای داشته است و برداشت من از روابط ایران و ترکیه این است که این روابط روبه رشد بوده است.

وی با اشاره به حل مشکلات منطقه‌ای با همکاری این دو کشور، افزود: در بحث سوریه باید گفت ایران و ترکیه دیدگاه‌های متفاوتی در این باره با یکدیگر دارند، اما هر کشوری می‌تواند سیاست خارجی خودش را ایفا کند. ایران راه حل نظامی را برای سوریه قبول ندارد و معتقد است باید مسائل سوریه از طریق سیاسی حل و فصل شود. امیدواریم ترکیه نیز به این نتیجه برسد که سوریه راه حل نظامی ندارد.

قالیباف و ولایتی و حدادعادل

عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سۆال که میزان اقبال مردم به وی در انتخابات ریاست جمهوری چیست؟، بیان کرد:‌ باید منتظر بمانیم تا شرایط تبلیغات برای کاندیداها ادامه یابد و ببینیم مردم چه قضاوتی بر اساس شناخت کاندیداها و برنامه هایشان خواهند داشت. پیش‌بینی آراء آسان نیست و باید زمان بگذرد.

ولایتی در خصوص مذاکراتش با سارکوزی، مقامات هند و روس و ادعاهای مطرح شده در این باره مبنی بر کارشکنی‌های صورت گرفته، اظهار داشت: با سارکوزی در پاریس ملاقات داشتم که البته این دیدار به دعوت سارکوزی بود. در این دیدار برای پیشبرد مسائل هسته ای تلاش شد، گام‌های مثبتی برداشته شد، اما اینکه چرا به نتیجه نرسید، وارد آن بحث نمی‌شوم.

این کاندیدای انتخابات ریاست جمهوری درباره مذاکره با روسیه نیز یادآور شد: زمانی که وزیر خارجه بودم با وزیر خارجه روسیه روابط دوستانه ای داشتیم و بر اساس همین روابط دو جانبه موفق شدیم برخی مشکلات را حل کنیم که این روابط دوستانه زمینه ساز سفر پوتین به ایران شد.

وی همچنین درباره مذاکره با هند گفت: اخیرا با وزیر امور خارجه هند که به ایران آمده بود، گفت‌وگوی مناسبی به منظور سرمایه‌گذاری هند در چابهار داشتیم که امیدواریم روند رو به رشدی داشته باشد.

این عضو ائتلاف پیشرفت در پاسخ به این سوال که اگر جامعتین به جز شما بر روی کس دیگری یا فردی خارج از ائتلاف اجماع کند، تمکین می کنید، و کنار می کشید، اظهار داشت: آن کسی که از ماه ها قبل به صراحت بر تصمیم جامعتین تمکین کرده، بنده بودم و بر این عهد عمل می کنم.

ولایتی در خصوص جلسه دیروز اعضای ائتلاف سه گانه با آیت الله مهدوی کنی افزود: قرار شد اعضای ائتلاف با یکدیگر توافق کرده و فعالیت خود را ادامه دهند تا هر کدام از اعضا به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شد با آن دو نفر همکاری داشته باشد.

وی در خصوص جلسه دیروز اعضای ائتلاف سه گانه با آیت الله مهدوی کنی افزود: قرار شد اعضای ائتلاف با یکدیگر توافق کرده و فعالیت خود را ادامه دهند تا هر کدام از اعضا به عنوان ریاست جمهوری انتخاب شد با آن دو نفر همکاری داشته باشد

مشاور مقام معظم رهبری در امور بین الملل در پاسخ به این سوال که در چه تاریخی اعلام می کنید که نفر نهایی این ائتلاف کیست و علی‌رغم پایبندی شما و حدادعادل به ائتلاف، قالیباف به صورت شخصی سفرهای خود را پیگیری می کند و آیا قالیباف به ائتلاف پایبند است، تصریح کرد: هر سه قرارمان بر ادامه همکاری است و ادامه همکاری مغایرت با فعالیت های تبلیغاتیمان ندارد. بر اساس آخرین تصمیم هر سه نفر فعالیت می کنند و به ائتلاف پایبند هستیم. سبک کار این است که مردم انتخاب نهایی را می کنند و قولی که بین ما است معتبر است.

وی ادامه داد: یک نفر توسط مردم انتخاب می شود و آن دو نفر با او همکاری می کند همکاری ما تا زمان انتخابات ادامه دارد و ما اختلافی نمی بینیم فعالیت مستقل هر کدام ادامه دارد و انتخاب مردم مشخص می کند چه کسی می تواند رئیس جمهور باشد.

کاندیدای یازدهمین دوره از انتخابات ریاست جمهوری اذعان داشت: امیدوارم رئیس جمهور آینده از بین اعضای ائتلاف پیشرفت باشد و آن دو نفر دیگر با فرد منتخب همکاری کنند.

عضو ائتلاف برای پیشرفت در پاسخ به سوالی در خصوص همکاری با کشور ترکیه در حوزه هسته‌آی یادآور شد: همکاری ایران با ترکیه در حوزه هسته‌ای مثبت است و آنها تا هر جا که توانسته‌‌اند به پیشبرد هسته‌ای ما کمک کرده‌ و چندین مرتبه نیز میزبان ایران شده‌اند.

ولایتی در خصوص رابطه ایران و کویت گفت: رابطه ایران و کویت دوستانه بوده و در دولت آینده این روابط با ایران ادامه دار خواهد بود و اولویت ما توسعه همکاری با کشورهای همسایه است.

برای دیدن اخبار انتخاباتی اینجا کلیک کنید

بخش سیاست تبیان