تبیان، دستیار زندگی
بخش تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان در مقاله ای به تکریم از قهرمان کربلا و کسی که هدف امام حسین (ع) را در سرزمین نینوا آشکار کرده پرداخته است.
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

تبیان  به بازخوانی شخصیت حضرت زینب (س) پرداخت

حضرت زینب (س)

بخش تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان در مقاله ای به تکریم از قهرمان کربلا و کسی که هدف امام حسین (ع) را در سرزمین نینوا آشکار کرده پرداخته است.

به گزارش روابط عمومی، یکی از شخصیتهای تاریخی حضرت زینب (س) است که قرنها از حیات ایشان می گذرد. چرا باید از مقام ایشان تکریم کرد؟ در شخصیت این بانو چه هست که انسانها را به تعظیم و بزرگداشت وادار می کند؟

برای اینکه از شخصیت  های گذشته تکریم شود دلیلی نیاز است؛ گاهی مقام علمی باعث تکریم است و گاهی مقام معنوی و گاهی ایثار و فداکاری و گذشت و خدمت به مکتب یا ملتی. و همه این علل در زندگی پر از فراز و نشیب حضرت زینب وجود دارد.

در بخشی از متن این مقاله آمده است: «زمینه پیدایش این بانوى پاك و بزرگوار و جاى پرورش این گوهر ارزنده (زینب علیهاالسّلام) دامان نبوّت بود. در خاندان رسالت رشد یافت ... از این رو، پیدایشى پاكیزه، و پرورشى روحانى یافت، جامه عظمت و شكوه بر تن كرده قباى پاكدامنى و شرف و بزرگى پوشیده»

مقاله اینترنتی «بازخوانی شخصیت یک اسطوره» به قلم سید روح الله علوی به رشته تحریر درآمده است و در بخش تاریخ و سیره معصومین سایت تبیان در دسترس علاقمندان می باشد.

تهیه و تنظیم: هومن بهلولی