تبیان، دستیار زندگی
رییس کل دادگستری استان فارس گفت: نصب بنر و پلاکارد جز در محل ستادها، استفاده از امکانات شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت، حضور کارکنان دستگاه‌های دولتی در فعالیت‌های تبلیغاتی در ساعات اداری جرم محسوب می‌شود.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

حضور کارکنان دولت در فعالیت‌های تبلیغاتی در ساعات اداری، جرم است


رییس کل دادگستری استان فارس گفت: نصب بنر و پلاکارد جز در محل ستادها، استفاده از امکانات شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت، حضور کارکنان دستگاه‌های دولتی در فعالیت‌های تبلیغاتی در ساعات اداری جرم محسوب می‌شود.

ذبیح‌الله خداییان در جمع خبرنگاران، اظهار کرد: همه وظیفه داریم در راستای خلق حماسه سیاسی مدنظر مقام معظم رهبری، گام برداشته و رفتار کنیم.

حقوق

وی با اشاره به برنامه‌ریزی گسترده دشمنان نظام اسلامی برای خدشه‌دار کردن حماسه سیاسی در انتخابات، لزوم همسو شدن تلاش‌ها برای خنثی کردن نقشه‌های دشمنان را یادآور شد و افزود: یکی از راه‌های خنثی‌ کردن تهدیدات دشمنان، عمل به قانون و قانونگرایی از سوی کاندیداها، ستادهای تبلیغاتی، مردم و رسانه‌ها است.

خداییان با بیان این که باید این باور در مردم تقویت شود که حتی یک رای هم در سرنوشت این کشور تاثیرگذار بوده و هست، گفت: با اصلاح قانون انتخابات، تشکیل ستادهای پیشگیری از تخلفات انتخاباتی در ماده 34 گنجانده شد و این ستادها در فارس نیز تشکیل شد.

وی با اشاره به این که در هیات اجرایی انتخابات در استان‌ها، دستگاه قضایی دو عضو دارد، از راه‌اندازی شعب ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در استان خبر داد و گفت: با راه‌اندازی این شعب، بررسی و رسیدگی به پرونده تخلفات و جرایم انتخاباتی، در سریع‌ترین زمان ممکن انجام خواهد شد.

خداییان با اشاره به تشکیل 67 شعبه ویژه رسیدگی به تخلفات انتخاباتی در سطح استان فارس، تاکید کرد: در قانون انتخابات بایدها و نبایدهایی داریم که رسانه‌ها در اطلاع‌رسانی این مسایل نقشی محوری بر عهده دارند.

رییس کل دادگستری استان فارس گفت: نصب بنر و پلاکارد جز در محل ستادها، استفاده از امکانات شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت، حضور کارکنان دستگاه‌های دولتی در فعالیت‌های تبلیغاتی در ساعات اداری جرم محسوب می‌شود

وی ایجاد و راه‌اندازی کاروان، استفاده از بلندگو خارج از محل ستادها و سخنرانی، نصب بنر و پلاکارد جز در محل ستادها، استفاده از امکانات شرکت‌ها و سازمان‌های دولتی و وابسته به دولت، حضور کارکنان دستگاه‌های دولتی در فعالیت‌های تبلیغاتی در ساعات اداری، الصاق عکس و پستر و اعلان‌های تبلیغی روی علائم راهنمایی و رانندگی و تابلوهای اماکن و سازمان‌ها، تبلیغ علیه سایر کاندیداها، مخدوش کردن تبلیغات کاندیداها و سیاه‌نمایی و تشویش اذهان عمومی، تلاش در جهت کاهش مشارکت‌های مردمی و تشویق به تحریم انتخابات را از جمله مصادیق جرایم انتخاباتی عنوان کرد.

خداییان گفت: ارسال پیامک‌های تبلیغاتی با هدف تبلیغ در زمانی خارج از زمان تعیین شده، منع قانونی دارد.

رییس‌کل دادگستری فارس گفت: دستگاه قضایی به شکل مستقیم در رد یا تایید صلاحیت کاندیداها هیچ نقشی ندارد و تنها در پاسخ به استعلام‌ها بر اساس مدارک و شواهد موجود، انجام وظیفه کرده و می‌کند.

بخش حقوق تبیان

منبع: ایسنا