تبیان، دستیار زندگی
هدف از گرد آوری مجموعه داستانهایی که در این کتاب آمده این است که تا حدودی هر چند ناچیز نسبت به مقام والا و عظیم اهل بیت علیهم السلام آشنا شویم و دیگران را نیز آشنا کنیم و فریاد بر آوریم که ای مسلمانان! ای شیعیان! امام خود را بشناسید و بیش از این در ظلمت ب
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

کتاب «عجایب و معجزات شگفت‌انگیزی از امام‌كاظم علیه‌‌السلام»

اثبات حقانیت مذهب تشیع

شناخت و معرفت چهارده معصوم علیهم السلام، امری واجب و ضروری است و هیچ عذر و بهانه ای در ترك این امر پذیرفته نیست و هر کسی که بدون معرفت و شناخت امام از دنیا برود، مرگ او همانند مرگ زمان جاهلیت و مرگ گمراهان و کافران و منافقان می باشد. دیدگاه و شناخت شیعیان نسبت به چهارده معصوم علیهم السلام بر دو نوع است: عده ای از شیعیان، قائل به پیامبری حضرت محمد صلی الله علیه و اله و عصمت حضرت زهرا علیهاالسلام و امامت 12 امام می باشند ولی آنها را از انسانهایی می دانند که فقط تا حدودی در علم و تقوی از دیگر انسانها برتر هستند و مسائل و احکام شرع مقدس اسلام را همانند فقهاء می دانند و بیان می کنند و از لحاظ مقام نیز کمی از مراجع تقلید بالاتر می باشند. عده ای دیگر اهل بیت علیهم السلام را اشرف خلایق و مظهر اسمای حسنای الهی و جلوه گاه صفات افعال الهی و محل ارادهی خداوند و فرماندهی کل جهان هستی به اذن خداوند می دانند.

حال ما باید ببینیم که کدام یک از این دو گروه به واقعیت رسیده اند و توانسته به معرفت امام - که از واجبترین واجبات است - دست یابند. با کمی کنکاش در آیات و روایات در می یابیم که اهل بیت علیهم السلام از نظر مقام و رتبه بسیار بالاتر و برتر از این هستند که آنها را مقداری از مرجع تقلید، بالاتر بدانیم. اینگونه اعتقاد به آنها، بی معرفتی و ظلم و ستم به آنها و خود انسان می باشد. ما باید بوسیله ی خود اهل بیت علیهم السلام آنها را بشناسیم و با شناخت آنها، خدا را بشناسیم و در سیر معرفت و محبت الهی به پیش برویم.

امام کاظم

هدف از گرد آوری مجموعه داستانهایی که در این کتاب آمده این است که تا حدودی هر چند ناچیز نسبت به مقام والا و عظیم اهل بیت علیهم السلام آشنا شویم و دیگران را نیز آشنا کنیم و فریاد بر آوریم که ای مسلمانان! ای شیعیان! امام خود را بشناسید و بیش از این در ظلمت بی معرفتی نسبت به مقامات اهل بیت علیهم السلام نمانید. از این چاه تاریک و ظلمانی بیرون بیایید و با خورشید و نور آن آشنا بشوید و حقایق را ببینید و درك کنید و خود را به وصال و قرب روحی این حضرات برسانید.

دانلود کتاب

بخش تاریخ و سیره معصومین تبیان


منبع: مرکز تحقیقات رایانه ای قائمیه اصفهان

مشاوره
مشاوره
در رابطه با این محتوا تجربیات خود را در پرسان به اشتراک بگذارید.