تبیان، دستیار زندگی
وارد شدن بی دلیل مطبوعات و رسانه های ایران به مجادله های طولانی تایوان و چین بر سر مالکیت این کشور، موجب بروز مشکلاتی در خصوص صدور روادید بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در این کشور و انجام بازی برگشت از مرحله مقدما...
بازدید :
زمان تقریبی مطالعه :

دردسرهای سیاسی گریبانگیر تیم‌ملی فوتبال ایران


وارد شدن بی دلیل مطبوعات و رسانه های ایران به مجادله های طولانی تایوان و چین بر سر مالکیت این کشور، موجب بروز مشکلاتی در خصوص صدور روادید بازیکنان تیم ملی فوتبال ایران برای حضور در این کشور و انجام بازی برگشت از مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا در سال 2007 شده است.

در آستانه سفر تیم ملی کشورمان و در شرایطی که قوانین کنفدارسیون فوتبال آسیا و فیفا بر صدور بی قید و شرط روادید برای تیم های فوتبال حاضر در مسابقه های ملی و بین المللی رسمی تاکید دارند، اما سفارت تایوان در تهران از صدور روادید چند بازیکن ایرانی سر بازده و کاروان اعزامی ایران را دچار استرس و برخی نگرانی های مدیریتی کرد.

یکی از هموطنان ایرانی ساکن در تایوان گفت: «در 3 یا 4 هفته اخیر مطبوعات و شبکه های تلویزیونی ایران در آستانه بازی ششم خود در مرحله مقدماتی جام ملت های آسیا بی جهت وارد منازعه بی پایان چین و تایوان شده اند و از نام چین تایپه که مورد ادعای چینی ها به عنوان یک استان تحت مالکیت چین است، استفاده می کردند».

او افزود: «ماجرا از اینجا شروع شد که یک تهیه کننده خبری برنامه های تلویزیون تایوان پس از حضور در تهران با تیترهای روزنامه ها و کاربری نام چین تایپه در رسانه های ایران مواجه می شود و در برگشت در یکی از شبکه های داخلی این کشور به بیان موارد برشمرده پرداخت». وی که بیش از یک دهه است در تایوان زندگی می کند، اظهار داشت:« نام «چین‌تایپه» همان گونه که «خلیج‌عربی» برای ما جعلی، غیر واقعی و قابل قبول نیست، برای مردم این کشور هم این حس را دارد. ولی نمی دانم چرا رسانه ها در ایران بی توجه به این مسایل ساده وارد بازی های سیاسی داخلی این مناطق می شوند که به ضرر ورزش ما تمام می شود».

این بازرگان ایرانی افزود: «صادر نکردن روادید برای فوتبالیست های تیم ملی ما فقط برنامه ای بود که اعصاب تیم ما را به هم بریزند و به قول خودشان تلافی کرده باشند».

گذشته از موارد مطرح شده توسط این هموطن ساکن تایوان، نباید به سادگی از واکنش دیر مسئولان امور بین الملل فدراسیون فوتبال در قبال حرکت خلاف قانون تایوانی ها گذشت، چون متاسفانه در سال های اخیر به یک دلیل اصلی که عدم پیگیری مستمر و استفاده از ابزارهای قانونی و دیپلماتیک است، تیم های مختلف ورزشی کشورمان از حضور در مسابقه های گوناگون محروم می شوند.

تیم ملی فوتبال ایران وارد چین تایپه شد

تیم ملی بامداد امروز به هنگ کنک رفت