تبیان، دستیار زندگی
پس از ارسال اساسنامه کمیته ملی المپیک و عدم تایید دوباره، اصلاحات مورد نظر IOC صورت گرفت و اساسنامه بار دیگر به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شد.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

اساسنامه کمیته ملی المپیک تایید شد


پس از ارسال اساسنامه کمیته ملی المپیک و  عدم تایید دوباره، اصلاحات مورد نظر IOC صورت گرفت و اساسنامه بار دیگر به کمیته بین‌المللی المپیک ارسال شد و اساسنامه ارسالی امروز مورد تایید کمیته بین‌المللی المپیک قرار گرفت.


اساسنامه

به نقل از فارس، اعضای هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک سوم تیرماه را به عنوان تاریخ مجمع انتخاباتی مشخص کرد.

محمد علی آبادی پس از جلسه امروز هیئت اجرایی کمیته ملی المپیک در جمع خبرنگاران گفت: 3 خرداد که جلسه داشتیم درباره اساسنامه تصمیم گرفتیم، IOC یکی از بندهای ما را تایید نکرده بود، بنابراین چون می‌خواستیم زمان هم طولانی نشود تصمیم گرفتیم مجمع را برگزار کنیم، به این ترتیب سه تیر مجمع عمومی ما برگزار می‌شود.

وی در پاسخ به این سوال که آن بند تایید نشده کدام است، عنوان کرد: در تعریف اعضای مجمع یک گروه المپیکی داریم. IOC می‌گوید رشته‌های المپیکی باید در این گروه قرار گیرند که اعضای آن 26 نفر است. گروه دوم کمتر از گروه اول است. با توجه به اینکه ما می‌خواستیم گلف، چوگان و ورزش‌های باستانی هم در مجمع باشند و نظر وزارت هم همین است بنابراین باید تعداد اعضای گروه اول را افزایش دهیم، پیشنهاد کردیم 6 قهرمان المپیکی در گروه اول باشند اما IOC مخالفت کرد. امروز یک جلسه در سنپترزبوگ برگزار می‌شود که باید ببینیم این موضوع مورد تایید قرار می‌گیرد یا خیر.

علی آبادی درباره برگزاری انتخابات تصریح کرد: اقدامات لازم را انجام می‌دهیم به محض تایید شدن اساسنامه از سوی IOC انشاالله انتخابات را برگزار می‌کنیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا خودتان هم در انتخابات شرکت می‌کنید گفت: هنوز مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که از سه شرط IOC فقط یک شرط آن انجام شده و دو شرط باقی مانده چه می‌شود، اظهارداشت: سعی می‌کنیم این موضوع را حل کنیم، به دنبال حل مشکل روسای برکنار شده هم هستیم.

رئیس کمیته ملی المپیک در پاسخ به این سوال که آیا خودتان هم در انتخابات شرکت می‌کنید گفت: هنوز مشخص نیست.

وی در پاسخ به این سوال که از سه شرط IOC فقط یک شرط آن انجام شده و دو شرط باقی مانده چه می‌شود، اظهارداشت: سعی می‌کنیم این موضوع را حل کنیم، به دنبال حل مشکل روسای برکنار شده هم هستیم. افشار زاده قرار است در این خصوص مکاتبه کند. فدراسیون‌ها هم به دنبال پیگیری تایید اساسنامه از سوی فدارسیون جهانی هستند. وزارت نیز این موضوع را پیگیری می‌کند.

بخش ورزشی تبیان